قیمت چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

  پنجشنبه، 28 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
قیمت چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم
هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر از جمله معیار های بسیار مهمی است که نویسندگان همیشه در نظر میگیرند. مجلاتی که مورد تایید وزارت علوم می‌باشند عموما پرهزینه نیستند و مجلات رایگان و کم هزینه نیز وجود دارد که در این بخش از ساعد نیوز هزینه سابمیت مقاله به مجلات علمی را بررسی خواهیم کرد.

به عنوان فردی که در جامعه علمی و آموزشی مشغول به فعالیت هستید، حتما پژوهش و تحقیقاتی هم انجام می دهید. فرقی نمی کند که این تحقیقات به طور مستقل انجام می شوند یا بخشی از پایان نامه مقاطع مختلف تحصیلی تان هستند. در هر حال برای اینکه نتایج آنها را به جامعه علمی رشته تان نشان بدهید باید دست به نوشتن مقاله بزنید و از آن مهم تر مقالات تان را برای مجله ای ارسال کنید که آن را چاپ می کند و در ابعاد ملی یا بین المللی به شما کمک می کند تا شناخته شوید. مجلات علمی در حالت کلی باید مورد تایید وزارت های مربوطه باشند که در حال حاضر مجلاتی که مورد تایید وزارت علوم, وزارت بهداشت, دانشگاه آزاد اسلامی باشند معتبر هستند و استاندارد های لازم برای انتشار مقاله را دارا می باشند. همه ساله مجلات علمی توسط این سازمان ها بررسی و اعتبار سنجی میشوند و انتشار میابند. شما باید حتما قبل از انتشار مقاله از اعتبار مجله اطمینان حاصل فرمایید.

برای اعتبار سنجی مجلات مورد تایید وزارت علوم میتوانید به سایت رسمی آن مراجعه فرمایید و عنوان و issn مجله خود را بررسی نمایید و از اعتبار آن مطمعن شوید.

انواع مجلات علمی

برای اینکه تقسیم بندی بهتری در ذهن تان شکل بگیرد، ترجیح می دهیم که لیست مجلات معتبر علمی را به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم بندی کنیم:

مجلات خارجی

  • تامسون رویترز (مقالات ISI)
  • اسکوپوس (Scopus)
  • پایگاه استنادی جهان اسلام (Isc)

مجلات داخلی

  • مجلات علمی-پژوهشی
  • مجلات علمی-تخصصی
  • مجلات علمی-ترویجی

انواع مجلات برای چاپ مقاله شامل مواردی است که عنوان شد. اما برای اینکه در مجامع علمی حضور پیدا کنید باید کدام یک را انتخاب نمایید؟ گزینه مناسب برایتان چیست؟

با خارجی ها بیشتر آشنا شوید

چاپ مقالات در مجلاتی که در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند برای هر پژوهشگری بسیار مطلوب است. البته گاهی برای چاپ مقاله در ژورنال های علمی نیاز به پرداخت هزینه وجود دارد که اگر از سوی دانشگاه یا موسسه ای علمی حمایت نشوید، مبلغ آن کمی زیاد و در حد چند میلیون خواهد بود که شاید برایتان سنگین باشد.

مجلات ISI

شرکت تامسون رویترز شرکتی بزرگ و بین المللی است که زیرمجموعه های مختلفی دارد و بخشی از فعالیت آن متمرکز بر پایگاه داده ای استنادی است که در آن امکان جست وجوی گسترده مقالات علمی باکیفیت در مجلات علمی معتبری وجود دارد که از سوی این شرکت پذیرفته می شوند و در سامانه WOS (web of science) نمایه می شوند.

دو نوع مجله از سوی این شرکت تقسیم بندی می شوند و به آنها مجلات JCR یا ISI-LISTED می گویند. مجلاتی که در فهرست JCR قرار می گیرند دارای ضریب تاثیر هستند و مجلات دسته دوم فاقد ضریب تاثیرند.

ضریب تاثیر یا ایمپکت فاکتور (Impact Factor) هم شاخصی علمی است که میانگین تعداد استنادها (Citation) به مقالات اخیر منتشرشده در مجله ای علمی را نشان می دهد. این شاخص می تواند نشانه و نمادی از اعتبار مجله و مقالاتی باشد که در آن به چاپ رسیده اند. هر چقدر که این ضریب برای مجله ای بیشتر باشد، از اعتبار و ارزش علمی بالاتری هم برخوردار خواهد بود.

تصویر

مجلات اسکوپوس (Scopus)

دسته بندی دیگری که برای مقالات خارجی عنوان شد، دسته بندی مقالات اسکوپوس است. اسکوپوس هم نمایه ای استنادی معتبری به شمار می رود که درباره اطلاعات چندین هزار(حدود ۵هزار) مجله معتبر بین المللی، پایگاه داده ای قوی دارد. اگر بخواهید مقاله تان در مجله ای نمایه شده در پایگاه اسکوپوس به چاپ برسد باید هزینه هایی را متقبل شوید.

مجلات ISC

دسته بندی دیگری که در میان انواع مجلات خارجی مطرح شد، دسته بندی مجلات جهان اسلام بود. مجلات جهان اسلام یا ISC ، مجلاتی هستند که در دنیای اسلام و میان کشورهای اسلامی چاپ و تولید می شوند و پایگاه استنادی ISC با گردآوری و نمایه کردن مجلات معتبر این کشورها سعی دارد تا پایگاهی جامع برای معرفی و ایجاد ارتباطات میان دانشمندان کشورهای اسلامی داشته باشد. حدود ۶۰ کشور در این پایگاه دارای مجله هستند و بعد از اسکوپوس و تامسون رویترز، ISC سومین پایگاه بزرگ جهانی برای نمایه کردن مجلات و مقالات علمی معتبر است.

فرآیند اکسپ مقاله در ژورنالهای مورد تایید وزارت علوم

فرآیند چاپ مقاله در ژورنالهای مورد تایید وزارت علوم مراحل چندان دشواری ندارد. فقط باید این نکته را مد نظر داشته باشید که مجلات معتبر فقط مقالاتی را پذیرش می کنند که دارای عنوان و محتوای ناب باشند. مقالات با موضوعات و مطالب تکراری قابل تایید در این ژورنالها نمی باشند.

  • ترجمه تخصصی(برای پذیرش مقاله به مجلات خارجی)
  • ویرایش فنی ادبی مقاله رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات
  • انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله
  • ویرایش و فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین شده از طرف مجله
  • سابمیت مقاله به مجله مورد نظر

هزینه هایی که از محققان جهت چاپ مقالات در نشریات دریافت می گردد:

  • هزینه رسیدگی به مقالات یا Processing Fee یا Submission Fee تحت عنوان هزینه انتشار نامیده می شود. در واقع هزینه ای هست که برخی مجلات (از جمله مجلات علمی پژوهشی داخلی) از نویسندگان دریافت می کند تا مقاله بر اساس دستورالعمل مجله قالب بندی شده تا در نهایت به فرم قابل چاپ در مجله درآید. دریافت این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن مجله نمی باشد.
  • هزینه دسترسی رایگان یا Open Access، با پرداخت این هزینه مقاله شما بصورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و مجله بابت دسترسی به این مقاله، از خوانندگان مقاله وجهی دریافت نخواهد کرد. این گزینه ضمن اجازه دسترسی ساده تر به مقاله شما، شانس ارجاعات (Citation) را افزایش می دهد.
  • هزینه داوری سریع، گاهی زمان رسیدگی به مقالات بصورت عادی بین 3 تا 6 ماه بطول می انجامد، در چنین مواردی مجلات با دریافت هزینه ای بابت داوری سریع در زمان کمتری به مقالات رسیدگی خواهند کرد. لطفا دقت فرمایید داوری سریع به معنی پذیرش مقاله شما در مجله نمی باشد!
  • هزینه انتشار، گاهی مجلات پس از تایید مقالات هزینه ای بابت چاپ مقاله نیز بصورت جداگانه دریافت می کنند.

نکته) پرداخت هزینه پذیرش مقاله از طریق یکی از روش های پرداخت با پی پال (PayPal) و یا ویزا کارت یا مستر کارت (Visa Card/Master Card) امکان پذیر است.

بنابراین هزینه دقیقی برای هر ژورنال نمیتوان ارائه کرد زیرا هزینه با توجه به زمان های مختلف متفاوت می باشد و شما باید در زمان دقیق سابمیت مقاله هزینه دقیق را از کارشناسان مجموعه درخواست نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و زمان دقیق انتشار مقاله در مجلات علمی مختلف هم اکنون میتوانید با کارشناسان موسسه اشراق در ارتباط باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (689 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (208 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (156 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (35 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان