ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهنمای خرید و انتخاب لباس بارداری

  پنجشنبه، 14 اسفند 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
راهنمای خرید و انتخاب لباس بارداری
اگر اهل پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار هستید، بهتر است در این ۹ ماه به طور موقتی با آنها خداحافظی کنید. زیرا این نوع از کفش‌ها برای حفظ تعادل در دوران بارداری خطرناک هستند و فشار مضاعفی به کمرتان وارد خواهند کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، لباس بارداری را نهایتا بتوانید ۹ ماه بپوشید؛ به همین دلیل شاید خرید آن توجیه منطقی نداشته باشد؛ اما قطعا توجیه عاطفی دارد.
دوران بارداری معمولا از شیرین ترین بخش های زندگی هر خانمی است و انتخاب لباس مناسب هم راحتی خانم های باردار را به دنبال دارد و هم با ایجاد زیبایی بیشتر باعث بهتر شدن روحیه شان می شود. لازم نیست از روز اولی که جواب بیبی چک Baby Check یا آزمایش بارداری تان مثبت بود، دنبال خریدن لباس بارداری باشید؛ چون تا بروز تغییرات بدن در این دوره، حداقل یک دوره سه ماهه فرصت دارید.

بنابراین سعی کنید با شروع شدن تغییرات دست به انتخاب لباس بزنید؛ در غیر این صورت ممکن است لباس هایی تهیه کنید که صرفا مدل لباس بارداری را دارند؛ اما برای تغییرات بدن شما مناسب نیستند.

چگونه سایز لباس بارداری را پیدا کنیم؟

در اکثر موارد در اوایل بارداری سایز لباس بارداری شما تقریباً همان سایز قبل از بارداری شما است. اگر شما قبل از بارداری سایز متوسط می پوشیدید اکنون نیز همان سایز را در لباس های ویژه دوران بارداری انتخاب کنید. همین امر در مورد شلوار شما نیز صادق است. بانوانی که قبل از بارداری سایز آنان 10 بوده، حالا نیز همان اندازه هستند. ممکن است در مواردی شما بخواهید یک سایز متفاوت از زمان معمول را برای دوران بارداری خود انتخاب کنید. صادقانه بگویم همه اینها به اندازه و سایز مارک مورد نظر و نحوه بارداری شما بستگی دارد. اینجاست که اتاق های پرو می توانند به کمک شما بیایند.

پیشنهاد می کنم چند سایز مختلف از یک لباس را انتخاب کنید. یکی در اندازه قبل از بارداری و همچنین سایز بزرگ تر و کوچک تر. سپس به اتاق پرو بروید و همه آنها را امتحان کنید. هر کدام که در آن احساس راحتی بیشتری داشته باشید را باید انتخاب کنید. در تجربه من، تنها مشکلی که وجود داشت با شلوار بود. من قبل از بارداری سایز 8 بودم، اما شلوار جین سایز 8 ویژه بارداری دائماً پایین می آمد. با انتخاب یک سایز کوچک تر توانستم شلوارهای متناسب پیدا کنم. بیشتر پیراهن ها و بلوزها هم حالت کشی دارند و شما می توانید یک سایز کوچک تر انتخاب کنید و بسته به نوع طراحی لباس، ممکن است در لباس غیر بارداری نیز گاهی یک یا دو سایز بزرگ تر برای شما مناسب باشد. این جایی است که باید مراقب باشید. اگر سایز کوچک یا بزرگتر انتخاب کردید، حتماً قبل از خرید لباس آن را امتحان کنید.

چه موقع باید برای خرید لباس بارداری اقدام کنید؟

هر مادر بارداری را به طور متفاوت تجربه می کند. در حالی که بعضی از مادران تقریباً بلافاصله افزایش وزن و کشش را احساس می کنند، برخی دیگر خوش شانس هستند و می توانند لباس های معمولی خود را به مدت بیشتری بپوشند. در بارداری شما زمان مشخصی وجود ندارد که بتوانید از لباس های بارداری استفاده کنید. زمانی که احساس ناراحتی در لباس های معمولی شروع می شود، باید لباس بارداری را به تن کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید، چند مورد مفید برای شما ذکر می شود:

• دکمه شلوار شما دیگر بسته نمی شود: اگرشما هنوز حاضر نیستید شلوار معمولی خود را کنار بگذارید، می توانید از ترفندهای مختلف برای بسته نگه داشتن دکمه استفاده کنید. کش مو را بگیرید و آن را از سوراخ جا دکمه رد کنید و سپس دو طرف شلوار را بگیرید و کش مو را روی دکمه حلقه کنید.

• شکم شما از پیراهن تان بیرون می زند: اگر شکم شما از پیراهن بیرون می آید، احتمالاً وقت آن رسیده است که چند لباس بارداری خریداری کنید.

• سینه بند شما به سینه تان فشار می آورد: سینه بند مناسب و به اندازه برای راحتی و سلامتی سینه های شما ضروری است. اگر سینه بندهای شما تنگ شده است، باید چند سینه بند مخصوص بارداری یا شیردهی تهیه کنید.

• دیگر لباس های دکمه دار خود را نمی توانید بپوشید: اگر یک تاپ یا بلوز در زیر این لباس ها بپوشید، نیازی به بستن دکمه های آنها نخواهید داشت و می توانید مدت طولانی تری آنها را بپوشید.

• احساس نفخ در شکم دارید: این اتفاق برای من افتاد و من با استفاده از کش مو توانستم شلوار خود را بدون فشار به شکم و ایجاد نفخ مدت بیشتری بپوشم.


ویژگی های انواع لباسهای بارداری را در ادامه بیان می کنیم:

لباس زیر بارداری

از آغاز بارداری تا پایان این دوران حجم و سایز سینه و باسن زنان شروع به اضافه شدن می کند و لباس های زیر قبلی، دیگر برای این دوران مناسب نیست. انتخاب لباس زیر مناسب در دوران بارداری می تواند سیر رشد سینه ها را کنترل کند. بهتر است در این دوران لباس های زیر نخی انتخاب کنید و از پوشیدن سوتین های فانتزی اجتناب کنید زیرا این لباس های زیر تمام سینه را نمی پوشانند .

همچنین در این دوران سوتین فنردار نپوشید ، این سوتین ها اغلب باعث ناراحتی مادر می شود و همچنین ممکن است فنر آنها خارج شود و سینه را زخم کند. در ماه های آخر بارداری برای خرید سوتین اقدام می کنید، می توانید سوتین هایی را انتخاب کنید که برای دوران شیردهی نیز مناسب است.

شلوار برای بارداری

شاید از خرید برخی لباس های مخصوص بارداری بتوان صرف نظر کرد اما شلوار بارداری لازم است و از آنجا که تمام طول بارداری استفاده می شود، باید درست انتخاب شود. طی سال های اخیر، انواع شلوارهای بارداری به بازار آمده که انتخاب را کمی سخت می کند یکی از این شلوارها شلوار جین است تنها تفاوت این شلوارها با شلوار جین معمولی قسمت کمر آنهاست و تنظیم روی شکم است. سایز شلوار خیلی نباید بزرگ باشد چون نمای زیبایی نخواهد داشت. گرچه راحتی لباس بارداری در انتخاب حرف اول را می زند اما بیشتر خانم های باردار به زیبایی هم اهمیت می دهند.

اگر دوست داشتید می توانید شلوار جین معمولی نیز به پا کنید باید سایز آن را دو برابر آنچه که همیشه به تن می کنید انتخاب کنید. شلوارهای کشی ، شلوارهای استرچ و ساق ها انتخاب خوبی برای خانم های باردار می باشند و بسیار راحت هستند. جنس پارچه ای که برای شلوار بارداری در نظر گرفته می شود، علاوه بر راحتی مادر، بر سلامت و بهداشت او نیز مؤثر است پس شلوار را از پارچه هایی انتخاب کنید که مانع تنفس پوست نباشد.

جوراب بارداری

انتخاب جوراب برای دوران بارداری به سلیقه خودتان بستگی دارد شما می توانید مطابق سلیقه تان از جوراب شلواری و یا جوراب بافتنی در این دوران استفاده کنید.

کفش

اگر اهل پوشیدن کفش های پاشنه دار هستید، بهتر است در این ۹ ماه به طور موقتی با آنها خداحافظی کنید. زیرا این نوع از کفش ها برای حفظ تعادل در دوران بارداری خطرناک هستند و فشار مضاعفی به کمرتان وارد خواهند کرد. بهتر است به سراغ کفش های تخت از جنس چرم و الیاف طبیعی بروید تا اگر به احتمال زیاد، پاهای تان دچار تورم شد، کفش با پاهای تان هماهنگ تر باشد و آنها را فشرده نکند.

بلوز و تی شرت

برای خرید بلوز و تی شرت بهتر است به دنبال لباس هایی باشید که با وجود کِش یا بندینک ها و…، امکان تغییر اندازه لباس را مهیا می کنند. یعنی مثلا با وجود باز و بسته کردن تعدادی دکمه، بند یا کِش و…، امکان استفاده از لباس در ماه های مختلف دوران بارداری وجود خواهد داشت.

در این صورت دیگر نیازی به خرید چندین دست لباس در دوران بارداری نخواهید بود. ضمن اینکه باید یادتان باشد، با بزرگ شدن شکم، تی شرت و بلوزی که به تن می کنید به سمت بالا کشیده می شود. به همین خاطر در انتخاب بلوز، تاپ و تی شرت باید گزینه هایی با قد بلند را در نظر داشته باشید تا وقتی شکم تان بزرگ شد کاملا با لباس پوشیده شود.

پیراهن

پیراهن های ماکسی و گشاد هم انتخاب هایی مناسب برای دوران بارداری هستند. گشاد بودن پیراهن باعث می شود که برآمدگی ها و تغییر اندازه اندام های تان زیاد به چشم نیاید. البته این تغییرات بسیار زیبا و دوست داشتنی است اما اگر دوست ندارید که دیگران آنها را ببینند هم کاملا قابل درک است. خرید پیراهن های ماکسی و گشادی که بعدا هم بتوان از آنها استفاده کرد، انتخاب به صرفه و هوشمندانه ای خواهد بود.

در خرید لباس بارداری به این نکات هم توجه کنید

در دوران بارداری بیشتر عرق می کنید و بدن تان گرمای بیشتری تولید می کند به همین خاطر باید از لباس های نخی استفاده کنید تا پوست بدن تان راحت تر تنفس کند. لباس هایی که از الیاف طبیعی استفاده می شوند، هم از تعریق زیاد جلوگیری خواهند کرد و هم مانع از بروز حساسیت و آزردگی پوست بدن تان خواهند شد. پوست بدن در دوران بارداری حساس تر می شود.

البته لباس هایی با الیاف مصنوعی مثل پلی استر هم دوام بیشتری دارند و کم تر چروک می شوند اما بهتر است در فصول سردتر از آنها استفاده کنید تا لازم نباشد مدام آنها را بشویید و نگران جا ماندن لکه های عرق روی آنها باشید. در دوران بارداری نوسانات دمای بدن بسیار زیاد است.

چند لحظه عرق می کنید و تب دارید و در دقایقی دیگر دچار احساس سرما و لزر می شوید. پس بهتر است لایه لایه لباس پوشیدن را به عنوان یک سبک برای کنترل دمای بدن در نظر داشته باشید. سوئیشرت یا ژاکتی که به راحتی آن را بپوشید و دربیاورید هم انتخاب مناسبی خواهد بود.

سعی کنید در دوران بارداری، لباس هایی بخرید که بعدا هم امکان استفاده از آنها وجود دارد. مثلا بعضی تونیک ها و پیراهن هایی که از زیرشکم گشاد می شوند، برای همه افراد قابل استفاده هستند و تن خور زیبا و جذابی دارند. این انتخاب باعث می شود تا بعد از بارداری جایی برای لباس های آن دوران در کمدتان وجود داشته باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (79 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...