راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای اپتومتری برای دانشجویان غیرایرانی

  چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ID  کد خبر 146875
راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای اپتومتری برای دانشجویان غیرایرانی
ساعد نیوز: شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تدوین کوریکولوم دکترای حرفه ای اپتومتری برای دانشجویان غیر ایرانی و طراحی برنامه آموزشی زبان انگلیسی دانشجویان پزشکی موافقت کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از مهر، اولین نشست شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اعضای این جلسه به صورت مجازی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تبریک سال نو، گزارشی از پیک چهارم کرونا و پیشرفت های حوزه آموزش دانشگاه در راستای مجازی سازی و دروس فعال مجازی ارائه کرد.

پیش از شروع جلسه مسائل و مشکلات آموزشی و دانشجویی از سوی معاونین آموزشی دانشکده ها مطرح و توسط مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه راه کارهای لازم ارائه شد.

طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان های خارجی

دکتر سکینه شب بیدار معاون آموزشی کالج بین الملل علوم پزشکی تهران، درباره طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان های خارجی کالج گزارشی ارائه کرد و گفت: این پروژه از آبان ۹۵ با هدف آموزش مستمر دانشجویان از بدو ورود تا فارغ التحصیلی طراحی شده است.

وی افزود: در حال حاضر تسلط دانش آموختگان رشته های مختل دانشگاه به زبان های بین المللی یکی از الزامات موفقیت حرفه ای و آکادمیک آنهاست و بر این اساس، با توجه به طول تحصیل دانشجویان در رشته پزشکی عمومی و فاصله قابل ملاحظه آموزش های مستقیم از زمان فراغت از تحصیل، ما را در کالج دانشگاه بر آن داشت تا اقدامی را در خصوص ارتقای تسلط فراگیران دانشگاه به زبان انگلیسی برنامه ریزی کنیم.

معاون آموزشی کالج بین الملل علوم پزشکی تهران افزود: بر این اساس پیرو مذاکرات اولیه طراحی برنامه آموزشی ادغام یافته آموزش زبان انگلیسی توسط گروه زبان های خارجی انجام شد و در حال حاضر آمادگی اجرای برنامه طولی آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان پزشکی عمومی وجود دارد، همچنین در این راستا هماهنگی های لازم با دانشکده پزشکی و گروه های بالینی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت ورود دانشگاه به مجامع بین المللی لازم است دانشجویان نیز تعامل بین المللی داشته باشند.

پس از بحث و تبادل نظر بین اعضای جلسه مقرر شد کلیات برنامه مذکور در قالب طرح توسعه ای برای یکی از ورودی های جدید سال تحصیلی ۱۴۰۰، آماده سازی شود.

کوریکولوم پیشنهادی دکترای حرفه ای اپتومتری دانشجویان غیرایرانی

در ادامه جلسه دکتر وحید ضیایی معاون آموزشی پردیس بین الملل علوم پزشکی تهران، از تدوین کوریکولوم دکترای حرفه ای اپتومتری برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و گفت: این کوریکولوم با همکاری دانشکده توانبخشی و انجمن اپتومتری طراحی و تدوین شده است که پس از راه اندازی و ارزشیابی این دوره می توان در سال های آتی برای پذیرش دانشجویان ایرانی نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: دانشجویان کارشناسی ورودی این رشته می توانند با گذراندن ۶۸ واحد و با طول دوره ۳ تا ۴ سال در دوره دکترای حرفه ای فارغ التحصیل شوند.

پس از اظهار نظر اعضا کوریکولوم مذکور مصوب شد.

دکتر محبوبه خباز مافی نژاد نیز اصلاحیه شیوه نامه کمیته دانشجویی توسعه آموزش را مطرح و گفت: این شیوه نامه در اسفند ۹۷ در شورای آموزشی و مصوب و تغییراتی در آن انجام شد. این شیوه نامه به یافتن پتانسیل های دانشجویان برای برنامه ریزی و پیشبرد امور آموزشی و یادگیری دانشکده ها کمک کننده خواهد بود.

پس از ارائه توضیحات و تبادل نظر این شیوه نامه مصوب شد.

شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل های انجام پایان نامه دانشجویان غیر ایرانی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی

همچنین شیوه نامه اجرایی تنوع بخشی به مدل های انجام پایان نامه دانشجویان غیر ایرانی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی توسط دکتر شهرزاد غیاثوندیان، مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح شد و گفت: این شیوه نامه توسط معاونت آموزشی پردیس بین الملل بازنگری شده است و تمامی نقطه نظرات دانشکده ها در آن اعمال شده است.

وی پیشنهاد تشکیل کمیته ای با حضور معاونین آموزشی دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین بین الملل دانشگاه را داد تا شیوه نامه مذکور در این کمیته نهایی و سپس جهت طرح مجدد به شورای آموزشی ارجاع شود.

درخواست پذیرش دانشجو به شکل غیر متمرکز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی

دکتر رقیه گندمکار مدیر گروه آموزش پزشکی گفت: پذیرش دانشجو به شکل غیر متمرکز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی در دانشگاه سبقه ای چندین ساله داشته است و پیش از این و بر اساس مصوبات سال ۹۳ از میان اعضای هیأت علمی و دانشجویان دکترای حرفه ای و استعدادهای درخشان پذیرش کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی صورت می گرفته است.

دکتر قاضی اعلام کرد: با توجه به مصوبه اخیر وزارت بهداشت و با توجه به موافقت شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران می تواند این دوره را به صورت آزاد و غیر متمرکز برای متقاضیان برگزار کند.

در انتها مطابق دستور جلسه موارد مطرح و مصوب شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (657 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
از حضور پزشکیان در بازار تهران تا حضور پسران رهبر انقلاب در یک مراسم خاص در حواشی داغ امروز جمعه 29 تیر 1403
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان