دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

راه های مراقبت از ناخن ها در پاییز و زمستان/ناخن های خود را دوست داشته باشید 

جمعه، 04 آبان 1403
کد خبر: 414830
ساعد نیوز:ناخن هم مانند پوست و مو نیاز به مراقبت های خاص خودش را دارد.

به گزارش سرویس مجله خانواده ساعد نیوز،در هر فصل بسته به سردی و گرمی نیاز به مراقبت خاص از اعضای بدن هست٬ در این مطلب دنیای مد نحوه مراقبت از ناخن در پاییز و زمستان را یاد می گیرید.مرطوب کردن و کوتاه کردن ناخن هایتان را هرگز از یاد نبرید.

1.ناخن‌های تان را مرطوب کنید

مراقبت از ناخن ها در پاییز و زمستان، برای قوی و سالم ماندن، ناخن‌ها نیز درست مانند پوست شما به رطوبت احتیاج دارند. بعد از هر بار تماس با آب، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر فراموش می‌کنید، بهتر است در کنار ظرفشویی یا دستشویی، ظرف کوچکی از مرطوب‌کننده قرار دهید تا در دسترس باشد. زمانی که بعد از حمام به پوست خود مرطوب‌کننده می‌زنید، مطمئن شوید که ناخن‌ها را نیز به طور کامل پوشش می‌دهید.

2.از مرطوب‌کننده‌های ساده استفاده کنید

مرطوب‌کننده‌های معطر باعث خشکی بیش‌تر ناخن می‌شوند. پس رایحه خوشایند آن‌ها را فراموش کنید و به سلامت ناخن‌ها بیندیشید.

3.ناخن‌ها را بخیسانید

یک بار در هفته ناخن‌های خود را برای 5 دقیقه در آب گرم (و نه داغ) قرار دهید. پس از خشک کردن ناخن‌ها و قبل از این‌که رطوبت آن‌ها کاملا از بین رود، به ناخن‌ها و پوست دور آن، یک چرب‌کننده مانند وازلین یا روغن زیتون بزنید. برای چند دقیقه روغن را روی ناخن و اطرافش ماساژ دهید تا روغن کمی جذب شود. سپس یک دستکش نخی به دست کنید و یک ساعت صبر کنید.

4.دستکش بپوشید

مراقبت از ناخن ها در پاییز و زمستان، وقتی از منزل بیرون می‌روید، دستکش را فراموش نکنید. سرما و باد زمستان ناخن را خشک و آسیب‌پذیر می‌کند.

5.لاک پاک‌‌کن مناسب انتخاب کنید

استون باعث خشکی و آسیب دیدن ناخن‌ها می‌شود، پس در ماه‌های سرد وسواس بیش‌تری برای خرید و استفاده از این محصول به خرج دهید. محصولی را انتخاب کنید که استون در ترکیبات آن نباشد. برای امنیت بیش‌تر، بهتر است تا حد ممکن مصرف از لاک پاک‌کن‌ها را کاهش دهید.

6.با ناخن‌هایتان خوش رفتار باشید

مراقبت از ناخن ها در پاییز و زمستان، اگر واقعاً قصد دارید از ناخن‌های خود مراقبت کنید، از آن‌ها به عنوان ابزار استفاده نکنید، عادت ناخن جویدن را کنار بگذارید و پوسته‌های کناره‌های ناخن را نکنید.

8.به ناخن اجازه تنفس بدهید

اگر تمام مدت لاک روی ناخن‌ها باشد، آن‌ها قادر به تنفس نخواهند بود، پس ضعیف شده و تغییر حالت و رنگ می‌دهند. بنابراین بهتر است هر هفته یا هر دو هفته یک‌بار، چند روز ناخن‌ها را بدون لاک بگذارید.

9.ناخن کوتاه داشته باشید

مراقبت از ناخن ها در پاییز و زمستان، ممکن است شما هم از طرفداران ناخن‌های بلند باشید، اما همان‌طور که گفته شد، در هوای سرد ناخن آسیب‌پذیرتر خواهد بود و با بلند نگه داشتن، احتمال آسیب دیدنش بیش‌تر خواهد شد.

10.موقع شستن ظرف ها دستکش بپوشید

به هنگام شستن ظرف‌ها یک جفت دستکش کتانی بپوشید و سپس از دستکش پلاستیکی به روی آن استفاده کنید. از ناخن‌هایتان بعنوان ابزار استفاده نکنید. به عنوان مثال برای برداشتن چسب باقیمانده از اتیکت قیمت بر روی قاب عکس مورد علاقه‌تان، از ناخن خود استفاده نکنید. نور خورشید همان قدر که به پوست آسیب می‌رساند به ناخن‌ها نیز صدمه می‌زند. در سرتاسر روز به دست خود کرم ضد آفتاب بزنید و به ناخن‌ها نیز توجه داشته باشید.

11.کمتر لاک بزنید

مراقبت از ناخن ها در پاییز و زمستان، لاک زدن بطور مداوم را از برنامه مانیکور کردن ناخن‌ها حذف کنید. اجازه دهید تا به ناخن‌ها کمی اکسیژن برسد. از محصولاتی که محتویات آن‌ها دارای فرمالدئید است استفاده نکنید. در برنامه غذایی خود ژلاتین را بگنجانید، چون به سلامتی و مستحکم شدن ناخن‌ها بسیار کمک می‌کند. ضدعفونی کردن وسایل مانیکور ناخن‌ها از اهمیت بالایی قرار دارد. همچنین برای مانیکور کردن ناخن‌ها در سالن آرایش، یک ست مانیکور شخصی را با خود به همراه داشته باشید.

برای مشاهده سایر اخبار مربوط با ناخن کلیک کنید.

  برچسب ها: سلامتی ناخن

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 07 آبان
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اگه میخوای پول اضافی برای خرید فینگرفود برای مهمونیهاتو ندی این ویدیو رو تا آخر ببین تا طرز تهیه چند مدل فینگرفود سه سوته و خوشمزه رو یاد بگیری+ویدیو
(فیلم+ تصاویر) مرغ خیاط/ پرنده‌ی حیرت‌انگیزی که زیباترین آشیانه ها را میدوزد/ اینجاست باید گفت "فتبارک الله احسن الخالقین"
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
(ویدئو) تراپی؟ نه ممنون، پشت صحنه خنده‌دار «درحاشیه» هست/ «جواد رضویان»: 8 درصد هم مالیات ارزش افزوده کم میشِداا/ مهران غفوریان: دکتر هومن چجوری کم میشد
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
تبدیل پایان نامه به مقاله