راهنمای استفاده از رنگ موی فانتزی

  دوشنبه، 03 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای استفاده از رنگ موی فانتزی
رنگ موهای فانتزی این روزها بیشتر از قبل بین خانم ها طرفدار دارند و اتفاقا برای ایجاد تنوع گزینه خوبی هستند، رنگ کردن موها با رنگ های فانتزی مراحل سخت تری نسبت به رنگ های معمولی دارد که در این بخش با روش استفاده از رنگ های فانتزی آشنا میشوید. با رعایت برخی نکات میتوانید بدون آسیب رسیدن به موها آن ها را با رنگ های فانتزی رنگ کنید این نکات را در ادامه

چگونه موهایمان را با رنگ مو فانتزی رنگ کنیم؟

رنگ موهای فانتزی این روزها بیشتر از قبل بین خانم ها طرفدار دارند و اتفاقا برای ایجاد تنوع گزینه خوبی هستند، رنگ کردن موها با رنگ های فانتزی مراحل سخت تری نسبت به رنگ های معمولی دارد که در این بخش با روش استفاده از رنگ های فانتزی آشنا میشوید. با رعایت برخی نکات میتوانید بدون آسیب رسیدن به موها آن ها را با رنگ های فانتزی رنگ کنید این نکات را در ادامه میخوانید.

برای استفاده از رنگ موهای فانتزی ابتدا باید رنگ پایه موها از بین بروند یعنی موها را به روشن ترین حالت ممکن تبدیل کنید، این مرحله حساس را با دقت انجام دهید به این صورت که با مواد دکلره یا بلیچ موها را سفید کنید فقط حواس تان باشد که این محلول زیاد روی سرتان باقی نماند زیرا موهایتان میسوزد.وقتی این محلول را به موهایتان میزنید دقت کنید که با پوست صورت تان برخورد نکند زیرا باعث سوزش میشود، این محلول را به تمام موها بزنید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید پس از مدت تعیین شده موها را بشویید البته بدون شامپو.

وقتی موها به روشن ترین پایه رسیدند رنگ موی مورد نظرتان را انتخاب کنید و کمی اکسیدان سفید اضافه کنید و مخلوط آن ها را با دقت به موها بزنید طوری که موها کاملا به رنگ مو آغشته شوند سپس موها را شانه کنید تا موها به خوبی رنگ بگیرند سپس موها را با چیزی مانند پلاستیک بپوشانید و برای بهتر نتیجه گرفتن روی موها سشوار بگیرید بعد از گذشت مدت مشخص موها را بشویید.

مراقبت از رنگ موی فانتزی

- هنگام حمام کردن به درجه حرارت آب دقت کنید و از شستن موها با آب بسیار داغ پرهیز کنید. در صورت امکان سعی کنید زمانی که نوبت به شستن موهای تان رسید از آب ولرم استفاده کنید.

- هنگام شانه کردن موهای خود، دقت کنید و شانه کردن را از پایین موها آغاز کنید.

- اگر عادت دارید به صورت روزانه حمام بروید، زمانی که رنگ موی فانتزی دارید موهای خود را هر روز شامپو نکنید و به جای آن فقط از نرم کننده استفاده کنید یا از شامپو مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید، مانند شامپوی ژوت مخصوص موهای رنگ شده

- موهای شما پس از رنگ شدن با رنگ های فانتزی، رطوبت خود را به شدت از دست می دهند، پس لازم است که بعد از استحمام یا در مواقع دیگر رطوبت موها را تامین کنید. برای آبرسانی به موهای خود می توانید از انواع آبرسان ها یا ماسک های مو داخل حمام یا بعد از حمام و همچنین از روغن های طبیعی استفاده کنید.

- از شامپوهای دارای آمونیاک استفاده نکنید. همچنین می توانید شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو مانند شامپو ناتورتینت را برای حفظ رنگ فانتزی خود استفاده کنید.

- اتوهای مو و وسایل حرارتی مانند این استفاده کنید که به موها آسیب کمتری وارد شود.

- محصولاتی مثل ماسک یا مواد طبیعی که محتوی شیر نارگیل، آوکادو، سس مایونز، انواع روغن های که دارای ویتامین های A ، E و ژل آلوئه ورا هستند، برای تقویت و محافظت از رنگ موهای فانتزی بسیار مناسب و مفید هستند. کسانی که تجربه رنگ های فانتزی دارند می دانند که این مواد لایه های محکمی را برای محافظت موهای شما ایجاد می کنند.

راهنمای استفاده از رنگ موی فانتزی

این فرآورده ها اساسا رنگ طبیعی مو را روشن تر و درخشان تر می کنند، از تندی موهای سفید یا زرد می کاهند و موهای راه راه و مش شده را یکنواخت می کنند. این رنگ ها تغییر شدیدی در رنگ مو ایجاد نمی کنند و چون به راحتی و با یک بار شستشو از بین می روند، برای امتحان کردن یک رنگ مو مناسب هستند.

این رنگ موها گران قیمت هستند و ممکن است سالن ها ی آرایشی کلی پول از شما بگیرند و نهایتا به موهایتان آسیب برسانند.در انتخاب این رنگ موها باید به رنگ پوست خود نیز توجه کنید و متناسب با رنگ پوست خود رنگ موی فانتزی انتخاب کنید. زیرا رنگ مویی که با رنگ پوست شما سازگار نباشد، ترکیب زیبای رنگ و چهره را از بین خواهد برد و باعث زشت شدن صورتتان خواهد شد.حتما سعی کنید هنگام استفاده از رنگ موی فانتزی رنگ آرایش خود را نیز نزدیک و هم خانواده ی رنگ موی خود انتخاب کنید. زیرا در این صورت هم رنگ آرایش شما و هم رنگ موی شما جلوه ی بهتری خواهد داشت.رنگ موهای فانتزی به موها بسیار آسیب می رسانند و در بین همه ی رنگ موها این رنگ موها بیشترین آسیب را به موها می رسانند زیرا باعث از بین رفتن رطوبت موها می شوند بنابراین بهتر است زیاد از این رنگ موها استفاده نکنید و هر چند سال یک بار این رنگ ها را امتحان کنید. این رنگ موها با هر بار شستن موهایتان تغییر رنگ می دهند و کم رنگ تر می شوند بنابراین نیاز به تکرار رنگ ساژ ها دارند.آنهایی که موهایی مشکی دارند، دوست دارند موهایشان را بلوند کنند و آنهایی که موهایی به رنگ روشن تر دارند، تمایل دارندکه با استفاده از رنگ مو، موهایشان را تیره کرده و چهره ای متفاوت را تجربه کنند.

حالا فکرش را بکنید با هزار ذوق و شوق موهایتان را رنگ کنید و اصلا آن رنگ به شما نیاید، چه حالی پیدا می کنید؟ رنگ موهای موقت می تواند چاره کار شما باشند. رنگ موها انواع متفاوتی دارند که رنگ موی موقت یکی از آنهاست. این رنگ ها فقط به اندازه یک بار شامپو زدن موها دوام می آورند و به آسانی با یک بار استحمام از روی سطح موها پاک می شوند.

این رنگ ها فقط ساقه مو را می پوشانند. بنابراین برای اینکه امتحان کنید که آیا رنگ جدید مورد نظرتان به چهره شما می آید، می توانید از این رنگ موها استفاده کنید و در صورتی که از نتیجه کار راضی بودید به سراغ انواع دائمی تر همان رنگ مو بروید. اما رنگ هایی هستند که به اندازه چهار تا شش بار شامپو زدن روی موها دوام می آورند، اینها رنگ موهای نیمه دائم یا نیمه موقتی هستند. اگر موهایتان سفید شده است، این رنگ مو را به شما پیشنهاد می کنیم چون پوشانندگی خوبی روی موهای سفید دارد.این رنگ موها خاصیت تقویت کنندگی دارد، ولی توجه کنید که به دلیل آنکه فاقد پروکسیدهیدورژن (آب اکسیژنه) هستند نمی توانند موهای شما را بی رنگ یا روشن کنند. رنگ موهایی که معمولا از فروشگاه ها و یا سالن های آرایش تهیه می کنید، رنگ موهای دائمی هستند. در رنگ موی دائمی از آمونیاک و آب اکسیژنه (پراکسیدهیدروژن) برای رنگ کردن مو استفاده می شود.

مولکول های رنگ وارد پوسته مو شده و با شست و شو از بین نمی روند. این محصول بر رنگدانه های مو اثر می گذارد و آنها را روشن تر می کند، به همین علت است که یک رنگ مو روی موهای افراد گوناگون به رنگ های متفاوت درمی آید. این رنگ مدت بیشتری روی موها دوام می آورد. پراکسیدهیدورژن (آب اکسیژنه) یک ماده شیمیایی است که به عنوان کاتالیزور عمل می کند و یک فرآیند شیمیایی را به راه می اندازد که طی آن، رنگ به صورت مستمر بر روی مو قرار می گیرد. اکسیدان ها، قدرت های متفاوتی دارند.اکسیدان (۱۰)VOI رنگ را فقط به مقدار جزئی باز می کند، (۲۰)VOI قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی بالایی برای پوشاندن موهای سفید دارد و اکسیدان (۳۰)VOI قدرت و روشن کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد.

برچسب ها: رنگ مو

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW