دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پلوها /

روش تهیه کته لوبیا چشم بلبلی 

چهارشنبه، 04 خرداد 1401
برنج یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها در سراسر جهان است. هم چنین این غذا با روش های مختلفی پخته و سرو می شود. برنجی که در این دستور طبخ می شود به همراه لوبیا چشم بلبلی دم می کشد. در ادامه با ما همراه باشید . . .

کته لوبیا چشم بلبلی که به آن دمی چشم بلبلی هم می گویند؛ یکی از غذاهای محبوب گیاهخواران است. البته شما می توانید این غذای خوشمزه را با مرغ طعم دار شده نیز میل کنید. لوبیا چشم بلبلی خواص بسیار زیادی دارد اما متاسفانه در غاهای کمی استفاده می شود. برخی از افراد در طبخ قرمه سبزی از لوبیا چشم بلبلی استفاده می کنند. از طرفی دیگر دمی ها یا همان انواع کته، از دیرباز در آشپزی ایرانی جای ویژه ای داشته اند. ما در این مقاله به آموزش کته لوبیا چشم بلبلی می پردازیم. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

خواص لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی غنی از ویتامین ها مانند ویتامینC و ویتامین A، مواد معدنی و مواد نغذی است و به همین دلیل خولص فراوانی برای سلامت بدن دارد. از جمله خواص درمانی لوبیا چشم بلبلی می توان به مواردی مانند تب بر، رفع مشکلات ادرار، درمان ترشحات غیر طبیعی واژن، ضد اسپاسم، درمان بی خوابی، تقویت میل جنسی، افزایش شیر مادر، تقویت ذهن، رفع مشکلات قلبی، سلامت عضله، جلوگیری از پوکی استخوان، پیشگیری و درمان کم خونی، سم زدایی بدن، تقویت رشد مو، درمان ریزش مو، پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان زخم اشاره کرد.

مواد لازم کته لوبیا چشم بلبلی

  • لوبیا چشم بلبلی :1 پیمانه یا 150 گرم
  • برنج :3 پیمانه یا 480 گرم
  • شوید خرد شده :2 پیمانه یا 200 گرم
  • آب:5 پیمانه 800 میلی لیتر
  • روغن : ½ پیمانه یا 75 گرم
  • نمک :به میزان لازم

طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

لوبیا چشم بلبلی را چند ساعت در آب خیس کنید و طی آن چند بار آب آن را عوض کنید. بعد در کمی آب و نمک بپزید. برنج را بشویید و با 5 پیمانه آب و کمی نمک به مدت 2 ساعت خیس دهید . سپس برنج را در قابلمه ای بریزد و مقداری روغن داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب برنج بجوشد و جذب برنج شود. در هنگام تبخیر آب برنج ، لوبیای پخته شده و شوید خرد شده را هم به قابلمه برنج اضافه کنید. و وقتی آب برنج کاملا جمع شد ، حرارت زیر قابلمه را کم کنید و روی در قابلمه دم کنی بگذارید تا برنج کاملا دم بکشد.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

بهبهانی ها ب این میگن تشتکی
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی