دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

رفع کومدون های سیاه پوستی 

جمعه، 28 شهریور 1399
دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست هستند. هنگامی که سلول های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک به سطح پوست تجمع می کنند، دانه های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می شوند.

دانه های سرسیاه یا کومدون های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست هستند. هنگامی که سلول های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو نزدیک به سطح پوست تجمع می کنند، دانه های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می شوند.
تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست، ترشح بیش از حد هورمون های مردانه (آندروژن ها)، استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست، رطوبت و آلاینده های زیست محیطی، استرس و آلرژی.

درمان خانگی جوش روی بینی

بخار بابونه و رزماری :

اولین درمان خانگی برای از بین رفتن جوش های روی بینی، یک حمام بخار خوب است این کار، مانند یک دارویی عمل میکند که باعث باز شدن منافذ پوست میشود که باعث می شود،اعمال مواد دارویی پس از آن، مستقیما به پوست شما دسترسی پیدا کند. بابونه، یک ضدالتهاب است، این در صورتی است که، رزماری می تواند عفونت را درمان کند که ترکیب آنها در بخار حمام، میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد ایده ی خوبی است، اگر این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

برای انجام این کار به 5 فنجان، معادل الیتر آب، دو قاشق غذاخودی (30گرم) رزماری خشک شده، دو قاشق غذاخوری گل بابونه خشک شده(30گرم) نیاز است.اول از همه، آنها را داخل آب بریزید و سپس روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید، تا به مدت 5 دقیقه به جوش بیاید سپس اجازه دهید تا کمی خنک شود و از بخار آن استفاده کنید و صورتتان را در مقابل بخورش قرار دهید ، فقط مراقب باشید که خودتان را نسوزانید!یک حوله را روی سر خود بگذارید و اجازه دهید تا بخار، روی آن قسمت نگهداشته شود صبر کنید که این بخار جادویی، 2تا 5 دقیقه، کار خود را انجام دهد.

جوش شیرین و روغن نارگیل لایه بردار:

بعد از اینکه منافذ پوستتان ، توسط بخار حمام باز شد، در بهترین موقعیت هستید ، تا یک پاک کنندگی و لایه برداری عمیق روی آن انجام شود که در این مقاله، ما به شما پیشنهاد کردیم،که از ترکیب جوش شیرین و روغن نارگیل باهم استفاده کنید.زیرا روغن نارگیل پوست شما را تغذیه و مرطوب می کند و همین طور جوش های روی بینی شما را درمان میکند.شما به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل(15میل)، یک قاشق چای خوری جوش شیرین(3گرم) ،نیاز دارید.این دو مواد را خوب، با هم مخلوط کنید، تا یک شکل خمیری به خود بگیرد و بعد به آرامی، روی بینی خود ماساژ دهید.اگر دوست دارید،میتوانید این ماسک را روی کل صورت خود نیز، اعمال کنید و در آخر صورتتان را با آب بشویید.

ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای :

اگر میخواهید، بینیتان را مرطوب کنید، بدون اینکه چرب شود، از ژل آلوئه ورا برای اول کار استفاده کنید، که رطوبت را در خود حفظ و از پوست شما محافظت می کند روغن درخت چای نیز، به دلیل خواص ضد باکتریایی که دارد، باعث از بین رفتن جوش های بینی شما می شود.شما به 3قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا(45گرم) و 6 قطره از اسانس روغن درخت چای نیاز دارید مواد را باهم ترکیب کنید، و در یک ظرفی که راه باز داشته باشد، بریزید و سپس روی پوست خود بمالید، فقط مراقب باشید که با چشمتان برخورد نداشته باشد.

جوش شیرین را فراموش نکنید

جوش شیرین یکی از آن ماده های جادویی است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، جوش شیرین به لایه برداری سلول های مرده نیز کمک می کند. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس به آرامی و به حالت چرخش وار آن را بر روی پوستتان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.

ماسک تخم مرغ می تواند کمک کننده باشد

سفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می شود و آلودگی موجود در آنها را نیز از بین برده و پوست را پاک و تمیز می کند. زرده دو عدد تخم مرغ را از آنها جدا کنید و سفیده باقی مانده را بر روی پوستتان بمالید. اجازه دهید سفیده ها روی پوستتان خشک شوند سپس یک لایه دیگر از سفیده باقی مانده را بر پوستتان بمالید. اجازه دهید این ماسک دو لایه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورتتان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشویید. با انجام این کار به مرور شاهد از بین رفتن جوش سر سیاه روی پوستتان هستید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید