راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه ساتع sate.atf.gov.ir+ آموزش تصویری

  یکشنبه، 14 آبان 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
راهنمای ورود و ثبت نام در سامانه ساتع sate.atf.gov.ir+ آموزش تصویری
سامانه ساتع یک بستر ارتباطی میان دولت، دانشگاه و صنعت می باشد که از طریق آن می توان به اشتغال زایی و ارائه پروپوزال برای تقاضاهای مختلف موجود در این سایت پرداخت. ورود به سامانه ساتع از طریق sate.atf.gov.ir امکان پذیر بوده و جهت مشاهده تقاضاهای پژوهشی می بایست ابتدا ثبت نام در سایت ساتع را به درستی انجام داد.

امروزه با توجه به دستور دولت جهت اشتغال زایی، مراکز مختلفی اقدام به انتشار فراخوان هایی در راستای دعوت علاقه مندان به پژوهش های صنعتی نموده اند. مشاهده تقاضاهای پژوهشی هر یک از نهادهای کشوری از طریق سایت ساتع امکان پذیر بوده و علاوه بر اینکه امکان ثبت نام در آن ها وجود دارد، امکان ارائه تقاضا برای شرکت ها، نهادها و افراد حقیقی و حقوقی نیز فراهم است.

برای ورود مستقیم به سامانه ساتع کلیک کنید.

دسترسی به امکانات سامانه ساتع از طریق sate.atf.gov.ir امکان پذیر است.

سامانه ساتع که به شورای علوم، تحقیقات و فناوری نیز معروف است به نشانی sate.atf.gov.ir بوده و دارای امکانات مختلفی می باشد. از جمله امکانات مهم این سایت، جمع آوری تمامی نیازهای پژوهشی شرکت ها در کنار یکدیگر بوده تا متقاضی بر اساس رشته تحصیلی خود بتواند تقاضای مورد نظر را انتخاب کرده و پژوهش خود را در راستای آن انجام دهد. در ادامه برای اشنایی با این سامانه به بررسی امکانات سایت ساتع و نحوه ثبت نام در آن می پردازیم.

معرفی سامانه ساتع sate.atf.gov.ir

جوانان و پژوهشگران فارغ التحصیل از دانشگاه های مختلف کشور معمولا بر اساس نوع مدرک تحصیلی خود به دنبال کار بوده تا از این طریق بتوانند رزومه شغلی خوبی را در کنار رزومه تحصیلی خود داشته باشند. از سوی دیگر بسیاری از شرکت ها هستند که به دنبال نیروی کار فعال و متخصص بوده، اما نمی توانند شخص مورد نظر خود را از طریق مصاحبه و آزمون های ورودی پیدا نمایند.

از این رو دولت برای تسهیل روند جذب افراد در مشاغل نیازمند پژوهش اقدام به راه اندازی سایتی به اسم سامانه ساتع نموده است تا از این طریق انواع فرم تقاضا و دعوت به کار در این سامانه بارگذاری شود و مخاطبان امکان مشاهده هر یک از آن ها را داشته باشند.

وظیفه اصلی سامانه ساتع بررسی نیازمندی های شرکت ها، نهادها، مراکز و ارائه آن ها به فناوران و افراد جویای کار است. منظور از شغل و کار در این سامانه، همان پژوهش های علمی، ارائه پروپوزال و راه حل های علمی جهت حل یکی از مشکلات آن شرکت است. بنابراین شخصی که به دنبال تکمیل فرم تقاضا از طریق سایت ساتع می باشد باید بر اصول اولیه نگارش انواع مقالات علمی، انواع روش های تحقیق و ... تسلط کامل داشته باشد.

متقاضیان حقیقی و حقوقی برای ارائه فرم های نیازمندی مراکز خود می بایست به عضویت در سایت ساتع به نشانی sate.atf.gov.ir در آمده و سپس با هماهنگی با دبیرخانه این مرکز اقدام به انتشار فراخوان خود نمایند. متقاضیان جویای کار نیز می توانند پس اط ثبت نام در این سامانه اقدام به مشاهده نیازمندی ها و نام نویسی در تقاضای مورد نظر خود کنند.

از آنجایی که شرکت در تقاضاهای سایت ساتع به معنای اختصاص زمان و وقت پژوهشگر به حل یکی از مشکلات آن شرکت می باشد، حقوق و مزایایی برای شخص در نظر گرفته می شود. این مزایا علاوه بر این که به عنوان حقوق به فناور داده می شود، شامل تمام هزینه های اجرای طرح پروپوزال پژوهشگر نیز می باشد.

نحوه ثبت نام در سامانه ساتع sate.atf.gov.ir

ثبت نام در سامانه ساتع برای دو گروه فناوران و متقاضی فناوری انجام می شود. فناوران همان افراد پژوهشگر و اساتیدی هستند که می توانند از دانش خود برای حل مشکلات استفاده کنند و متقاضی فناور نیز همان شرکت و نهادی است که نیاز به طرح های پژوهشی فناوران برای حل مشکل خود دارند.

بنابراین شیوه کار و عضویت در سامانه ساتع را می توان مشابه سامانه نظام ایده ها و نیازها دانست که از طریق بررسی ایده ها اقدام به جذب متقاضیان در هر طرح می کند. برای آشنایی بیشتر متقاضیان در خصوص نحوه ثبت نام و عضویت در سامانه ساتع به بررسی نام نویسی در این سامانه برای هر دو گروه می پردازیم.

نحوه ثبت نام نمایندگان بانک ها، شرکت ها و نهادها

متقاضیان فناوری که همان نمایندگان انواع مراکز هستند، جهت ثبت نام در سایت ساتع می بایست ابتدا به سایت sate.atf.gov.ir وارد شوند و از بین گزینه های موجود در بالای صفحه، بر روی «ثبت نام» کلیک نمایند.

ثبت نام نمایندگان بانک ها، شرکت ها و نهادها

  • در بخش بعدی، نوع اشخاص را بر اساس حقیقی و حقوقی مشخص نمایید.

ثبت نام نمایندگان بانک ها، شرکت ها و نهادها

  • گزینه «شرکت های مشمول» را انتخاب نمایید.

ثبت نام نمایندگان بانک ها، شرکت ها و نهادها

  • اطلاعات مربوط به شرکت را در فیلدهای مشخص شده کامل نمایید.

ثبت نام نمایندگان بانک ها، شرکت ها و نهادها

  • پس از تایید نهایی، با مراجعه به صفحه اصلی سایت ساتع می توانید بر گزینه «ورود» کلیک کرده و بر اساس اطلاعات ثبت شده خود وارد سامانه ساتع شوید. پس از آن امکان بارگذاری فراخوان های نیازمندی امکان پذیر خواهد بود.

نحوه ثبت نام فناوران، پژوهشگران و اعضای هیات علمی

تمامی افرادی که تا پیش از این در انواع فعالیت های علمی نظیر نگارش مقاله، نگارش پایان نامه، استعلام موضوع از ایرانداک و ... دارای تجربه هستند می توانند برای ثبت نام در سایت ساتع و شرکت در تقاضاهای این سامانه اقدام نمایند.

  • متقاضیان برای ورود به صفحه اصلی ثبت نام متقاضیان فناور ابتدا به نشانی sate.atf.gov.ir مراجعه کرده و سپس همانند تصویر زیر گزینه اشخاص حقیقی را کلیک نمایید.

  • در این بخش بر اساس نوع کاربری خود که عضو هیات علمی دانشگاه بوده و یا در مراکز دانش بنیان مشغول فعالیت بوده اید بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید.

ثبت نام فناوران، پژوهشگران و اعضای هیات علمی

  • اطلاعات اصلی خود را وارد کرده و گزینه تایید را بزنید.

ثبت نام فناوران، پژوهشگران و اعضای هیات علمی

  • پس از طی مراحل فوق می توانید گزینه «ورود» در صفحه اصلی سایت ساتع را انتخاب کرده و وارد پورتال خود شوید.

نحوه مشاهده تقاضاها در سایت ساتع sate.atf.gov.ir

  • پس از ثبت نام در سامانه ساتع، تمامی متقاضیان جویای کار می توانند از طریق این سامانه به مشاهده تقاضاهای انواع بانک ها و شرکت ها بپردازند. معمولا داوطلبانی که شرایط هیات علمی شدن را دارند، به علت داشتن دانش و مهارت های زیاد، شانس بیشتری برای پذیرش در تقاضاها دارند.

  • برای مشاهده انواع نیازمندی ها و مطالعه شرایط هر یک از طرح های پژوهشی سامانه ساتع، ابتدا به نشانی sate.atf.gov.ir مراجعه کرده و سپس از بین گزینه های موجود در صفحه بر روی «تازه ها» کلیک نمایید.

مشاهده تقاضاها در سایت ساتع sate.atf.gov.ir

  • همانطور که از تصویر زیر نیز قابل مشاهده است، با کلیک بر روی «سه نقطه» موجود در زیر هر تقاضا می توان به صفحه اصلی درخواست ها وارد شد. در این مقاله طرح «طراحی و استقرار سیستم مدیریت بهره وری نیروی انسانی» به عنوان نمونه انتخاب شده است.

مشاهده تقاضاها در سایت ساتع sate.atf.gov.ir

  • همانطور که مشاهده می کنید، جزئیات طرح پژوهش به همراه میزان هزینه مورد انتظار، شرایط لازم، موضوع و عنوان پیشنهاده و ... به طور دقیق در این بخش مشخص می شود.

مشاهده تقاضاها در سایت ساتع sate.atf.gov.ir

  • در صورتی که داوطلب دارای شرایط لازم بود و توانایی های خود را در حد برآورد نیاز شرکت دانست می تواند رزومه خود را ارسال کرده و یا با نماینده شرکت تماس گرفته و سایر مراحل جذب را طی نماید.

امکانات سامانه ساتع sate.atf.gov.ir

متقاضیان با ورود به سایت ساتع متوجه بخش های مختلفی که در این سامانه وجود دارد می شوند. در واقع در این سایت می توان علاوه بر «ثبت نام» و «تازه ها» انواع بخش های علمی دیگر را نیز مشاهده نمود که در بخش زیر به تعریف هر یک از آن ها پرداخته شده است.

اخبار حوزه ساتع

در این بخش از سایت ساتع انواع اخبار روز تقاضا محوری اعلام می شود. داوطلبان برای اطلاع از اخبار به روز می توانند این بخش را کلیک کرده و اطلاعیه های فناورانه را مطالعه نمایند.

راهنمای سامانه ساتع

در این بخش از سایت، انواع pdf های راهنمای تصویری ثبت نام و عضویت در سایت ساتع و همچنین راهنمای ثبت اولویت های پژوهش محورانه درج شده است. توصیه می شود متقاضیان قبل از ثبت نام در سامانه ساتع حتما به این بخش مراجعه نمایند.

اسناد سامانه ساتع

بخش اسناد این سایت حاوی انواع اطلاعیه ها در خصوص قوانین و تبصره های عملکرد سامانه ساتع و همچنین دستورالعمل پرداخت حق الزحمه به آن ها می باشد.

سوالات متداول سامانه ساتع

در این بخش سوالات مهم و متداولی که اکثر متقاضیان به دنبال پاسخ آن ها هستند توضیح داده می شود. بنابراین اگر داوطلبی در حین ثبت نام دچار مشکل شد می تواند برای پاسخگویی به این بخش مراجعه نماید.

درباره ما و تماس با ما

از طریق این دو گزینه متقاضیان می توانند اطلاعات بیشتری در خصوص عملکرد سایت ساتع پیدا کرده و فعالیت خود را با خاطری آسوده آغاز نمایند. همچنین در صورت داشتن سوال می توان با شماره های تماس ارائه شده در این صفحه تماس گرفت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (79 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان