دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

راه های تقویت مو با حنا و قهوه 

شنبه، 02 اسفند 1399
خواص حنا برای مو و تقویت آن بسیار زیبا است همچنین قهوه از جمله مواد موثر در تقویت مو به شمار می رود. اگر موهای خود را با پودر برگ حنا ماساژ دهید باعث ترمیم و  ازدیاد ضخامت تار مو و درمان دو شاخگی موها و همچنین بهره مند شدن از رنگ مویی به رنگ های مسی, حنایی و قهوه ای می شوید

ما معمولا با شنیدن نام حنا، به یاد رنگ کردن مو میفتیم. اما حنا به غیر از اینکه میتونه رنگ هایی دوست داشتنی موهای خود را با حنا تقویت کنید به موهای ما بده، یه عامل مهم مراقبت از مو هم هست که به حفظ سلامت کلی موهای ما کمک میکنه. حنا به ترمیم آسیب و مشکلات مو، تعادل سطح PH، بهبود کیفیت مو و جلوگیری از افتادن مو کمک میکنه و این فهرست همینطور ادامه داره.موهای خود را با حنا تقویت کنید اما بهتره بدونین که میشه به این ماده آملا هم اضافه کرد! آملا سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی است که میتونه به حفظ سلامتی مو و پیاز مو از طریق مقابله با آسیب ناشی از رادیکال های آزاد، کمک کنه. آلوورا هم چنین پوست سر رو تغذیه میکنه و رشد مو رو افزایش میده. در این مطلب ماسکی با استفاده از حنا و آملا به شما معرفی می کنیم که میتونه برای موهای شما بسیار مفید باشه.

برای درست کردن انواع ماسک حنا و نگهداری این ماسکها از ظروف فلزی به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا فلزات میتوانند با این ماسکها واکنش شیمیایی دهند.اگر تا به حال از حنا استفاده نکرده اید و نگران حساسیت داشتن به این ماده هستید، مقدار کمی از حنا را در پشت گوش در امتداد خط موها قرار دهید. اگر بعد از ۲۴ ساعت واکنش حساسیتی نظیر قرمزی پوست را مشاهده نکردید با خیال راحت از این ماسکها استفاده کنید.شما همچنین میتوانید میزان رنگ دهی( یعنی اینکه چه تاثیری بر رنگ موهایتان دارد) این ماسکها را با استفاده از تست تار مو تعیین کنید. برای این کار مقداری از تار موهایتان را که معمولا روی شانه یا برس باقی میماند را برداشته و مقداری از ماسک را به آن اضافه کنید و بعد تاثیر آن را بر روی رنگ موهایتان مشاهده کنید.بدیهی ست هرچه حنا زمان بیشتری بر روی موها بماند، موها رنگ بیشتری به خود خواهند گرفت.اگر موهایتان را با رنگهای شیمیایی رنگ کرده اید و موهایتان هنوز رنگ دارد از حنا استفاده نکنید.میزان استفاده از حنا و آب به میزان بلندی موهایتان بستگی دارد، بطور کلی غلظت این ماسکها بایستی همانند ماست باشد.سعی کنید با استفاده از یک پنبه کمی روغن زیتون را دور خط رویشی موها در پیشانی و پشت گوش بمالید تا پوستتان رنگ نگیرد.

راه های تقویت مو با حنا و قهوه به منظور داشتن موهای سالم و زیبا و خوشرنگ:

خواص حنا برای مو و تقویت آن بسیار زیبا است همچنین قهوه از جمله مواد موثر در تقویت مو به شمار می رود. اگر موهای خود را با پودر برگ حنا ماساژ دهید باعث ترمیم و ازدیاد ضخامت تار مو و درمان دو شاخگی موها و همچنین بهره مند شدن از رنگ مویی به رنگ های مسی, حنایی و قهوه ای می شوید. استفاده مداوم از ماسک حنا در درمان ریزش مو و جلوگیری از آن تاثیر گذار است. ما برای استفاده از حنا به شما دو تا راهکار ارایه می کنیم

حنا را به اندازه نصف لیوان با یک لیوان آب و یک زرده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت چهل و پنج دقیقه موهایتان را با آن ماساژ دهید. این کار علاوه بر تقویت موها هاله ای از رنگ قهوه ای را بر روی موهای تیره ایجاد می کند.

  1. گل ریواس, گل بابونه و برگ حنا را به مقدار مساوی با سه لیوان آب مخلوط کنید و بجوشانید و موهایتان را با این ترکیب به منظور داشتن موهای مسی رنگ ماساژ دهید.

می توانید حنا را با سایر مواد طبیعی مانند قهوه ترکیب کنید و از آن برای تقویت مو بهره ببرید. ما سه روش برای تقویت موها با حنا و قهوه به شما پیشنهاد می دهیم:

  1. مقداری قهوه را با یک زرده تخم مرغ به حنا بیفزایید و با این مخلوط موهایتان را از ریشه تا ساقه خوب ماساژ دهید و بعد آن را با یک پلاستیک یا روسری ببندید و دو ساعت صبر کنید, سپس موهایتان را آبکشی کنید.
  2. برای تقویت موها با حنا و قهوه و نرمی موها، یک عدد زرده تخم مرغ را با یک لیوان دم کرده بابونه و یک پیمانه قهوه و یک پیمانه ماست شیرین و یک پیمانه حنا به نسبت برابر مخلوط کنید و بعد از ماساژ دو ساعت روی سرتان نگه دارید و بعد بشویید.
  3. پودر حنا و پودر قهوه با ماست و آبلیمو را با هم ترکیب کنید و در یک ظرف پلاستیکی در بسته ۱۲ ساعت بگذارید استراحت کند و بعد از آن موهایتان را با آن ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح برای تاثیر بهتر بر روی موهایتان بماند و سپس آن را در حمام با استفاده از شامپو و نرم کننده بشویید.

1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله !