راهنمای کامل خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2024

  چهارشنبه، 25 بهمن 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای کامل خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2024
قبرس شمالی سالهاست که مقصدی محبوب برای سرمایه گذارانی از سراسر دنیا بوده است. جالب است بدانید که با خرید املاک در این کشور، امکان درخواست برای اخذ اقامت موقت برای شما و خانواده‌تان فراهم خواهد شد.

اگر چه این کشور ثروت و وسعت بسیاری ندارد اما با رشد اقتصادی چشمگیر خود باعث شده تا شاهد پیشرفت در تمام نقاط قبرس شمالی باشیم. همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران زیادی در سال‌های گذشته به خرید آپارتمان و ملک در قبرس شمالی روی بیاورند. جالب است بدانید که با خرید املاک در این کشور، امکان درخواست برای اخذ اقامت موقت برای شما و خانواده‌تان فراهم خواهد شد.

راهنمای کامل خرید ملک در قبرس شمالی

آشنایی با قبرس شمالی

قبرس شمالی با مساحت 3,354 کیلومتر مربع به دلیل گستردگی سواحل و مسیرهای کوهستانی و بکر مناطق زیبا تری نسبت به جنوب جزیره دارد. در طی سال گذشته یعنی (2023) موج عظیم سرمایه گذاری در این کشور باعث افزایشی 100 درصدی در قیمت ملک و آپارتمان در اکثر مناطق قبرس شمالی شده است؛ اما با این وجود قیمت خرید مسکن و ملک همچنان به طرز چشمگیری ارزان ‌تر از املاک مشابه در قبرس جنوبی است چراکه این افزایش ناشی از تورم نبوده و فقط مربوط به رشد اقتصادی و پیشرفت کشور است.

امکان خرید ملک در قبرس به صورت غیر حضوری نیز وجود دارد اما پیشنهاد ما این است اگر تصمیم جدی بر خرید ملک در این کشور دارید حتما به صورت حضوری از مل مورد نظر دیدن کنید.

قوانین و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی 2024

یکی از بزرگ ترین مزایای خرید ملک در قبرس شمالی همین کم دردسر بودن آن است. شما کافی است تا فقط یک پاسپورت و یک گواهی عدم سو پیشینه در اختیار داشته باشید تا مجوز خرید ملک در این کشور را دریافت کنید. بر اساس قوانینی که دولت قبرس قرار داده است، اگر یک فرد خارجی ملک و یا آپارتمانی خریداری کند و یا حتی فقط یک سوم مبلغ ملک را پرداخت کند، اقامت قبرس شمالی را دریافت خواهد کرد.

هر فرد خارجی حق دارد یک واحد آپارتمان یا یک خانه ویلایی و یا یک دونوم که برابر است با 1338 متر مربع زمین است را خریداری کند. اگر فرد بخواهد بیش از این موارد خریدی انجام بدهد باید نیم درصد مالیات پرداخت کند.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

همانطور که تا به اینجا متوجه شدید خرید ملک در کشور قبرس شمالی بسیار آسان تر از اروپا می باشد. در این بخش مراحلی که باید برای خرید ملک طی کنید را به طور کامل برای شما قرار داده ایم.

  • یکی از مهم ترین و اولیه ترین کارهایی که باید انجام دهید پیدا کردن یک شرکت معتبر و ثبت شده در قبرس شمالی است. قبرس ایران از معتبر ترین شرکت ها در زمینه خرید ملک در قبرس شمالی می باشد.

  • بعد از انتخاب ملک یا آپارتمان خود باید ودیعه رزرو ملک را که چیزی حدود 2000 پوند است را پرداخت کنید تا ملک برای شما رزرو شود.

  • پس از رزرو و نهایی شدن تصمیم خود یک سوم از کل مبلغ را پرداخت می کنید و بین شما و شرکت سازنده قرارداد امضا خواهد شد و خریدتان نهایی می‌شود. اصولا از زمانی که رزرو را انجام می‌دهید، تا یک ماه فرصت خرید ملک را دارید.

  • پس از تکمیل و تحویل کلید مالک جدید باید هزینه های جانبی مانند مالیات را پرداخت کند.

قیمت خرید آپارتمان در قبرس شمالی

هزینه خرید آپارتمان در قبرس شمالی بسیار مناسب تر از اروپا است. شما برای اطلاع دقیق از قیمت های املاک و آپارتمان در قبرس شمالی ابتدا نیاز دارید تا با شرکت های ثبت شده و معتبری مانند قبرس ایران ارتباط داشته باشید تا یک مشاوره تخصصی و رایگان در اختیارتان قرار دهند. قیمت آپارتمان در قبرس با توجه به نوع ملک، متراژ و تعداد خواب متغیر است. اما شما برای خرید حداقل به مبلغی حدود 80 هزار پوند احتیاج خواهید داشت.

هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس شمالی

در زمان خرید آپارتمان و یا ملک در قبرس شمالی، فرد خارجی باید هزینه های جانبی مضاف بر قیمت تمام شده آپارتمان پرداخت کند. یکی از این هزینه ها نیم درصد مالیات از ارزش ملک، هزینه باز کردن پرونده مالیاتی شخص (تا 21 روز بعد از عقد قرارداد)، 6 درصد هزینه سند زدن و 6 درصد هزینه ثبت قرارداد در اداره ثبت اسناد، 5 درصد مالیات بر خرید (قبل از تحویل کلید)، نیم درصد هزینه باطل کردن تمبر در اداره مالیات، بین 1500 تا 3500 پوند هزینه انشعابات که یک تا دو ماه قبل از تحویل کلید پرداخت می‌شود، 500 پوند هزینه نصب آب و برق، شارژ ماهانه شهرک و یا ساختمان.

هزینه های جانبی خرید ملک در قبرس شمالی

دلایل خرید ملک در قبرس شمالی

حتما این روز ها از نزدیکان و آشنایان شما هم کسی علاقه مند به خرید ملک و مهاجرت به قبرس شمالی شده است. یکی از مهم ترین دلایل این موضوع آسان بودن مراحل خرید ملک و دریافت اقامت قبرس شمالی است. خرید و فروش در این کشور با اینکه واحد پول رسمی آن لیر است اما بیشتر به پوند انجام می شود و سود خوبی در معاملات صورت می گیرد. قبرس شمالی در سال 2023 عنوان بهترین منطقه ساحلی برای سرمایه گذاری و خرید ملک از نظر مجله فوربس را دریافت کرد.

از دیگر دلایل خرید ملک دریافت اقامت این کشور و امکان افتتاح حساب بین المللی می باشد.

ویژگی های خرید ملک در قبرس شمالی

خرید ملک در قبرس شمالی برای سرمایه گذاران و خریداران ویژگی ها و مزایای بسیاری به همراه دارد. برخی از مزایای خرید ملک در این کشور عبارت اند از:

  • قیمتی مناسب نسبت به کشور های اروپایی و حوزه دریای مدیترانه

  • دریافت اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

  • فرهنگی نزدیک به فرهنگ ایرانیان

  • نزدیکی جغرافیایی به ایران

  • خرید ملک در این کشور به صورت عرصه عیان می باشد

  • قبرس شمالی امن ترین کشور کوچک دنیا محسوب می شود

  • قوانین مالیاتی ساده

  • اجرای قوانین اتحادیه اروپا

بهترین روش دریافت اقامت قبرس شمالی

دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی راه و روش های مختلفی دارد. اما می توان گفت سریع ترین و پر سود ترین روش خرید ملک در این کشور است. همچنین قبرس شمالی جزو کشورهای بسیار امن جهان به شمار می‌رود، هوای معتدل و رشد اقتصادی بالایی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله از قبرس ایران سعی کردیم تا تمام مراحل خرید ملک در قبرس شمالی در سال 2024 میلادی را به طور کامل توضیح دهیم تا شما عزیزان بتوانید با خیالی راحت دست به این اقدام بزنید. همچنین همکاران ما در گروه مهاجرتی قبرس ایران در خدمت شما هستند تا به تمام سوالات شما درباره قبرس شمالی پاسخی کامل و جامع بدهند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (143 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (88 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (77 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (62 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (60 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (52 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (39 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (38 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (38 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) پذیرایی منحصربفرد سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری، و خواهر‌شوهر مهربونش از مهمانان مخصوصشان در جشن تولد پناه/ باریکلا! چه میز شام و دسری چیدن👌
مقایسه جنجالی پاداش 18 میلیاردی قهرمانان المپیک ایرانی و مرغ سوخاری رایگان ورزشکار خارجی / از دربانی دانشگاه آکسفورد تا تحصیل بدون کنکور در پزشکی دانشگاه تهران
فعالیت آزادانه دلالان مرگ؛ گرفتن پول زور از خانواده‌های عزادار
پهلوان رسول خادم بالاخواه مبینا نعمت زاده درآمد!/ حرف های حکیمانه دارنده مدال طلای المپیک درباره جنجال دختر تکواندوکار دهه هشتادی خبرساز شد
رئیس‌‎جمهور: اقدام مشترک و همدلانه همه قوا برای حل مشکلات، نیاز ضروری امروز کشور است
رهبر انقلاب سخنگو نداشته و ندارند
حضور رئیس‌جمهور در صحن مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی
ماجرای تیراندازی به آرزو بدری توسط پلیس / ربطی به بی‌حجابی نداشت
از تجاوز به من فیلم گرفته بود، کشتمش!
(تصاویر) کشف یک موزائیک باستانی به نام «آکواریوم یخ‌ زده در سنگ» با قدمتی 2 هزار ساله
از پاسخ مبینا نعمت‌زاده به شهربانو منصوریان تا حضور ظریف در یک مکان خاص در حواشی داغ امروز شنبه 27 مرداد 1403
سنگ غول‌آسای 6 تنی که 5 هزار سال قبل 700 کیلومتر جا‌به‌جا شده است!
یونسکو هشدار داد: محرومیت یک میلیون و 400 هزار دختر از تحصیل در افغانستان توسط طالبان
10 هنرمند محبوبی که باشکوه ترین مراسم تشییع ایران را داشتند/ از خسرو شکیبایی تا فروغ فرخزاد و محمدرضا شجریان +عکس
آزمون EPT دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور برگزار شد
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن