دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

راه‌اندازی سامانه رصد دین‌داری و اخلاق مردم 

یکشنبه، 11 تیر 1402
کد خبر: 346475
ساعد نیوز: براساس ماده 75 لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت قرار است سامانه‌ای برای رصد و سنجش مستمر دین‌داری، سطح معنویت، اخلاق و سبک زندگی مردم راه‌اندازی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از شرق، براساس ماده 75 لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت قرار است سامانه‌ای برای رصد و سنجش مستمر دین‌داری، سطح معنویت، اخلاق و سبک زندگی مردم راه‌اندازی کند.

در این لایحه که روز 28 خرداد 1402 از سوی ابراهیم رئیسی به مجلس ارائه شد وزارت ارشاد مکلف شده است با همکاری مرکز آمار ایران و راهبری مرکز رصد شورای عالی انقلاب فرهنگی، این سامانه را راه‌اندازی کند.

در پیش‌نویس اولیه لایحه برنامه هفتم توسعه، راه‌اندازی سامانه رصد و سنجش در ماده 161 گنجانده شده بود که در ادامه با اصلاحاتی که در لایحه داده شد به ماده 75 تبدیل شد. براساس متن لایحه، این اقدام باید از طریق یکپارچه‌سازی اطلاعات پایگاه‌های عمومی، سامانه‌های دولتی و خصوصی و سکوهای کسب‌وکارهای مجازی (حاوی کلا‌ن‌داده) انجام شود. کلیه دستگاه‌های اجرایی و دارندگان پایگاه‌های داده موضوع این بند نیز موظف خواهند بود که نسبت به ارائه مستمر و جامع داده‌ها به پایگاه داده مذکور به صورت برخط اقدام کنند.

همچنین در بند «پ» ماده 75 آمده است که «در جهت تقویت نقش نظارتی وزارت فرهنگ، به این وزارتخانه اختیار داده شده، در صورت احراز تخلف نسبت به محرومیت، تعلیق یا لغو مجوز متخلفین اقدام نماید.»

براساس آخرین تغییرات متن ماده 75 این لایحه، عنوان این سامانه به «سامانه رصد و سنجش مستمر سبک زندگی مردم» تبدیل شده است. متن کنونی این ماده به این شرح است: «به منظور احصا دقیق و برخط داده‌های آماری مورد نیاز به جهت تسهیل پردازش، تحلیل دقیق و ایجاد بستر مناسب برای آینده پژوهی روندهای سبک زندگی جامعه ایرانی و همچنین انتشار آنها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هماهنگی مرکز آمار ایران مکلف است نسبت به راه‌اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص‌های فرهنگ عمومی و سبک زندگی مردم اقدام نماید. دستگاه‌های اجرایی و دارندگان پایگاه‌های داده موضوع این بند، موظفند نسبت به ارائه مستمر و جامع داده‌ها به این سامانه به صورت برخط اقدام کنند.»

به نظر می‌رسد این اقدام دولت گام دیگری در راستای طرح صیانت و راه‌اندازی اینترنت ملی با هدف رصد همه جزییات زندگی و حتی شخصی‌ترین رفتارهای آنلاین مردم است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
ترجمه تخصصی متن