ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهنمای خرید اسکیت و اسکوتر برای کودکان

  شنبه، 29 آبان 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
راهنمای خرید اسکیت و اسکوتر برای کودکان
اگر قصد خرید اسکیت و اسکوتر را برای فرزند خود دارید اما قادر به تصمیم‌گیری و انتخاب نیستید، نیاز به یک راهنمای خرید به صورت جامع و کامل دارید تا با دید بهتر و وسیع‌تر بتوانید انتخاب خود را انجام دهید. با ما همراه باشید تا نکاتی را درباره خرید اسکیت و اسکوتر کودک برایتان بازگو کنیم.

اسکیت سواری از سری ورزش های بسیار سرگرم کننده و مهیج برای کودکان به حساب می آید که تجربه متفاوتی را برای آن ها به وجود می آورد. اسکیت نه تنها برای کودکان سرگرم کننده است، بلکه ورزش خوبی در جهت تقویت مهارت حرکتی آن ها نیز محسوب می شود. برای والدینی که کودکان علاقه مند به اسکیت دارند، همواره خرید اسکیت بچگانه مناسب دغدغه بوده است. اگر شما هم برای فرزند خود قصد انتخاب اسکیت بچه گانه دارید، با ما همراه باشید تا نحوه ی انتخاب اسکیت و اسکوتر مناسب برای کودکان را توضیح دهیم.

خرید اسکیت برای کودکان

کودکان به طور معمول از سن 3 سالگی می توانند آموزش این بازی مفرح و هیجان انگیز را شروع کنند. اما پاسخ واقعی فقط به کودک شما بستگی دارد. اگر کودک علاقه دارد و تعادل خوبی می تواند حفظ کند آموزش را آغاز کنید ولی برای بیشتر بچه ها، چهار یا پنج سالگی بهترین زمان برای یادگیری این ورزش است. فقط به یاد داشته باشید که هر کودک زیر هشت سال جهت جلوگیری از صدمه یا آسیب دیدگی باید همیشه تحت نظارت یک بزرگسال باشد.

اسکیت برای کودکان

کدام اسکیت بچه گانه را برای کودک انتخاب کنم؟

برای پاسخ به این سوال اول باید به چند سوال کوچکتر پاسخ دهید:

  • کودک شما چندساله است؟
  • چه سایزی بخرید؟
  • کدام مدل اسکیت بچه گانه را انتخاب کنید؟
  • هدفتان از خرید اسکیت چیست؟

سن مناسب برای خرید اسکیت

خرید اسکیت این لاین، برای کودکان زیر 3 سال توصیه نمی شود؛ زیرا استخوان کودکان در این سنین هنوز انعطاف پذیر است و به راحتی شکل می گیرد و ممکن است با اسکیت سواری فرم پرانتزی یا ضربدری پیدا کند.این قضیه درباره ی اسکوتر بچه گانه صحت ندارد. درباره ی خرید اسکوتر مناسب در بخش دوم مطلب بیشتر توضیح خواهیم داد.اما برای کودکان بالای 3 سال شما می توانید هر مدل اسکیت و اسکوتری که دوست دارند، تهیه کنید. برای این کار تنها کافی ست سایز پای کودک را به دست بیاورید و سپس به سایر نکات ذکرشده در این مطلب توجه کنید.

نکته: کودکان از هر سنی که بدون خطا راه بروند و بدوند، آماده ی اسکیت و اسکوتر سوارشدن هستند. فقط باید آمادگیِ ذهنی آن ها را نیز با پرسیدن و سنجیدن تمایلشان بررسی کنید.

انتخاب سایز صحیح اسکیت بچه گانه

پای کودک را از نوک بلندترین انگشت تا انتهای پاشنه اندازه بگیرید و به کمک جدول های موجود در اینترنت به سایز کفش تبدیل کنید. برای خرید اسکیت بچه گانه بهتر است سایزی بزرگتر از پای کودک را انتخاب نکنید؛ زیرا اگر اسکیت در پای کودک لق بزند، می تواند صدمات جبران ناپذیری وارد کند. البته جوراب تغییر سایز هم وجود دارد که می تواند به اندازه شدن اسکیت های بزرگ تر از پای کودک کمک کند.خوشبختانه اسکیت بچه گانه معمولا طوری طراحی شده که تا 3 سایز مختلف را پوشش می دهد و قابل تنظیم است. پس نگران اینکه اسکیت دخترانه و پسرانه فورا برای کودکتان کوچک شود، نباشید. فقط دقت کنید که اسکیتی که انتخاب کرده اید، قابلیت تنظیم سایز دارد یا خیر. قیمت کفش اسکیت با قابلیت تنظیم سایز تفاوت چندانی با انواع ساده ندارد.

انتخاب مدل اسکیت دخترانه و پسرانه

کفش اسکیت بچه گانه در دو مدل با ترمز و بدون ترمز وجود دارد. اگر کودک شما زیر 5 سال است، احتمالا استفاده از مدل های با ترمز برایش راحت تر باشد؛ زیرا حفظ تعادل این اسکیت ها ساده تر است؛ ولی مدل های بدون ترمز حرفه ای تر هستند.اگر می بینید کودکتان هراس از افتادن دارد و نمی تواند تعادلش را حفظ کند، به سراغ مدل های اسکیت دخترانه و پسرانه که ترمز دارند، بروید.اسکیت های بچه گانه معمولا 3 الی 5 چرخ در یک راستا دارند که مهارت های حرکتی و عضلات کودک را تقویت می کنند. برای اینکه بدانید اسکیت بچه گانه با چند چرخ برای کودک شما مناسب است، تیتر بعدی را بخوانید.

هدفتان از خرید اسکیت چیست؟

اگر این اولین اسکیتی است که برای فرزند خود می خرید و بیشتر جنبه ی تفریحی دارد، خرید اسکیت 4 یا 5 چرخ را پیشنهاد می کنیم. قیمت کفش اسکیت 4 و 5 چرخ نسبت به اسکیت 3 چرخ تفاوت چندانی ندارد ولی تعادل بیشتری دارد، سرعت آن کمتر است و کودک شما با کنترل بیشتری می تواند با آن حرکت کند. همچنین به خاطر وجود چرخ های کوچک تر، وزن کمتری دارد. بنابراین گام برداشتن با این اسکیت ها برای کودکان راحت تر است.

اما اگر کودک قبلا تجربه ی سواری با اسکیت های 4 و 5 چرخ را داشته و قرار است اسکیت را جدی تر و حرفه ای تر ادامه دهد و آموزش ببیند، خرید اسکیت 3 چرخ هم برای او انتخاب خوبی ست. اسکیت های 3 چرخ سرعت زیادی دارند و تکنیک های زیادی را می توان با آن ها پیاده کرد. چابکی این اسکیت ها فوق العاده است و فرسایش چرخ ها به دلیل بزرگ بودن، کندتر اتفاق می افتد.

دقت کنید که اگر فرزند شما یا کودکی که قصد خرید اسکیت برای او را دارید، خردسال است، ممکن است ابعاد اسکیت به قدری کوچک باشد که 3 چرخ داشته باشد و اندازه ی چرخ ها در حد اسکیت های 4 چرخ باشد. بنابراین، 3 چرخ داشتن، به معنی حرفه ای بودنِ آن نیست.جنسیت معمولا نقشی در انتخاب نوع اسکیت، به جز در رنگ ندارد و قیمت کفش اسکیت دخترانه و پسرانه نیز فرقی با هم نمی کند.

ضرورت خرید تجهیزات محافظتی در کنار اسکیت بچه گانه

چه کودکان اسکیت سوار و چه بزرگسالان، در هنگام اسکیت سواری نیاز به تجهیزات محافظتی برای جلوگیری از آسیب های بدنی دارند. با این حال، این نیاز در کودکان بیشتر احساس می شود. برای جلوگیری از آسیب دیدگی کودک خود، در کنار خرید اسکیت، محافظ های مخصوص زانو، آرنج و کلاه ایمنی هم تهیه کنید.استفاده از کلاه ایمنی اسکیت، باعث می شود تا از پشت سر کودک و قسمت گیج گاه جمجمه به خوبی محافظت شود. برخی از انواع کلاه های ایمنی، امکان تغییر سایز و اندازه دارند تا به درستی در سر کودک قرار بگیرند.

در کنار کلاه ایمنی، محافظ های مخصوص آرنج و زانو نیز پارامترهای مخصوص به خود را دارند. استفاده از محافظی توصیه می شود که قاب پلاستیکی داشته باشد. این قاب پلاستیکی برای زانوی پا یک عدد و برای آرنج دو عدد در قسمت بالای آرنج و زیر آرنج است. این گونه محافظ ها باعث می شود تا آرنج و زانوی کودک تثبیت شود و از شکستن و دررفتگی استخوان آن ها جلوگیری شود.

نگه داری از کفش اسکیت بچگانه

تنها خرید اسکیت خوب و باکیفیت کافی نیست. بسیار مهم است که از اسکیت بچه گانه به خوبی نگه داری شود تا چندین سال به راحتی از آن استفاده شود. برای نگه داری از اسکیت بچه گانه دو مورد اساسی را متذکر می شویم:

  • از استفاده از کفش اسکیت بچگانه در ماسه و آب جلوگیری کنید
  • اسکیت ها را در جای خشک و ترجیحا داخل خانه نگه داری کنید.

خرید اسکوتر مناسب برای کودکان

در اینجا تمام سوال های بالا مجدد تکرار می شود؛ اما رسیدن به جواب در حوزه انتخاب و خرید اسکوتر بسیار ساده تر است؛ زیرا طیف سنی گسترده ای می توانند از یک اسکوتر استفاده کنند.

خرید اسکوتر بچه گانه با توجه به سایز

معمولا ارتفاع اسکوترها قابل تنظیم است. پس با توجه به این نکته، هنگام خرید اسکوتر بهترین سایز را برای کودک انتخاب کنید تا وقتی کمی بزرگ تر شد، هنوز بتواند از اسکوترش استفاده کند.

خرید اسکوتر بچه گانه با توجه به مدل

اسکوترها به سه مدل اصلی چهار چرخ، سه چرخ و دو چرخ تقسیم می شوند که به دو شکل برقی یا ساده نیز وجود دارند.

خرید اسکوتر چهار چرخ

این اسکوترها دو چرخ در جلو و دو چرخ در عقب دارند که برای کودکان دو تا چهار سال بسیار مناسب است؛ زیرا حفظ تعادل بی نظیری دارد و خطر آن برای کودک نزدیک به صفر است. سرعت این اسکوترها کاملا تحت کنترل است و چندان زیاد نمی شود. پس جای هیچ نگرانی در هنگام بازی بچه ها باقی نمی ماند.

خرید اسکوتر سه چرخ

اگر فرزندانی شجاع دارید، می توانید از سه سالگی برایشان اسکوتر سه چرخ بخرید. این اسکوترها به دو شکل ارائه می شوند.

  1. یک چرخ جلو، دو چرخ عقب
  2. دو چرخ جلو، یک چرخ عقب

مدل اول شتاب بهتری دارد و راندن آن برای کودک راحت تر است و بیشتر حس اسکوترسواری را به او القا می کند. همچنین به خاطرِ وجود دو چرخ در عقب به صورت پایه، حفظ تعادل با آن بسیار ساده است. این اسکوترها برای کودکان 3 تا 6 سال مناسب هستند.

خرید اسکوتر دو چرخ

خرید اسکوتر دو چرخ در بین بزرگسالان محبوبیت زیادی دارد و حتی خیلی اوقات به عنوان وسایل نقلیه استفاده می شود؛ اما در بین کودکان نیز می تواند گزینه ی خوبی باشد و خیلی سریع باعث پیشرفتشان در این زمینه شود. اسکوترهای دو چرخ سرعت بالا و وزن کمی دارند، حمل ونقل آن ها ساده است و در اکثر مکان ها قابل استفاده هستند. شما می توانید برای کودکان بالای 7 سال خود اسکوتر دو چرخ بخرید و شاهد لذت بردنشان از این وسیله باشید.حفظ تعادل اسکوتر دو چرخ احتمالا برای کودکان زیر 7 سال کمی دشوار است؛ اما با تمرین حتما پیشرفت می کنند.

نکته: اگر مدل برقیِ هریک از این اسکوترها را انتخاب کنید، اکثرا سیستم حفظ تعادل هوشمند دارند و دیگر خطر افتادن از روی اسکوتر، کودک شما را کمتر تهدید می کند. اسکوترهای برقی اغلب امکاناتی مثل پخش صدای موسیقی، چراغ، تنظیم سرعت و... نیز دارند.

اسکوتر با چرخ بزرگ بهتر است یا چرخ کوچک؟

اسکوتر با چرخ های بزرگ سرعت خوب و ارتعاش کمتری دارد و به نرمی حرکت می کند. اسکوتر با چرخ های کوچک بیشتر می لرزد؛ اما درعوض، وزن کمی دارد و به راحتی قابل جابه جایی است.

چرا خرید اسکوتر و اسکیت بچه گانه برای کودکان خوب است؟

  • استفاده از وسیله ای که کودک قرار است به تنهایی آن را به حرکت در بیاورد، باعث اعتماد به نفس و توسعه ی مهارت های حرکتی در او می شود.
  • به عنوان یک فعالیت، اضافه بر فعالیت های ورزشیِ روزانه مفید است.
  • به عنوان آمادگی برای یادگیری دوچرخه سواری بسیار موثر است.
  • برای سرگرمی خانوادگی در فضای باز گزینه ی خوبی ست.
  • با استناد بر همین دلایل، هر روز حدود 400 هزار کودک در سوئیس با اسکوتر به مدرسه می روند. این کودکان با برنامه های آموزشی درباره ی ایمنی و تکنیک های صحیح راندن اسکوتر دوره دیده اند تا از آسیب در امان باشند. سالانه بیش از شش هزار کودک در این دوره ی آموزشی شرکت می کنند. این دوره بر تکنیک های ترمز و همچنین درک و آگاهی از خطرات اسکوتر تمرکز دارد.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سوژه شدن موجودی حساب هوش پران مشتری مغازه آجیل فروشی+عکس/ تا حالا این همه عدد رو کنار هم ندیده بودم که امروز دیدم🙄 (449 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (400 نظر) مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (390 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (251 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (244 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (200 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (195 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (177 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (154 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (145 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (145 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (139 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (129 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (128 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (121 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بیوگرافی و زندگینامۀ دکتر آذر اندامی باکتری‌شناس و کاشف واکسن شبه وبای التور در ایران نگاهی به چیدمان شیک هفت سین کریم باقری اسطوره فوتبال/ چه خونه زندگی داره+عکس خوانندگی بی‌نظیر شرکت کننده خوش صدای صداتو با آهنگ اصیل ایرانی/ چقدر فوق العاده سنتور میرنه+ویدیو جشن تولد ساده و خلوت بهرام افشاری بهتاش سریال پایتخت درکنار نوید محمدزاده و رفیق فابش+عکس (فیلم) خلاقیت جالب و جنجالی راننده اسنپ در محیط داخلی خودرو که غوغا کرده!/راننده خوش ذوق! (عکس) عاشقانه شاهرخ استخری و همسرش در ایام عید/ این دو زوج جنجالی هرروز جوان‌تر از دیروز می‌شوند! (عکس) پریناز ایزدیار بازیگر نقش جیران ناصرالدین شاه با این عکس‌های زیبا نوروز را جشن گرفت! سفره های مجلل افطاری و سحری شاه خوش اشتهای قاجار برای درباریان و همسرانش/ چلو کباب و آبگوشت و ...+عکس نوشته قشنگ و تحسین برانگیز روی شیشه یک مغازه‌ بستنی فروشی جلب توجه کرد!!/بزرگ منشی و خوب بودن به دارایی انسان نیست به قلب مهربان و بخشندگی اوست! افطاری ساده و خوشمزه ستاره سادات قطبی مجری پرانرژی در ماه رمضان+عکس خلاقیت خنده دار و حماسه ساز یک متورسوار ایرانی برای حمل بار/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس رونمایی از عکس سرعقد حامد آهنگی و خانومش لحظه انداختن حلقه ازدواج / از اولش هم انقدر خوش خنده بوده😂 تهران گردی رضا قوچان نژاد، شوهر خواهر خوشتیپ و باکلاس ساره بیات همراه با پسرش+عکس (فیلم) افطاری ساده و صمیمی در بیت رهبری و پذیرایی دوستانه رهبر معظم انقلاب از مهمانان/ یک لقمه نان با دل خوش بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (عکس) چیدمان مبلمان استیل و سلطنتی خونه وریا غفوری و همسر چشم رنگی اش در یک جشن تولد عاشقانه/ ماشالا چقدر به هم میان😍 آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات دیزاین شیک کیک حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل با یک عکس عاشقانه برای سالگرد ازدواجشان+عکس بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند (عکس) ابتکار خنده دار جوان ایرانی در پیوند موفقیت آمیز درب بازکن نوشابه به در ماشین/ سلطان مدیریت بحران😂👌 پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات (عکس) خلاقیت خنده دار یک ایرانی در نصب شیر آب روشویی به پراید/ لامصب از مغزش بهینه استفاده کرده😂 انتشار اولین عکس از رهبر معظم انقلاب با لباس محلی سیستان و بلوچستان 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار خانه تاریخی حیرت انگیز در گود چهک شهر بهبهان + تصاویر توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاسخ جالب رهبر انقلاب به طلبه‌ای که از ایشان افطاری می‌خواست +فیلم/ما کجاییم در این بحر تفکّر ... پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد عکس عجیب ماشین آتش‌نشانی 90 سال پیش! (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) مدل عجیب و غریب فنجان فضایی برای نوشیدن چای در فضا استوری مشترک ترلان پروانه و شروین حاجی پور با یک نوزاد بامزه +عکس (ویدئو) ترکیب هنر و علم ریاضیات مساوی می‌شود با خلق اثری بی‌نظیر از تصویر مریم میرزاخانی/ کاش هنرمندش رو هم نشون میداد دعای زیبای محیا مهمان برنامه محفل برای امام زمان (عج) + فیلم حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! خلاقیت بی نظیر بستنی فروش تبریزی، با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا تصاویری از جسدی 800 ساله که قبل مرگش بسیار ترسیده بوده!/ رنج‌های انسان جایی در تاریخ ثبت میشوند؟
تیتر امروز   
آمار تلفات حمله اسرائیل به حلب سوریه + جزئیات بارش باران و کاهش دمای برخی استانها گام های استوار دولت در مسیر «جهش تولید»؛ غول‌های صنعت به میدان بازگشتند پرهیز از تخریب در انتخابات، همواره مورد تاکید رهبری بوده است عزای خانواده شیرازی به جشن تبدیل شد + جزئیات 10 آقازاده ای که تاکنون پای میز محاکمه رفته اند / اجرای عدالت حتی برای فرزندان هاشمی رفسنجانی، آیت الله جنتی و .... علی دایی 4 برادر خوش تیپ و عجیب‌تر از خود دارد؛ افسانه 5 برادران خانواده شهریار توصیه به استعفای سفیر ایران در باکو به خاطر مصاحبه با یک خبرنگار با پوشش زننده از سوی رسانه اصولگرا پاداش 4 میلیارد تومانی برای بچه‌دار شدن خبرساز شد حواشی داغ امروز جمعه 10 فروردین 1403 / یادگاری عجیب علیرضا جهانبخش برای دختر هلندی! بیوگرافی حامد سلطانی مجری اعجوبه ها و سال تحویل/ همسر اول دوم و علت تصادف + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر