راهنمای خرید گوشواره

  دوشنبه، 09 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
راهنمای خرید گوشواره
 همانند سایر جواهرات و زیورآلات اصلی یا بدلی مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده، قیمت خرید کالا به شمار می‌آید. چراکه در ماهیت خرید گوشواره علاوه بر جنبه تزیینی می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌گذاری هوشمندانه به شمار آید.

گوشواره به توضیح نیازی ندارد؛ یکی از اصلی ترین زیورآلاتی است که زنان برای تکمیل تیپ و زیبایی خود استفاده می کنند.اما شاید بد نباشد تا با انواع مختلف گوشواره و فلزاتی که در ساخت آن استفاده می شود بیشتر آشنا شوید.

فلزات

گوشواره با مواد گوناگونی ساخته می شود و فلزات مختلفی هم برای ساخت آن استفاده می شود. البته برخی از فلزات حساسیت زا هستند. از جمله باید به نیکل اشاره کرد که بیشترین میزان حساسیت را در پوست انسان ایجاد می کند و نشانه های آن نیز شامل خارش، التهاب، تحریک و سوزش پوست و تاول زدن است.اگر جزو کسانی هستید که به نیکل آلرژی دارند، حتما باید مصنوعاتی را انتخاب کنید که عاری از این فلز هستند. به طور مثال، طلای ۱۸ عیار، پلاتین، تیتانیوم، مس و نقره استرلینگ می توانند گزینه های خوبی باشند.توجه داشته باشید که طلای سفید از تریکب نیکل ساخته می شود، در نتیجه که کسانی حساسیت دارند به هیچ عنوان نباید به سراغ آن بروند.اگر به نیکل حساسیت ندارید، همه فلزات را می توانید به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید.جا دارد اشاره کنیم که طلای سفید و نقره برای پوست های سرخ و سفید گزینه های بهتری هستند زیرا درخشش بیشتری از خود نشان خواهند داد. پوست های تیره و برنزه هم بهتر است به سراغ طلای زرد و رنگ های گرم بروند تا زیورآلاتشان بیشتر به چشم بیاید.

خرید گوشواره

همانند سایر جواهرات و زیورآلات اصلی یا بدلی مهم ترین عامل تعیین کننده، قیمت خرید کالا به شمار می آید. چراکه در ماهیت خرید گوشواره علاوه بر جنبه تزیینی می تواند به عنوان سرمایه گذاری هوشمندانه به شمار آید.

۱- جنس گوشواره

استفاده از فلزات گران بها نظیر به پلاتین، طلا یا نقره نقش مستقیمی در قیمت نهایی کالا دارد. درصورتی که از بودجه کافی برای خریداری زیورآلات متنوع برخوردار هستید و یا قصد سرمایه گذاری بلندمدت را از طریق خرید طلا دارید تهیه گوشواره اصل را به شما پیشنهاد می کنیم. در نقطه مقابل اگر برای خرید زیورآلات و گوشواره بودجه کمی را در نظر گرفته اید، می توانید از انواع گوشواره بدلی یا روکش طلا و نقره استفاده کنید. به لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی بین گوشواره اصل یا بدل وجود ندارد.

۲- اجرت ساخت

معمولاً هنگام خرید گوشواره از فروشگاه ها هزینه ای بابت اجرت ساخت از مشتری دریافت می گردد. به طورکلی هراندازه زمان به کاررفته در ساخت زیورآلات صرف شده بیشتر باشد، قیمت نهایی اجرت ساخت نیز افزایش پیدا می کند. بااین حال تنها برگ خرید مهم در تعیین اجرت ساخت زمان آن نیست. چراکه برخی جواهرات که توسط دیزاینرهای مطرح جهان ساخته شده اند یا تولید آن ها نیازمند دستگاه های به روز و پیچیده ای است، قیمت بالاتری خواهند داشت. در نقطه مقابل برای خرید بدلیجات نیازی به پرداخت هزینه های گزاف اجرت ساخت را ندارید. در چنین شرایطی باید بین چند برگ خرید تعادل برقرار نمایید. اگر گوشواره مورد نظرتان دارای ویژگی های خاصی است و طراح بسیار معروفی آن را ساخته باشد، در بلندمدت از قیمت آن کاسته نمی شود.

هرچند معمولاً طلاهایی که در فروشگاه های مختلف ایران ارائه می گردند، توسط طراحان مطرح دنیا ساخته نشده اند. ازاین رو هنگام فروش مجدد آن ها قیمت اجرت ساخت محاسبه نمی گردد و تنها میزان فلزات گران بهای به کاررفته در این زیورآلات موردسنجش قرار می گیرد.

۳- نوع نگین های به کار رفته در گوشواره

قیمت جواهرات کارشده بر روی گوشواره تأثیر بسزایی بر روی قیمت نهایی کالا دارد. استفاده از سنگ های قیمتی اصیل چون یاقوت الماس یا زمرد، گاه موجب می شود قیمت خرید گوشواره ای کوچک از قیمت خرید یک سرویس کامل طلا نیز بیشتر شود. با توجه به قیمت بسیار بالای جواهرات و شرایط نگهداری دشوار تنها در صورتی به خرید آن ها اقدام کنید که قصد استفاده از گوشواره های جواهرنشان تان را در مجالس و میهمانی های خاصی داشته باشید.

نکته: همواره می توانید از انواع نگین سنتتیک و مصنوعی با خواص ظاهری کاملاً مشابه و قیمتی به مراتب پایین تر نیز استفاده نمایید.

پرهیز از گوشواره حلقه ای متوسط و بزرگ!

به نظرم حتی فکر امتحان کردن این گوشواره را هم از ذهنتان بیرون کنید زیرا می تواند بزرگ ترین اشتباه شما در استایلتان باشد.نه تنها گوشواره گرد بلکه هر اکسسوری گرد دیگری مناسب این فرم صورت نیست زیرا می تواند شما را از هر آنچه که هستید گردتر و چه بسا چاق نیز نشان دهد.علاوه بر این گوشواره های حلقه ای و بزرگ، بهتر است از گوشواره های میخی نیز کمتر استفاده کنید زیرا این اکسسوری ها نیز صورت شما را فشرده نشان داده و تاثیری بر اصلاح فرم صورتتان نخواهند داشت.بهترین گزینه برای این فرم صورت گوشواره های بلند، باریک و آویزی شکل است، زیرا این نوع گوشواره ناخودآگاه فرم صورت شما را کمی کشیده تر از حد معمول نشان می دهد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (9 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان