ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهکارهایی برای ترک غر زدن

  چهارشنبه، 26 خرداد 1400   زمان مطالعه 15 دقیقه
راهکارهایی برای ترک غر زدن
غر نزدن تا حد زيادي به نوع نگاه شما به زندگي بستگي دارد. هرچقدر بتوانيد نگاه خود را به زندگي خوش‌بينانه‌تر كنيد كمتر غر خواهيد زد. در اينجا چند نكته طلايي براي ترک غر زدن را يادآوري مي‌كنيم.

افرادی که مداl غر مي زنند، غرغرو هستند، دائما در حال نق زدن و شکایت کردن هستند و با بسیاری از موارد با خود و دیگران مشکل دارند نه تنها زندگی را برای خود شخت مي کنند بلکه با غرغر کردن به خود و خانواده خود آسیب وارد مي کنند. این عارضه مخصوصا در جامعه ما که پیوسته نسبت به همه کس و همه چیز شاکي هستیم بسیار رایج است. بيشتر افراد هم به درمان این مسئله تمایل چنداني ندارند متاسفانه.

گاهی اوقات حتی متوجه این موضوع که مدام شکایت می کنیم نمی شویم و خوب می دانید که این عادت تا چه اندازه می تواند شخصیت شما را زیر سوال ببرد. گاهی مشکل از این هم جدی تر می شود و می تواند باعث تَرد یک فرد از بین دوستان و حتی خانواده شود و از آن مهم تر در بین یک زوج در حالت حاد، باعث جدایی شود.

برای مثال ممکن است برای هر کدام از ما اتفاق افتاده باشد که با شخصی دوست باشیم و این فرد به طور مداوم در مورد سلامتی اش، خانواده اش، روابطش، مدرسه و یا هرچیز دیگری غر می زند، مدام از همه چیز شکایت می کند و فقط نقاط تاریک هر اتفاق را می بیند. وقتی با آن شخص وقتمان را می گذرانیم شدیدا احساس خستگی می کنیم. این رفتار افراد به راحتی بر روی ما هم تاثیر گذار است.

مهم نیست شما چه می گویید یا چه کاری انجام می دهیم، چنین اشخاصی با هیچ چیزی دلگرم نمی شوند. ممکن است هیچ شرایط دشواری وجود نداشته باشد که آن شخص نتواند از آن عبور کند، اما نگرش منفی او مسائل را بدتر می کند.

دلیل غُرزدنتان چیست؟

قبل از آنکه زبان به شکایت بگشایید، کمی تأمل کنید و ببینید که واقعا چه چیزی آزارتان می دهد. آیا دلیل منطقی و درستی برای غر زدن وجود دارد؟ یا فقط محض اینکه غر و لندی کرده باشید و خودی نشان دهید، نق می زنید؟

در بسیاری موارد نمی توانید دلیل خوبی برای شکایت کردن پیدا کنید

شاید گله دارید که نمی توانید زندگی کردن در شهر فعلی تان را تحمل کنید، چرا که «این شهر لعنتی بیش از حد سرد است!» این فقط نظر شما است و گله کردنتان هم هدف خاصی را دنبال نمی کند. اما حالا شاید بگویید که آب و هوای شهر محل سکونت تان روی سلامتی یا کارتان تأثیر می گذارد، پس شما یک دلیل معقول برای دلخوری و شکوه کردن دارید؛ بنابراین در همان ابتدا، دلیلی محکم و معقول برای شکایت کردن پیدا کنید. خواهید دید که در بسیاری موارد نمی توانید چنین دلیلی را بیابید.

غُرزدن

شکایت هایتان را زیر نظر بگیرید

پس از آنکه مشخص کردید که علت دقیق شکایت تان چیست، حال آمار غر زدن هایتان را درآورید. همچنین حواستان به موضوعاتی باشد که بیشتر باعث می شوند از کوره دربروید. لازم نیست فکر خود را چندان مشغول کنید. صرفا شکایت های خود را روی کاغذ بیاورید و به زودی خواهید دید که میزان آن بیش از چیزی است که تصور می کردید

درکنار نوشتن شکایت هایتان، توجه داشته باشید که این شکایت ها به چه کسی برمی گردد یا سر چه کسی غر می زنید. سپس در مرحله ی بعد، احساسات خود پس از گلایه کردن را روی کاغذ بنویسید: عصبانی می شوید؟ شاید هم دلخور می شوید یا بی تفاوت رفتار می کنید؟ با چنین شیوه ای، پس از حدود یک هفته، می توانید الگوهای شخصی و رفتاری خود را شناسایی کنید. شناخت شیوه ی عملکرد در مواجهه با عوامل ناخوشایند، به شما کمک می کند تا روش هایی را به منظور رفع مسائل اساسی و مشکلاتی بیابید که مسبب چنین وضعیتی هستند.

مثال سرمای هوا را در نظر بگیرید، اگر سرما طوری باشد که مُخل کارتان شده یا سلامتی تان را به خطر انداخته، کافی است که لباس گرم بیشتری بر تن کنید. اگر کارمندی دارید که مدام بدقولی می کند و نمی تواند در مهلت مقرر به تحویل کار خود بپردازد، باید این موضوع را با او در میان بگذارید و دلیل بدعهدی های مکرر او را جویا شوید. شاید تنها لازم باشد که با اطلاعات بیشتر و در اختیار گذاشتن ابزار درست به امور پرسنل خود سرعت بدهید. کارمند شما نیز این گونه خواهد توانست در موعد مقرر کار را به سرانجام رساند. شاید هم متوجه شوید که واقعا حجم کاری زیادی را از او انتظار دارید. بدین ترتیب می توانید بدون آنکه نیازی به غر و لُند کردن باشد، تصمیم درست بگیرید.

چگونه از غر زدن دست برداریم؟

غر زدن آسان تر از حل کردن خود مشکل یا اقدام برای برطرف کردن مشکل است. تازه اگر آن مشکل واقعا مشکل باشد و از جانب شما بی جهت مورد شکایت واقع نشده باشد.

اما در واقع وقتی شما سعی کنید مسائل را از دیدگاه های مختلف ببینید و خودتان را به چالش بکشید می توانید غر زدن و شکایت کردن را متوقف کنید.

اگر کم و بیش احساس کرده اید که زیاد غر می زنید و یا دیگران گاه و بی گاه این نکته را به شما گوش زد کرده اند باور کنید زندگی و معاشرت با افراد غرغرو سخت است. بهتر است همین امروز برای درمان آن به فکر چاره باشیم.

روی مسایلی که کنترلی روی آنها ندارید، تمرکز نکنید.

خیلی از مسایل اطراف خود را نمی توانیم تغییر دهیم و کنترلی روی آنها نداریم. به طور مثال، شما نمی توانید شرایط آب و هوا را تغییر دهید یا رفتارهای آزاردهنده انسانی دیگر را تغییر دهید. چرا وقت خود را روی این مسایل هدر می دهید؟ اگر بارش باران را دوست ندارید و باران می بارد، به جای اینکه دایم اعتراض کنید که ای داد خیس می شوم و ... سعی کنید به آن فکر نکنید. یا راهکاری برای قرار نگرفتن زیر باران پیدا کنید. انسان های باهوش هرگز وقت و انرژی خود را صرف اعتراض و به اصطلاح حرص خوردن در مورد مسایلی که توان تغییر آن را ندارند، هدر نمی دهند.

برای داشته های خود شکرگزار باشید

شاید این جمله را زیاد شنیده باشید و بسیار کلیشه ای به نظرتان بیاید. اما بیشتر ما انسان ها عادت کرده ایم به نداشته های خود فکر کنیم و برای آنها سوگواری کنیم. در عوض این کار، اگر به آنچه داریم توجه کنیم و برای آنها سپاسگزار باشیم حس خوشایندتری از زندگی خواهیم داشت. منظورمان این نیست که به پیشرفت فکر نکنید، بلکه با لذت بردن از داشته ها برای به دست آوردن یافته های جدیدتر تلاش کنید. وقتی با دید مثبت به مهارت ها، دانش، ثروت، زیبایی، توان و ... خود نگاه کنید، با اعتماد به نفس بیشتر برای بهبود و ارتقا سطح هر کدام از آنها تلاش خواهید کرد.

مثبت اندیش باشید

در این زمانه که همه چیز اعصاب خردکن شده است،چه کسی می تواند مثبت فکر کند؟ این دقیقا جمله یک انسان همیشه معترض و افراطی است. برای فردی که عادت کرده همیشه نیمه خالی لیوان را ببیند و همیشه ناراضی باشد، بسیار سخت است که مثبت فکر کند. اما ابتدا به این فکر کنید که هیچ چیز در این جهان کامل، مطلوب و پایدار نیست. سپس این را باور کنید که همه انسان ها و پروژه های کاری و فکری و هنری ممکن است با اشکال و موانع مختلف روبه رو شوند. با این فکر می آموزید که شکست ها نباید موجب ناامیدی که باید راهی تازه برای پیشرفت شما باشند. انسان های باهوش و موفق همیشه در پس هر شکست، یک قدم به جلو پیش می روند زیرا به جای اعتراض، ریشه شکست را کشف می کنند.

غُرزدن

به تغییر کردن عادت کنید

زندگی دایم در حال تغییر و تحول است. باید یاد بگیرید تا به این تغییرات عادت کنید. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، مسایل بسیاری در زندگی وجود دارد که از کنترل ما خارج هستند، بهترین راهکار برای آرام زندگی کردن این است که به تغییرات دایمی زندگی عادت کنیم. بدون شک در هر موقعیتی راهکاری مناسب برای پیش رفتن به جلو وجود دارد.

جسور و با جرات باشید

اگر قصد دارید عادت زشت اعتراض کردن های دایمی را ترک کنید، باید جسور باشید. باید شهامت داشته باشید. باید بتوانید رفتارهای آزاردهنده دیگران یا رویدادهای ناگوار را تاب بیاورید. نباید بگذارید دیگران از شما سوءاستفاده کنند یا به راحتی موجب ناراحتی شما بشوند. البته جسارت به معنای بی احترامی به دیگران نیست. اگر موضع مخالف دارید، باید با حفظ ادب و احترام برای شخصیت انسان ها آن را بیان کنید.

در مورد دیگران قضاوت نکنید

یکی از بدترین و آزاردهنده ترین خصلت های انسانی، زود قضاوت کردن در مورد دیگران است. بسیاری از ما عادت داریم با کوچک ترین اتفاقی که روی می دهد، واکنش های آدم های اطراف خود را قضاوت می کنیم و فهرست بلندبالایی از تفکرات و توهمات خود را به زبان بیاوریم. این مساله موجب بدتر شدن اوضاع می شود زیرا شما با ذهن خود دایم دنبال شخصی کردن مسایل و پیدا کردن موارد منفی بیشتر برای اعتراض هستید. بهتر است گاهی خود را به جای دیگران قرار دهید و ببینید آیا واکنش شما در این مورد چگونه می تواند باشد. شاید درک بهتری نسبت به آن مساله پیدا و کمتر اعتراض کنید.

برای دیگران الگو باشید

اگر دوست ندارید آدم های اطرافتان کمتر اعتراض کنند، خودتان باید عادت اعتراض کردن را در وجود خود از بین ببرید. سعی کنید وقتی در یک جمع حضور دارید، موضوع صحبت را تغییر دهید. اگر فردی هم خواست وارد بحث های اعتراضی و غر زدن و ابراز ناراحتی بشود، شما باید با سیاست و زیرکی خود موضوع را عوض کنید. خود را به الگویی برای دیگران تبدیل کنید. به این ترتیب،هم خود از دام اعتراض بیرون رفته اید، هم به دیگران کمک کرده اید.

هر چند وقت یک بار به خودتان اجازه درد و دل کردن بدهید

نادیده گرفتن دائمی افکار منفی باعث می شود این افکار روی هم تلنبار شوند. افکار منفی از کوچک تا بزرگ باید کم کم از همان دری که وارد شدند خارج شوند. اگر واقعا در شرایط ناآرامی به سر می برید، بدون نگرانی احساسات خود را با یک دوست نزدیک یا اعضای خانواده یا یک روانشناس در میان بگذارید. از اینکه احساسات منفی خود را به زبان بیاورید، خجالت زده نباشید. بسیار مهم است که برای اتفاقات کوچک و بزرگ که نگرش شما را منفی می کنند راه حلی پیدا کنید. آن ها را رها نکنید.

کمتر قضاوت کنید

ما اغلب در مورد دیگران شکایت می کنیم، مدام از دیگران ایراد می گیریم، و مدام ایراد هایی را به دیگران نسبت می دهیم اما سوال اینجاست خود ما چطور؟

مدام فکر می کنیم که آنها مطابق با استاندارد های ما نیستند و افراد یا اتفاق ها مطابق خواسته های ما پیش نمی روند. در مورد اتفاق ها، افراد و هر مورد دیگری بدون اینکه دلیلش را بدانید قضاوت نکنید، دلیل این اتفاق ها و رفتار ها را از خودشان بپرسید و در نهایت مدام نیم نگاهی به خودتان داشته باشید و ببینید که خودتان در این زمینه چگونه رفتار می کنید.

امروز از مادرتان به خاطر غذایی که تدارک دیده و کیفیت لازم را ندارد شکایت می کنید و روز دیگر راننده تاکسی را به دلیل نداشتن مهارت لازم رانندگی متهم می کنید. از سوی دیگر برادرتان را به دلیل خوب لباس نپوشیدن زیر سوال می برید و روندی که ادامه دارد. اما آیا می دانید مادرتان چه روزی را پشت سر گذاشته است؟ خودتان تا چه اندازه در رانندگی مهارت دارید؟ قبل از خارج شدن از خانه نگاهی کلی به لباس و ظاهر خود دارید؟ چرا برای بهتر شدن کیفیت غذا کمی به خانواده کمک نمی کنید تا با دقت و وقت بیشتری به طبخ غذا پرداخته شود. چرا پیشنهادات لازم را برای بهتر شدن ظاهر بردارتان ارائه نمی کنید.

برای رهایی از این مشکلات باید یاد بگیرید و البته تمرین کنید که قضاوت نکنید. به جای قضاوت کردن به فکر راه چاره باشید.

یک لیست از اتفاق های خوب روزانه تهیه کنید

حتما شما دفترچه یادداشت همراه خود دارید و یا از نرم افزار های موبایلی برای یادداشت برداری استفاده می کنید. اگر این چنین نیست دست به کار شوید. در پایان هر روز به تمامی اتفاقات روز فکر کنید و خلاصه وار آن ها را مرور کنید. مطمئنا از میان تمامی این اتفاقات به مواردی از اتفاق ها، رفتار ها و البته نکات خوب از جانب خودتان و البته دیگران در قبال خودتان می رسد. آن ها را هر شب یادداشت کنید.

خودتان دست به کار شوید

دفعه بعد که با خانواده، دوستان، همکارانتان، و… هستید و شکایت و گِِلِگی در ذهنتان نسبت به یک رفتار یا اتفاق داشتید خودتان دست به کار شوید.

  • اگر فردی حقوق شهروندی را رعایت نمی کند و زباله ای بر روی زمین می اندازد به جای غر زدن با خودتان و یا دیگران خودتان دست به کار شوید و زباله را از روی زمین بردارید.
  • اگر مدیرتان با شما بلند و خشمگین صحبت می کند، شما با همکاران و افرادی که زیر مجموعه شما هستند مهربان و آرام صحبت کنید.
  • اگر کسی در منزل نسبت به تمیز کردن اتاق ها اقدام نمی کند شما خود دست به کار شوید.
  • اگر مدام از دوستتان به دلیل مودب نبودن به دیگران شکایت می کنید خودتان موضوع را به وی گوش زد کنید.

خودتان اتفاق و تغییری باشید که دوست دارید اتفاق بیافتد. البته قبل از این که خود دست به کار شوید مطمئن شوید که آیا این اتفاق تنها از دید شما صحیح است و یا دیگران هم دید مشابهی نسبت به این موضوع دارند. لزوما قاعده و قانون شما در رابطه با هر چیز، دالِ بر درست بودن آن نیست.

مسئولیت پذیر باشید

این قاعده هم تقریبا زیر مجموعه ای از مورد قبل است. اگر چیزی شما را ناراحت می کند، یا آن را حل کنید و یا بپذیرید که اکنون هیچ کار دیگری نمی توانید انجام دهید، پس چرا غر بزنید؟ غر زدن یک فعالیت منفعل است. جای آن را با راه حلی برای مشکل عوض کنید و یا به راحتی آن مشکل را بپذیرید و ذهنتان را درگیر موضوع دیگری کنید.

به دنبال شاد کردن زندگی باشید

گاهی اوقات تهیه چنین لیستی می تواند آسان باشد، لیستی پر از سرگرمی هایی که از آن لذت می برید. گاهی اوقات هم نیاز به درون نگری عمیق تری دارد. آیا دائما در مورد شغل خود شکایت دارید؟ شاید وقت آن رسیده است که تصمیم سختی برای تغییر شغل یا مسیر خود بگیرید. مسائلی که باعث می شود دید منفی به هر چیز داشته باشید را کشف کنید تلاش کنید وضعیت را تغییر دهید تا زندگی شادی داشته باشید.

به تغییر کردن عادت کنيد

زندگی دایم در حال تغییر و تحول است. باید یاد بگیرید تا به این تغییرات عادت کنيد. همان طور که در بالا نيز اشاره کردیم، مسایل بسیاری در زندگی وجود دارد که از کنترل ما خارج هستند، بهترین راهکار برای آرام زندگی کردن این است که به تغییرات دایمي زندگی عادت کنيم. بدون شک در هر موقعیتی راهکاری مناسب برای پیش رفتن به جلو وجود دارد

از خودتان مراقبت کنيد

استرس و شیوه زندگی پرمشغله مي تواند زندگی ما را خراب کند و روحیات مثبتمان را از بين ببرد. بخشی از زندگی تان را فقط وقف خودتان کنيد. گاهی کارهایی برای دل خودتان انجام دهید، مانند تماشای یک فیلم، ورزش کردن، قدم زدن و یا هرچیزی که به شما انرژی مي دهد و آرامتان مي کند. این کارها باعث مي شود ذهنتان در چارچوب جدیدی قرار بگیرد.

مثبت اندیش باشید

در این زمانه که همه چیز اعصاب خردکن شده است،چه کسی مي تواند مثبت فکر کند؟ این دقیقا جمله یک انسان هميشه معترض و افراطی است. برای فردی که عادت کرده هميشه نيمه خالی لیوان را ببيند و هميشه ناراضی باشد، بسیار سخت است که مثبت فکر کند. اما ابتدا به این فکر کنيد که هیچ چیز در این جهان کامل، مطلوب و پایدار نيست.

سپس این را باور کنيد که همه انسان ها و پروژه های کاری و فکری و هنری ممکن است با اشکال و موانع مختلف روبه رو شوند. با این فکر مي آموزید که شکست ها نباید موجب نااميدی که باید راهی تازه برای پیشرفت شما باشند. انسان های باهوش و موفق هميشه در پس هر شکست، یک قدم به جلو پیش مي روند زیرا به جای اعتراض، ریشه شکست را کشف مي کنند.

از خودتان بپرسید : مي خواهی غر بزني یا شاد باشی

شادی را انتخاب کنيد، بر افکار مثبت تمرکز کنيد و هميشه مهربان باشید. این انتخاب شماست نه هیچ کس دیگر. نگاهتان به اتفاقات نه خیلی جزئی باشد و نه خیلی کلی . سعی کنيد در زندگی خود تعادل برقرار کنيد و به خوبي از پس مدیریت خود، اتفاقات اطرافتان و سایرین بربيایید.

جسور و با جرات باشید

اگر قصد دارید عادت زشت اعتراض کردن های دایمي را ترک کنيد، باید جسور باشید. باید شهامت داشته باشید. باید بتوانيد رفتارهای آزاردهنده دیگران یا رویدادهای ناگوار را تاب بياورید. نباید بگذارید دیگران از شما سوءاستفاده کنند یا به راحتی موجب ناراحتی شما بشوند. البته جسارت به معنای بي احترامي به دیگران نيست. اگر موضع مخالف دارید، باید با حفظ ادب و احترام برای شخصیت انسان ها آن را بيان کنيد.

ورزش و یوگا را فراموش نکنيد

ورزش منظم و یوگا یک راه عالی برای آرامش، تمدد اعصاب و تمرین ذهن آگاهی مي باشد. یوگا بر تنفس، حرکات و مراقبه تمرکز دارد و به شما کمک مي کند تا ذهن و بدن خود را کنترل کنيد. ورزش هم تاثیر بسزایی در سلامت جسم و روح شما دارد. ذهن ما اغلب به ميلیون ها جهت مي چرخد. ورزش و یوگا کمک مي کند تا چرخه افکارتان را آرام کنيد و افکار مثبت تری را در ذهنتان پرورش دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه موبایل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (706 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (409 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (392 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (254 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (203 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (201 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (160 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (159 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (130 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک برند خارجی در اختراع کیف برای نون بربری/ مشکل حمل و نقل بربری هم حل شد خدارو شکر😂+عکس (128 نظر)
دیگران می‌خوانند   
قلیان و نقش آن در تمایزات اجتماعی ایران در عصر قاجار خلاقیت منحصر به فرد بنای ملایری در محکم سازی ساختمان اش حماسه ساز شد+عکس/لامصب خونه رو کاملا ضد زلزله کرد😂 دورهمی خانوادگی سپیده بزمی پور و دوستانش در یک ویلای متروکه! +عکس فیلم آخرین افطاری رهبر معظم انقلاب در کنار امام خمینی (ره) مانتو ژاکارد و مزونی یکتا ناصر+عکس/ عجب رنگ دلبری داره این مانتو! دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی هنرنمایی و انتقاد ایرج نوذری از تغییر لحن برخی افراد در آنتن زنده+ویدئو/ فقط خنده های المیرا شریفی مقدم😂 حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم عقد مهدی هاشمی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی+عکس/ خجالتی بودن داماد در تصویر مشهوده پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ (عکس) پاسخ خنده دار دانش آموز به سوال ادبیات در ورقه امتحانی/ کاش کتابو یه ورق میزدی!! عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! خلاقیت خنده دار یک بانوی اهل فن ایرانی در استفاده کاربردی از دریل حماسه آفرید/ هم کدبانو هم فنی +عکس خلاقیت منحصربفرد در طراحی راه پله با الهام از میوه ها/ چشم نمیشه ازشون برداشت + عکس تصویری از پسر شهاب حسینی بازیگر قباد در سریال شهرزاد که از خودش بزرگتر است/به شهاب حسینی نمیخوره پسری به این بزرگی داشته باشه (ویدئو) تجربهٔ شیرین مرگ در کودکی و دیدن رنگ‌هایی از جنس نور/ استاد محمود فرشچیان در برنامهٔ زندگی پس از زندگی روایت می‌کند بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂
تیتر امروز   
دانشجویان خارجی در بدو ورود به دانشگاه‌های ایران باید زبان فارسی یاد بگیرند آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! 4 بازیگر فوت شده‌یِ سریال خانه به دوش پس از پایان فیلمبرداری+عکس/ روحشون شاد و یادشون گرامی پیشنهادات وسوسه برانگیز مریم رجوی و مسعود رجوی به اسرا چه بود؟ عیدی دادن ناصرالدین شاه سوژه شد /هیچ وقت آن‌قدر شاهزاده ندیده بودیم! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی