دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

راهنمای خرید توله سگ 

دوشنبه، 30 خرداد 1401
توله سگ موجود ملوس و ضعیفی است که نیازمند مراقبت زیادی است و حتما قبل از خرید باید کاملا وضعیت سلامت آنرا بررسی کنید. ما در این مطلب راهنمای خرید توله سگ را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

اگر تصمیم به خرید یک توله سگ دارید و آماده اید که در اسرع وقت آن را به خانه بیاورید؛ بدین ترتیب باید وقت بگذارید و نژاد مناسب سلیقه خود را پیدا کنید. توله سگ خود را از یک منبع معتبر مانند پرورش دهنده ها، پناهگاه حیوانات و یا گروه نجات انتخاب کنید و خانه خود را برای خرید توله سگ آماده کنید. با وقت گذاشتن برای انجام مسئولیت ها و کسب اطلاعات هرچه بیشتر درباره توله سگ ها؛ می توانید اطمینان حاصل کنید که شما با سگ جدید خود یک دوستی شاد و مادام العمر را تجربه خواهید کرد.

نکات قابل توجه پیش از به سرپرستی گرفتن سگ

سگ می تواند برای شما یک همراه دوست داشتنی، یک رفیق شفیق، همراهی در تمرینات و … باشد اما به سرپرستی گرفتن سگ مسئله ای جداگانه است.

اینجا سؤالاتی وجود دارد که می توانید علاوه بر سؤالاتی که از قبل آماده کرده اید به آن ها پاسخ دهید:

  • آیا شرایط زندگی تان به صورتی هست که بتوانید برای پنج تا پانزده سال از یک سگ نگهداری کنید؟
  • آیا برای سگ وقت دارید؟
  • اگر توله سگ جدیدتان با مشکلات سلامتی جدی مواجه شود که این مشکلات همچون ناشنوایی و نابینایی سبب نیازهای خاصی در او شود چه می کنید؟
  • آیا می توانید از پس هزینه های زیاد سگ و یا هزینه های درمانی که ممکن است بعدها پیش آید بربیایید؟
  • آیا منزل شما با توجه به اندازه و نوع سگی که می خواهید به سرپرستی بگیرید مناسب است؟

شما هیچ گاه برای تمامی موقعیت هایی که با آن ها مواجه می شوید آمادگی کامل نخواهد داشت اما می توانید کاملاً تعهد بدهید که برای هر مشکلی راهی پیدا کنید و سعی در حل کردن آن داشته باشید. این دقیقاً ذهنیتی است که صاحب یک سگ باید از آن برخوردار باشد. اگر سگ داشته باشید فقط می توانید روزی هشت ساعت او را تنها بگذارید. همچنین نسبت به گذشته خرج بیشتری خواهید داشت. اگرچه سگ تنها بخشی از زندگی شماست، اما شما و خانواده تان تمام چیزی هستید که چشم امید سگ به آن است. این بدین معناست که باید تمام توجه، تمرین، احساسات و مراقبت مورد نیاز سگ را برای او فراهم کنید.

به همراه دوست خود که سگ دارد مدتی وقت بگذرانید تا بدانید زندگی با سگ چگونه است. وقتی تمام جزئیات را بررسی کردید و بار دیگر تصمیم خود را تأیید کردید به یاد داشته باشید که تنها به وضعیت فعلی زندگی خود فکر نکنید بلکه به آینده نیز توجه کنید. همراه جدید شما قرار نیست که زود از پیش شما برود

بهترین زمان برای خرید توله سگ

بهترین زمان برای خرید توله سگ سن ۴۵ روزگی تا ۱۲ هفتگی است. در این سن توله سگ توانایی برقراری ارتباط با شما را داشته، می تواند اولین دوز واکسن را دریافت کند و همچنین توانایی خوردن غذاهای جامد را دارد. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که نگهداری توله سگ در سن ۴۵ روزگی سختی های خاص خود را دارد حتی برای پرورش دهنده های با تجربه. اکثر توله سگ ها در اولین نگاه سالم به نظر می رسند، اما بررسی های دقیق تر نشان می دهد که بعضی از توله سگ ها از بعضی دیگرمطلوب تر هستند. بهتر است که قبل از تصمیم گیری نهایی توله سگ را از سر تا دم بررسی کنید.

راهنمای خرید توله سگ

  • بهتر است که کار خود را از سر توله سگ شروع کنید، بینی باید سرد و مرطوب باشد، آبریزش بینی و یا عطسه های پی در پی می تواند نشانه ی ضعف در سلامتی توله سگ باشد. نکته نامطلوب در نژادهای براکیو سفال مثل پاگ و پیکینیز بسته شدن سوراخ های بینی در هنگام دم است. برای بررسی فک به این نکته توجه داشته باشید که در اکثر نژادها بعد از بسته شدن دهان توله سگ دندان های پیش بالا و پایین باید روی هم قرار گیرند.
  • لثه ها باید صورتی و سالم به نظر برسند، لثه های رنگ پریده نشان دهنده ی کم خونی هستند که می تواند ناشی از انگل های روده ای در توله سگ باشد. چشم ها باید شفاف باشند دقت کنید که پلک ها به داخل یا خارج تا نخورده باشند، مردمک باید کاملا تیره باشد و نباید لکه ای به رنگ روشن تر روی آن دیده شود زیرا نشان دهنده ی مشکلات چشمی مادرزادی می باشد. پلک سوم ممکن است دیده شود اما تا زمانی که متورم و بیرون زده نباشد نمی تواند نشانه ی بیماری باشد.
  • نوک گوش ها باید سالم و پوشیده از مو باشد، اگر گوش ها زخمی و دچار مو ریختگی باشد نشان دهنده ی بیماری های پوستی مثل جرب هاست.
  • مجرای گوش باید فاقد ترشحات و بوی نا مطبوع باشد، قرمز بودن مجرای گوش، ترشحات، خارش گوش و تکان دادن سر همگی نشان دهنده ی آلودگی انگلی و عفونت گوش است.
  • برای بررسی سیستم قلبی قفسه ی سینه ی حیوان را با کف دست لمس کنید، در این حالت نباید احساس لرزش کنید زیرا این حالت می تواند بیانگر بیماری های مادر زادی قلبی باشد.
  • پوشش خارجی سالم باید یکنواخت و درخشان باشد، البته در توله ها پوشش خارجی کرک مانند و فاقد درخشندگی است، هر گونه مو ریختگی و التهاب پوستی می تواند نشان دهنده ی کک، کنه و انگل های خارجی باشد.
  • در مورد اسکلت و استخوان بندی حیوان باید در نظر داشته باشد که دست ها و پا ها فاقد انحراف به داخل و خارج باشند و انگشتان نباید از هم فاصله داشته باشند.

چه نوع توله سگی برای شما مناسب است؟

ورود یک حیوان خانگی به زندگی شما هدایای بسیاری را برای شما با خود به همراه دارد. این حیوان علاوه بر عشق و محبتی که به شما هدیه می کند، می تواند به شما کمک کند که سیستم ایمنی خود را قوی کنید، افسردگی را از شما دور می کند و حتی باعث تنظیم شدن فشار خون شما می شود!شما قبل از انتخاب سگ مناسب، باید خودتان را بشناسید. اینکه از چه سرگرمی لذت می برید و یک سگ قرار است در زندگی شما چه نقشی داشته باشد، نقش یک بچه یا یک محافظ؟ پس قبل از انتخاب یک سگ درباره ی نقش آن در زندگی خود خوب فکر کنید.

توله سگ مناسب برای علاقمندان به ورزش

اگر شما علاقمند به ورزش و تفریح در خارج از منزل هستید، شما نیازمند به یک سگ فعال هستید که همراهی پر انرژی برای شما باشد. البته اکثر سگ ها علاقمند به فعالیت در خارج از منزل هستند اما شما باید سگی را انتخاب کنید که توانایی پیاده روی طولانی مدت و فعالیت های سنگین را داشته باشد. نژادهای متوسط تا بزرگ توانایی همچین کارهایی را دارند مثل ژرمن شپهرد، دوبرمن، روتوایلر، پوینتر، بوردرکولی.

توله سگ هایی که عاشق بچه ها هستند

البته اکثر سگ ها می توانند به عنوان همراهی برای بچه ها باشند اما برخی نژادها هستند که عاشق بچه ها و هم بازی بودن با آن ها می باشند. بیگل و باکسر برای بچه های کوچکی که عاشق بازی و شیطنت هستند مناسب می باشند. داشهوند برای بچه های بزرگ تر و آرام تر مناسب است. نژادهای لابرادور و سینت برنارد هم برای بازی کردن و حفاظت از بچه ها در هر گروه سنی مناسب هستند.

توله سگ های مناسب برای آپارتمان

اگر شما در آپارتمان زندگی می کنید حتما به دنبال سگی می گردید که بی دلیل واق واق نکند و نیاز به فعالیت و پیاده روی به میزان کم داشته باشد. برای این منظور شما می توانید سگ هایی مثل بدلینگتون تریر، مالتیز، کاوالیر،شی هواهوا، شیتزو و سگ هایی از این جمله و با اندازه کوچک را انتخاب کنید.یادتان باشد بعد از خرید سگ او به عنوان اعضای خانواده باید محسوب شود اگر شرایط نگهداری سگ را ندارید به هیچ عنوان نخرید.


5 پسندیدم 36 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 31 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
ه
2 سال پیش

آره سگ ها با محبت ترینن
پاسخ
ه
2 سال پیش

شما که همش میگین سگ نجسه خودتون پشت این حرفاتون هزار تا گناه میکنین آخه به سگ ها چیکار دارین اونا هم موجود زندن و زندگی میکنن اصلا چرا میاین این مقاله رو میخونین این برای کسانی هست که می‌خوان سگ بگیرن و سگا رو دوست دارند نه برای شما ها
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

آفرین
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

سگ نجسه به هرحال وبرای بیرون ازمنزل نگهبانه
پاسخ
سوگند
2 سال پیش

واقعاً خیلی با معرفتن 😍🥺
پاسخ
ه
2 سال پیش

آره درست میگن
پاسخ
ه
2 سال پیش

سگ نجس نیست یکی از باهوش ترین و بهترین موجودات زمینه واقعا متاسفم برای ترز فکرت
پاسخ
ه
2 سال پیش

سلام من عاشق سگ ها هستم دوست دارم یکی داشته باشم ولی بابام نمی‌ذاره میگه جا نداریم ولی وقتی خودم خونه دار شدم حتماً یه سگ میارم . من واقعا باور نمیکنم که چجوری همچین موجود وفادار و مهربونی رو نجس میدونین آخه این موجودی که جون صد ها از آدم ها رو نجات داده کسایی که ناراحتن رو شاد کرده و کلی کار دیگه برای ما انجام داده رو چرا نجس میدونید
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

واقعا درست 💗💗💗
پاسخ
آتین
2 سال پیش

ما کلی سگ داریم من که عاشق سگم حتی توله سگ. سگ به آدم کاری ندارد خیلی خیلی هم بامزه هستن
پاسخ
زهرا جوجه
2 سال پیش

مخصوصا پشمالو ها
پاسخ
زهرا جوجه
2 سال پیش

سگا خیلی مهربونن
پاسخ
زهرا جوجه
2 سال پیش

باباممیگه نماز میخونیم نجسه
پاسخ
زهرا جوجه
2 سال پیش

آره ولی من دوست دارم بابامم همینو میگه
پاسخ
زهرا جوجه
2 سال پیش

اگه سگ با این همه مهربونیت کثیف پس آدم با این همه گناه چی 🥺🥺
پاسخ
زهرا جوجه
2 سال پیش

آره موافقم سگ کثیف ولی خیلی دوست مازن میخواستم بخرم بابام و مامانبزرگم گفتن بابام نمیزاره من دختر خاله مامانم یک سگ پشمالو کوچولو داره میرم اونجا باهاش بازی میکنم ولی اونایی که میگین خودش یاد بگیره می‌ره دست شویی ولی اصلا موهاش نجسه
پاسخ
سارا
2 سال پیش

چی میگی تو اصلا؟😂
پاسخ
امیر
2 سال پیش

شما که حرام حرام میکنین و برای این مطلب گارد گرفتین چرا امدین این مقاله رو مطالعه میکنید؟؟ اینو برا کسایی که میخان سگ نگهداری کنن نوشته. شما که مشگل داری با این موضوع چرا پیگیری؟؟؟ خب برو یه مقاله بخون که درباره سگ نباشه که اینجوری خودتو مسخره نکنی.تقاضای کمی تفکر...
پاسخ
مومنی
2 سال پیش

من سالهاسگ داشتم بامحبت تر از این حیوون خدانیافریده رفیقی که اگر خطری شما رو تهدید کنه تا پای جان از شمادفاع می‌کنه بی ریا وباعشق ودوست داشتن .اگه ناراحت باشید سریعا متوجه میشه واز کنارتون تکون نمیخوره. فقط اونایی که سگ دارن میدونن چقدر به صاحبشان محبت میکنند
پاسخ
م ن
2 سال پیش

سگ باعث بیماری کیست هیداتیک مشود متاسفانه به تازگی شیوع بیشتری پیدا کرده تمام بدن انسان رو گرفتار میکنه
پاسخ
مشاهده همه دیدگاه ها دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «ملخ بازیگوش»/ یادگیری آسان اصطلاحات روزمره
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
حامد بهداد مادر ناصرالدین شاه شد!+عکس
(تصاویر) پست تاثیر گذار و ناراحت کننده امین زندگانی، بازیگر سریال طوبی، برای آلن دلون
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
فاتحه خوانی عصرگاهی رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ دقت در جزئیات و خواندن اشعار نوشته شده در دیوارها
تبدیل پایان نامه به مقاله
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
رونمایی از برادر زن کرمانشاهی نیما فلاح، همسر بامحبت سحر ولدبیگی/ چه برادر زن جنتلمنی+عکس