راهنمای ثبت نام و استفاده سامانه کاتب دانشگاه آزاد sea.iau.ir

  یکشنبه، 07 آبان 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای ثبت نام و استفاده سامانه کاتب دانشگاه آزاد sea.iau.ir
سامانه کاتب دانشگاه آزاد به نشانی sea.iau.ir در راستای عدالت آموزشی در میان دانشجویان از سوی معاونت علوم، کشاورزی و مهندسی راه اندازی شد. این سایت از امکانات مختلفی مانند محتواهای آموزشی، برنامه ریزی درسی و آموزشی، کلاس های تکمیلی درسی و ... تشکیل شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی با هدف برقرای عدالت آموزشی در میان دانشجویان در نظر دارد سامانه هایی با امکانات مختلفی در اختیار تمامی دانشجویان قرار دهد تا این افراد بتوانند در جهت پیشرفت تحصیلی خود گام بزرگی را بردارند. از این رو یکی از سامانه هایی که به تازگی راه اندازی شده، سامانه کاتب می باشد که دانشجویان می توانند بعد از نام نویسی خود در این سامانه از امکانات مختلفی مانند دوره های تحصیلی ارائه شده، برنامه های آموزشی و ... استفاده نمایند.

در واقع سامانه کاتب توسط دانشگاه آزاد به منظور ارتقا کیفیت کلیه دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا این افراد بتوانند با دسترسی سریعتر به برنامه های ارائه شده و مباحث آموزشی بدون معطلی و در اسرع وقت به مطالعه منابع آموزشی بپردازند. از سوی دیگر سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه ریزی درسی و یا به اختصار سامانه کاتب به منظور برگزاری آزمون های پایان نیمسال راه اندازی شد تا کلیه واحدهای دانشگاهی آزاد بتوانند به صورت هماهنگ آزمون های مورد نظر را برگزار نمایند.

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد در خصوص راه اندازی سامانه کاتب بسیاری از داوطلبان از جزئیات این سامانه اطلاعی ندارند و به دنبال اطلاعاتی در مورد امکانات ارائه شده در این سایت می باشند. به همین منظور لازم است که دانشجویان از آدرس سامانه کاتب با خبر شده تا بتوانند با ورود به سایت برنامه های آموزشی ارائه شده را مشاهده نمایند. در ادامه در راستای راهنمایی بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد قصد داریم به معرفی سامانه کاتب بپردازیم و نحوه ثبت نام در سامانه کاتب به نشانی sea.iau.ir را به همراه سایر امکانات این سامانه توضیح دهیم.

برای ورود به سامانه کاتب دانشگاه آزاد کلیک نمایید.
دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به آدرس سامانه کاتب sea.iau.ir از محتواهای آموزشی و برنامه ریزی درسی ارائه شده استفاده نمایند.

معرفی سامانه کاتب دانشگاه آزاد

در ابتدا جهت معرفی سامانه کاتب دانشگاه آزاد، می توان گفت سامانه کاتب به عنوان سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه ریزی درسی توسط دانشگاه آزاد به منظور برقراری عدالت آموزشی در میان دانشجویان این دانشگاه و نیز ارتقا کیفیت شیوه های آموزشی راه اندازی شده تا دانشجویان بتوانند با ورود به این سامانه از مباحث آموزشی ارائه شده برای هر درس رشته های تحصیلی مختلف استفاده نمایند.

به همین منظور جهت استفاده از محتواهای آموزشی الکترونیکی سامانه کاتب متناسب با تعداد واحدهای درسی ارائه شده در سامانه آموزشیار لازم است داوطلبان ابتدا در این سایت ثبت نام نمایند تا با دریافت نام کاربری (ایمیل) و نیز رمز عبور خود دسترسی به مباحث آموزشی ارائه شده را داشته باشند. با ورود به سامانه کاتب برای دانشجویان مقطع کارشناسی دوره ها و محتواهای آموزشی دروس مختلفی از رشته های تحصیلی قابل مشاهده بوده و داوطلبان می توانند در سه گروه علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی متناسب با رشته تحصیلی خود محتوای الکترونیکی ارائه شده را انتخاب نمایند.

در واقع دانشجویان می بایست به آدرس سامانه کاتب sea.iau.ir مراجعه نموده تا با مشاهده لیست دروس ارائه شده بر روی محتوای آموزشی مورد نظر کلیک کرده تا با انتخاب رشته تحصیلی به جلسات درسی و تمرینات دسترسی داشته باشند. در پایان دانشجویان می توانند به منظور ارتقا کیفیت تولید محتوای آموزشی و نیز یادگیری عمیق دروس هر رشته تحصیلی فرم نظرسنجی ارائه شده بر روی سایت کاتب را تکمیل و نیز ارسال نمایند.

نحوه ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه آزاد

بر اساس توضیحات ذکر شده از سوی معاونت دانشگاه آزاد از سال جاری امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی برخی استان ها به صورت آزمایشی هماهنگ برگزار می شود و به منظور ایجاد عدالت آموزشی دانشگاه آزاد قصد دارد سوالات آزمون پایان ترم تحصیلی هر گروه را خود طراحی نماید تا دانشجویان بتوانند به صورت سراسری به سوالات یکسانی پاسخ دهند.

از این رو این افراد می توانند برای آمادگی بیشتر در آزمون پایان ترم تحصیلی از محتواهای آموزشی و نیز برنامه ریزی درسی ارائه شده در سامانه کاتب استفاده نمایند. همانطور که توضیح داده شد برای استفاده و بهره گیری از امکانات مختلف سایت کاتب لازم است متقاضیان دانشجو ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند تا فرصت استفاده از خدمات ارائه شده را داشته باشند. در ادامه جهت راهنمایی شما داوطلبان در نظر داریم راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه کانب دانشگاه آزاد را در اختیار شما قرار دهیم تا در روند ثبت نام دچار مشکل نشوید.

  • دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور استفاده از محتواهای آموزشی ارائه شده و نیز مشاهده دوره های آموزشی کارآمد می توانند به آدرس الکترونیکی سامانه کاتب sea.iau.ir مراجعه نمایند تا بتوانند بعد از ثبت نام خود به کلیه کلاس های درس و برنامه های آموزشی دسترسی داشته باشند.

ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه ازاد

  • با ورود به سایت کاتب دانشجویان می توانند بر روی عبارت ثبت نام در قسمت بالای صفحه کلیک نمایند تا به صفحه ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه آزاد منتقل شوند.

ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه ازاد

با مشاهده صفحه ثبت نام سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه ریزی درسی (کاتب) دانشجویان می توانند آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را وارد نموده تا در مواقع ورود به این سامانه دچار مشکل نشده و به راحتی از امکانات سایت کاتب بهره مند شوند. علاوه بر این لازم است کلیه مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی خود را در فرم ثبت نام وارد نمایید.

ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه ازاد

سپس متقاضیان می توانند بعد از تکمیل اطلاعات مورد نظر بر روی عبارت ثبت نام کلیک نمایند تا مرحله ثبت نام خود را به پایان برسانند و اجازه ورود به سامانه کاتب را داشته باشند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه ساهم دانشگاه آزاد مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

سایر امکانات سامانه کاتب دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد علاوه بر ارائه سامانه های آموزشی متفاوت با اهداف مختلف مانند سامانه سیدا دانشگاه ازاد در نظر دارد در راستای تحول و تعالی دانشگاه ازاد و یادگیری عمیق دانشجویان سامانه ای مجزا به عنوان سامانه کاتب را راه اندازی نماید تا برای دانشجویان رشته های تحصیلی متفاوت محتواهای آموزشی مرتبط با دروس ارائه شده در هر ترم تحصیلی واحد دانشگاه آزاد را ارائه دهد.

به همین منظور جهت بهره گیری از محتواهای آموزشی دانشجویان می توانند به آدرس سامانه کاتب مراجعه نموده تا با ورود به سامانه از طریق نام کاربری خود از محتواهای الکترونیکی ارائه شده متناسب با گروه آموزشی مانند علوم پایه، فنی ومهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی استفاده نمایند.

دانشجویان می توانند از سایر امکانات سامانه کاتب دانشگاه آزاد، مانند امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، برنامه ریزی آموزشی و درسی، امور آموزشی و ... در اختیار ایشان قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت کاتب از مباحث ذکر شده در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایند. همچنین دسترسی به نشریات علمی منتشر شده از سوی دانشگاه آزاد امکان پذیر بوده و دانشجو می تواند با ورود به آرشیو نشریات معتبر به مطالعه مقالات منتشر شده بپردازند.

بر اساس توضیحات ذکر شده از سوی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی از سال جاری در برخی از استان ها شاهد برگزاری آزمون پایان نیمسال تحصیلی می باشیم. از این رو شیوه برگزاری آزمون پایان ترم به صورت حضوری و هماهنگ در هر واحد دانشگاهی اعلام شده و به منظور ایجاد عدالت آموزشی در میان دانشجویان سوالات امتحانی توسط معاونت دانشگاه ازاد طراحی می شود. به همین منظور جهت آمادگی بیشتر در دروس امتحانی برخی دانشجویان می توانند با استفاده از کلاس های محتواهای آموزشی ارائه شده و تمرین های کلاسی سامانه کاتب شانس قبولی بیشتری در آزمون پایان ترم داشته باشند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (667 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان