دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

راهکارهایی برای کاهش خطرات ایربگ خودرو 

پنجشنبه، 25 دی 1399
سرعت، با فاصله زیاد، بزرگترین عامل در میزان مهلک بودن یک تصادف است. قوانین پایه فیزیک به ما می‌گویند که وقتی یک جسم با سرعت بسیار زیاد دچار یک توقف ناگهانی شود، نیروی وارده به بدن انسان در هنگام تصادف چند برابر می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،با پیشرفت صنعت خودروسازی و افزایش تعداد خودروها در سطح جاده ها و شهرها، آمار تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن ها نیز افزایش یافت. بنابراین نیاز به افزایش تجهیز ایمنی خودروها نیز بیشتر احساس شد. در نتیجه سیستم های ایمنی خودروها پیشرفت های زیادی کردند. مهندسان و طراحان مشغول در صنعت خودروسازی تمام خلاقیت و ابتکار خود را برای ارائه ایده های ایمن تر به کار گرفتند تا رانندگی بی خطرتری را با خودروهای خود به راننده و سرنشینان نوید دهند. یکی از این پیشرفت ها ایربگ یا کیسه هوا است که ایمنی سرنشینان را تا حد بسیار زیادی تامین می کند.

تا جایی که امروزه وجود کیسه هوا در خودروها به منظور کسب استانداردهای ایمنی الزامی است. کیسه های هوا اکنون متنوع تر از قبل هستند و خودروسازان برای کسب امتیاز بهتر محصولات شان در بخش ایمنی همواره سعی در بهینه سازی آن ها دارند. اما استفاده از این سیستم نیاز به دانستن برخی باید ها و نباید ها توسط مالکان خودرو و رانندگان دارد.

در ادامه، روش هایی را مرور می کنیم که با رعایت کردن آنها می توانید احتمال آسیب دیدگی از پرتاب قطعات کیسه هوا را کم کنید.

۱) هنگام رانندگی، پیام نفرستید.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، بسیاری از ما مشکلی در خواندن پیام هایمان در پشت فرمان نداریم و وقتی در بزرگراه حرکت می کنیم، با خیال راحت ایمیل خود را چک می کنیم و یا حتی نگاهی به پُست های دوستانمان هم داریم. شرکت AT&T به تازگی در گزارشی اعلام کرده که علی رغم تلاش ها برای آگاهی رسانی، رانندگان در هنگام رانندگی از گوشی هایشان استفاده هایی چون پیام نگاری و فراتر از آن دارند. طبق این گزارش، ۳۰ درصد از افراد در هنگام رانندگی حتی در شبکه های اجتماعی اطلاع می دهند که مشغول چه کاری هستند! برخی حتی در این حالت، ارتباط تصویری نیز برقرار می کنند!

اگر واقعاً می خواهید تصادف نکنید، این عادت ها را ترک کنید.

۲) جلوگیری از رانندگی تحت تأثیر مواد الکلی

هوشیاری در پشت فرمان، از همه چیز مهمتر است. گزارشی از سازمان MADD در امریکا نشان می دهد که آمار مرگ ناشی از تصادف رانندگان مست از سال ۱۹۸۰ به نصف کاهش یافته است؛ ولی با این حال، هنوز هم افراد زیادی هستند که این کار را انجام می دهند.

بسیاری از افراد شاید از میزان تأثیرگذاری مواد الکلی آگاهی لازم را نداشته باشند، ولی باید گفت که حتی مقدار کمی از آنها می تواند شانس شما برای قرار گرفتن در یک تصادف افزایش دهد.

تا به امروز تنها ۶ مورد مرگ مرتبط با نقص کیسه های هوای تاکاتا گزارش شده، امّا این آمار در مقابل صدمات ناشی از مصرف الکل توسط رانندگان امریکایی بسیار اندک است. در سال ۲۰۱۳، تنها در ایالات متحده، رانندگی در حالت مستی ۱۰ هزار قربانی داشته است. بنابراین، بهتر است قبل از رانندگی، حتماً از هوشیاری خود مطمئن شوید.

۳) پرهیز از رانندگی دیوانه وار

منظور از «رانندگی دیوانه وار» در اینجا، کارهایی مانند عدم رعایت فاصله با خودروی جلو در بزرگراه، حرکت با سرعت بسیار بالا، عوض کردن خط به صورت ناگهانی و عدم رعایت احتیاط در ورود به تقاطع ها است. مطالعات زیادی در طول سال ها نشان داده اند که بخش بزرگی از رانندگان در هنگام تصادف، طرف مقابل را مقصر می دانند. با این حال، همیشه برخی رفتارهای مشخص در رانندگی هستند که باعث وقوع تصادف می شوند.

سرعت، با فاصله زیاد، بزرگترین عامل در میزان مهلک بودن یک تصادف است. قوانین پایه فیزیک به ما می گویند که وقتی یک جسم با سرعت بسیار زیاد دچار یک توقف ناگهانی شود، نیروی وارده به بدن انسان در هنگام تصادف چند برابر می شود.

در همین حال، رانندگی در سرعت پایین تر باعث می شود که واکنش بهترین نسبت به شرایط خاص داشته باشید و در صورت لزوم، بهتر بتوانید خودرو را متوقف کنید. همچنین وقتی فاصله مناسب را تا خودروی جلویی حفظ می کنید، فرصت بیشتری برای عکس العمل در برابر کارهای راننده جلویی خواهید داشت؛ برخی از راننده ها در اثر استرس و نگرانی می توانند حرکات غیرعادی از خود نشان دهند که تعدادشان چندان کم هم نیست.

فراخوان کیسه های تاکاتا در حال حاضر یک چالش بزرگ در دنیای خودرو محسوب می شود که حل شدن آن، زمان زیادی طول خواهد کشید. بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید این است که اگر خودرویتان این خطر احتمالی را دارد، تا جای ممکن، خود را از تصادفات دور نگه دارید؛ کمربند خود را ببندید و اصول رانندگی را در پشت فرمان رعایت کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت