راهنمای خرید لباس بچگانه

  یکشنبه، 17 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
راهنمای خرید لباس بچگانه
خرید لباس نوزادی، یکی از بهترین حس‌هایی است که می‌توان در دوران شیرین بارداری به آن پرداخت. این خرید پرهیجان و دوست‌داشتنی، با رعایت و در نظر نگه‌داشتن نکاتی همراه است که در ادامه این مطلب، به آن اشاره می‌کنیم.

خرید لباس نوزادی، یکی از بهترین حس‌هایی است که می‌توان در دوران شیرین بارداری به آن پرداخت. جست‌وجو به دنبال کوچک‌ترین لباس‌های ممکن در دنیا که به زودی قرار است کودکتان را با آن‌‌ها آراسته نمایید. انتخاب زیباترین نمونه‌های لباس پسرانه و یا لباس دخترانه که با پارچه‌هایی لطیف و زیبا ساخته‌شده‌‌اند، می‌تواند تجربه‌ی دلچسبی باشد که برای تمام پدر و مادرها، خاطره‌انگیز است. این خرید پرهیجان و دوست‌داشتنی، با رعایت و در نظر نگه‌داشتن نکاتی همراه است که در ادامه این مطلب، به آن اشاره می‌کنیم.

چه نکاتی را باید هنگام خرید لباس نوزادی بچگانه رعایت کنیم؟

خرید لباس نوزادی، همان قدر که دلنشین و زیبا به نظر می‌رسد، دارای نکاتی است که اگر آن‌ها را در نظر نداشته باشید، ممکن است با چالش‌های بسیاری، روبه‌رو شوید.

انتخاب رنگ مناسب لباس دخترانه و پسرانه، گزینش لباس‌هایی با برند مرغوب از فروشگاه بلوط ، انتخاب بهترین سایز لباس پسرانه و دخترانه و ...، از مواردی است که باید به آن دقت کافی و لازم را داشته باشید. در ادامه، 10 نکته اساسی و مهم هنگام خرید لباس نوزادی بچگانه را بررسی خواهیم کرد.

  1. سایز مناسب لباس نوزادی

خرید لباس نوزادی با سایز مناسب یکی از مواردی است که باید به آن، دقت کافی را داشته باشید؛ چرا که نوزادان به سرعت رشد می‌کنند و ممکن است لباس برای‌شان کوچک شود. بنابراین، هنگام خرید لباس دخترانه و پسرانه از فروشگاه بلوط دقت کنید که لباس‌های مناسب 3 ماهه ابتدایی نوزادی را به مقدار زیاد خریداری نکنید.

نکته مهم دیگر این است که شما نمی‌دانید روند رشد کودکتان به چه شکل است، خیلی سریع تغییر سایز می‌دهد یا اینکه به شکل نرمال و طبیعی این سیر را طی می‌کند. همین نکته ضروری موجب می‌شود تا لباس‌های بسیار زیادی را که در یک سایز مشخص خریداری نموده‌اید، پس از مدت کوتاهی مناسب کودکتان نباشد و در آن احساس راحتی نکند.

  1. بهترین رنگ‌ها برای خرید لباس پسرانه و دخترانه

لباس‌هایی با رنگ روشن، بهترین انتخاب‌ها برای نوزاد هستند. لباس‌هایی با زمینه سفید و دارای نقوش بچه‌گانه و یا لباس‌هایی با استایل اسپرت که گزینه مناسبی برای انتخاب لباس دخترانه و پسرانه است. تا زمانی‌که هنوز جنسیت کودکتان مشخص نشده است، لباس‌های اسپرت و لباس‌هایی با رنگ‌های نود و پاستلی، بهترین گزینه خواهند بود. لباس‌های نوزادی مناسب 0 تا 3 ماه نیز، اغلب بدون رنگ‌های معین‌کننده جنسیت هستند.

  1. گزینش لباس‌هایی با جنس باکیفیت

پوست نوزاد، بی‌شک یکی از لطیف‌ترین و حساس‌ترین پوست‌ها است؛ بنابراین باید لباس‌هایی را انتخاب کنید که دارای مرغوب‎ترین الیاف باشند. لباس‌های نوزادی که در فروشگاه بلوط موجود هستند، اغلب دارای پارچه‌هایی با جنس نخ، پنبه، کتان و پارچه‌های الیاف طبیعی هستند که بروز هر گونه حساسیت پوستی را از کودک شما دور می‌کند.

  1. انتخاب لباس از برندهای مطرح داخلی و خارجی

برندهای مطرح داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند که لباس نوزادی پسرانه و دخترانه باکیفیت، تولید می‌کنند. اغلب اوقات، تنها وجه تفاوت آن‌ها، شناخته‌شده‌تر بودن برند و قیمت‌های آن‌ها است و در بحث کیفیت دوخت، جنس نخ به کاررفته و ... تفاوت زیادی ندارند.

  1. انتخاب لباس دخترانه و پسرانه ست نوزادی

اغلب ست‌های نوزادی چندین تکه با تعداد بالا، دارای مواردی هستند که کاربرد زیادی ندارند و ممکن است فقط گاهی، از آن‌ها استفاده نمایید. بنابراین، بهترین کار این است که تعداد کمتری از این ست‌های چندین تکه تهیه کنید و یا به سراغ ست‌هایی بروید که لباس‌های کاربردی و ضروری را در خود جای داده است.

  1. خرید لباس مهمانی و مجلسی برای نوزاد

در ماه‌های ابتدایی تولد نوزاد، کمتر به مهمانی‌ها و دورهمی‌ها می‌روید؛ این یک امر بدیهی و منطقی است. به همین دلیل، خریداری لباس‌های مجلسی متعدد و متنوع نوزادی، گزینه مناسبی نخواهد بود. شاید یکی دو مورد برای 3 ماهه اول کافی به نظر برسد، در غیر این صورت، با افزایش سایز کودک، تمام لباس‌های زیبایی که خریداری کرده‌اید، بلا استفاده خواهند ماند.

  1. خرید لباس‌های راحتی به جای لباس‌های پرنقش و نگار و شلوغ

هرچه لباس کودک راحت و به انداره معقولی آزاد باشد، کودک احساس آرامش بیشتری در آن خواهد داشت. در مقابل، لباس‌های دارای طراحی‌های بسیار شلوغ و مملو از دکمه، روبان، نخ، زیپ و هر آن چه که پوست کودک را آزاد دهد، آرامش و راحتی کودک را از او می‌گیرد. بنابراین برای لباس‌های خانگی، سعی کنید به دنبال ساده‌ترین و راحت‌ترین لباس‌ها بروید. حتی برای خرید لباس دخترانه و پسرانه مناسب مهمانی و مجلس نیز به سراغ آیتم‌هایی بروید که نوزاد در آن راحت باشد و حین مهمانی، بی‌قراری نکند.

  1. انتخاب لباس‌های مناسب با فصل خاص از فروشگاه بلوط

لباس‌های مناسب فصل، از جمله مواردی هستند که صرفا در ماه‌های محدودی قابل استفاده هستند؛ بنابراین، خریداری تعداد قابل توجهی از این موارد، یک عمل بدون تفکر است. زیرا کودک دلبند شما، به صورت مداوم در حال رشد است و کت، پالتو، هودی و لباس‌های این چنینی که برایش خریداری نموده‌اید، قطعا مناسب فصل سال بعد، نخواهد بود. همچنین در مثالی دیگر حساب کنید که نوزاد در اولین زمستان و یا تابستان چند ماهه خواهد بود، پس لباس مناسب نوزاد آن سن را خریداری کنید. غافل از اینکه ممکن است، نوزاد شما، به شکل قابل توجهی رشد کند و لباسی که تهیه نموده‌اید مناسبش نباشد. در چنین مواردی، لباسی که خریداری کرده‌اید مناسبش نخواهد بود؛ بنابراین بهتر است همیشه لباس‌هایی کمی بزرگ‌تر را از فروشگاه بلوط انتخاب نمایید تا قابل استفاده برای نوزاد باشد.

  1. داشتن چندین لباس کاربردی و ضروری نوزادی

برخی لباس‌ها هستند که داشتن ده‌ها مورد از آن‌ها، باز هم کافی به نظر نمی‌رسد. چرا که به طور مداوم در حال استفاده از آن‌ها، برای نوزاد هستید. جوراب، دستکش‌های نخی، کلاه، پیش‌بند، سرهمی‌های دکمه‌دار، زیرپوش‌ها، شلوار و تیشرت‌های راحتی و موارد این چنینی، از جمله لباس‌هایی هستند که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنید و به طبع، هر روز آن‌ها را می‌شویید. بنابراین، بهتر است چندین دست از هر کدام را برای سنین متفاوت خریداری نمایید. خرید زیاد این مدل لباس‌های دخترانه و پسرانه، هرگز زیاده‌روی نخواهد بود؛ بنابراین با خیال راحت، هر مدلی را که دوست دارید از فروشگاه بلوط انتخاب نمایید.

  1. شست و شوی لباس مهم‌ترین اصل در خرید لباس نوزادی

یک نکته اساسی و مهم بعد از خریداری لباس نوزادی، شست‌وشوی آن، پیش از پوشاندن لباس به کودک است. این امر کاملا صحیح است که هنگام تولید لباس کودک، بیشترین دقت از نظر بهداشتی، اعمال می‌شود؛ اما به هر حال گرد و خاک ریز، راهی برای ورود به بسته‌بندی پیدا می‌کنند.

بهتر است قبل از پوشاندن لباس نو به نوزاد، ابتدا آن را بشویید تا کاملا تمیز شود. همچنین تعویض روزانه و یا حتی چندین باره لباس نوزاد طی روز، و شست‌وشوی آن، امری مهم است که باید به آن توجه کافی را داشته باشید.

کلام پایانی

خرید لباس نوزادی، یکی از شیرین‌ترین لحظاتی است که پدر و مادرها قبل از تولد کودک دلبندشان، تجربه می‌کنند. این خرید دلچسب و خاطره‌انگیز، با در نظر داشتن نکاتی همراه است که اگر به آن توجه نشود، ممکن است با اتلاق وقت و هزینه همراه باشد. در این مطلب، سعی شد تا ضروری‌ترین نکاتی که هنگام خرید لباس پسرانه و دخترانه از فروشگاه بلوط باید به آن، توجه داشته باشید مطرح شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پزشک رهبر معظم انقلاب: به رهبری توصیه کردیم که میوه بخورند اما ایشان بعد از پرسیدن قیمت میوه‌ها ارزانترین میوه را انتخاب کردند که همه مردم توان خرید آن را دارند+ویدئو (777 نظر) بهاره رهنما: آدمی که بعد 30 سال کار کردن نتونه رفاه مالی داشته باشه آدم بی دست و پاییه! ما راننده تاکسی‌ها و پاکبان‌ها بابت بی دست و پایی‌مان از شما معذرت می‌خواهیم خانم بهاره رهنما+فیلم (513 نظر) ارژنگ امیرفضلی در کانادا: آدم‌ها می‌گن بریم خارج عشق و حال کنیم اما وقتی میان اینجا میگن بریم همون ایران، من خودم بخوام نفسی از ته دل بکشم میرم ایران+فیلم (147 نظر) المیرا شریفی مقدم خطاب به شاهزاده امارات: زیاد حرف بزنی باید 2 تا جزیره دیگه رو هم پس بدی +عکس (144 نظر) هادی چوپان در برنامه علی ضیا: قهرمان جهان شدم صبحش رفتم سر ساختمون گچکاری؛ صاحبکارمون بنر یک در یک زده بود آقا قهرمان جهان شدی مبارکه!/ از شیراز تا تهران رو با اتوبوس می اومدم (137 نظر) محمدرضا شریفی نیا: رهبر معظم انقلاب در زمینه ادبیات متبحّر هستند خصوصا ادبیات روس؛ خیلی جالب بود که یک روحانی چقدر مسلط بر ادبیات کشورهای دیگه هستند+ویدیو (88 نظر) الهام حمیدی: تا حالا بوتاکس نکردم؛ مخالف عمل زیبایی نیستم اما احساس می‌کنم برای من زوده+ ویدیو (86 نظر) محمدرضا گلزار برای اولین بار با انتشار عکس مادر جوان و باکلاسش در اینستاگرام تولدش را تبریک گفت+عکس/ مادرشوهر جوان آیسان خانوم چه چهره مهربونی داره (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: ساعت 5 صبح که کارم رو شروع می‌کنم، ده و نیم دلم میخواهد بخوابم +ویدیو/ شرح یک روز کاری پُربار از زبان رهبری (75 نظر) حضور بازیگران مشهور ایرانی در ورژن ایرانی افسانه جومونگ/ رضا عطاران در نقش موپالمو، امین حیایی در نقش یونگ بو، الناز شاکردوست در نقش سوسانو و جواد عزتی در نقش جومونگ+فیلم (71 نظر) محمود احمدی‌نژاد: مهران مدیری به من پیغام داد که من یه سریال ساختم و مجوز نمیدن پرسیدم و به من گفتند این داره دوره ریاست‌جمهوری تو رو نقد میکنه+ویدیو (62 نظر) زهرا خواهر رضا داوودنژاد: روز اول مهر صبح با مادرم رفتم مدرسه و بعد از ظهرش دیگه مادرم رو ندیدم، به خاطر اینکه ایشون سکته قلبی کردند و از دنیا رفتند (60 نظر) ناصرالدین‌شاه: این شهر زن‌های بسیار خوشگل دارد /دخترهای مثل حوری را نگاه می‌کردم و افسوس‌ها می‌خوردم (52 نظر) قاب نوستالژی؛ نگاهی به تصاویر خاطره انگیز بچه های دهه شصتی که تا عمر دارن یادشون نمیره (49 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران امین زندگانی، بازیگر جوکر که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (47 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
علائم و درمان عفونت واژن با روش‌های‌خانگی / از کجا بفهمم عفونت واژن دارم؟
ورود خانم‌ها ممنوع! فقط آقایان بخوانند / همه چیز در مورد پریود مردان و راهکارهای تسکین آن
برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی نیروی انتظامی در تبریز
6 حقیقت عجیب درباره زنان قاجار؛ علت سبیل زنان قاجار چه بود؟ / چرا مردان به زنان چاق علاقه داشتند؟
انتخاب هئیت داوران ششمین جشنواره تئاتر  خیابانی آذربایجان شرقی
تلف شدن 21 راس گوسفند در تصادف هولناک با کامیونت
برگزاری مراسم تشییع شهید شاهرخی‌فر
دومین دوره مسابقات قهرمانی شوتو کاپ1403 به میزبانی کلانشهر اهواز
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: شاهد دور جدید درگیری بین اسرائیل و ایران نخواهیم بود/ نتانیاهو انگیزه زیادی برای تداوم جنگ دارد
رقابت عشقی دو پسر جوان رنگ خون گرفت
پشت پرده شهر ممنوعه چین و رازهایی که در قلب پکن نهفته‌ است!
ضرب المثل های کهن ایرانی ؛ داستان ضرب المثل با همه بله با ما هم بله !!!
آیا موجودات فضایی و فرازمینی در ساخت اهرام مصر دست داشتند؟ + اسناد و مدارک واقعی
ایرنا: شهادت یک شهروند غیرنظامی در پی حمله اسرائیل
داستان های هزار و یک شب ؛ شب اول : داستان دهقان و درازگوش
منتخب روز