ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهنمای ثبت نام و استفاده سامانه کاتب دانشگاه آزاد sea.iau.ir

  یکشنبه، 07 آبان 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای ثبت نام و استفاده سامانه کاتب دانشگاه آزاد sea.iau.ir
سامانه کاتب دانشگاه آزاد به نشانی sea.iau.ir در راستای عدالت آموزشی در میان دانشجویان از سوی معاونت علوم، کشاورزی و مهندسی راه اندازی شد. این سایت از امکانات مختلفی مانند محتواهای آموزشی، برنامه ریزی درسی و آموزشی، کلاس های تکمیلی درسی و ... تشکیل شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی با هدف برقرای عدالت آموزشی در میان دانشجویان در نظر دارد سامانه هایی با امکانات مختلفی در اختیار تمامی دانشجویان قرار دهد تا این افراد بتوانند در جهت پیشرفت تحصیلی خود گام بزرگی را بردارند. از این رو یکی از سامانه هایی که به تازگی راه اندازی شده، سامانه کاتب می باشد که دانشجویان می توانند بعد از نام نویسی خود در این سامانه از امکانات مختلفی مانند دوره های تحصیلی ارائه شده، برنامه های آموزشی و ... استفاده نمایند.

در واقع سامانه کاتب توسط دانشگاه آزاد به منظور ارتقا کیفیت کلیه دوره های تحصیلی و برنامه های آموزشی در اختیار دانشجویان قرار گرفته تا این افراد بتوانند با دسترسی سریعتر به برنامه های ارائه شده و مباحث آموزشی بدون معطلی و در اسرع وقت به مطالعه منابع آموزشی بپردازند. از سوی دیگر سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه ریزی درسی و یا به اختصار سامانه کاتب به منظور برگزاری آزمون های پایان نیمسال راه اندازی شد تا کلیه واحدهای دانشگاهی آزاد بتوانند به صورت هماهنگ آزمون های مورد نظر را برگزار نمایند.

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت آموزشی دانشگاه آزاد در خصوص راه اندازی سامانه کاتب بسیاری از داوطلبان از جزئیات این سامانه اطلاعی ندارند و به دنبال اطلاعاتی در مورد امکانات ارائه شده در این سایت می باشند. به همین منظور لازم است که دانشجویان از آدرس سامانه کاتب با خبر شده تا بتوانند با ورود به سایت برنامه های آموزشی ارائه شده را مشاهده نمایند. در ادامه در راستای راهنمایی بیشتر دانشجویان دانشگاه آزاد قصد داریم به معرفی سامانه کاتب بپردازیم و نحوه ثبت نام در سامانه کاتب به نشانی sea.iau.ir را به همراه سایر امکانات این سامانه توضیح دهیم.

برای ورود به سامانه کاتب دانشگاه آزاد کلیک نمایید.
دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به آدرس سامانه کاتب sea.iau.ir از محتواهای آموزشی و برنامه ریزی درسی ارائه شده استفاده نمایند.

معرفی سامانه کاتب دانشگاه آزاد

در ابتدا جهت معرفی سامانه کاتب دانشگاه آزاد، می توان گفت سامانه کاتب به عنوان سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه ریزی درسی توسط دانشگاه آزاد به منظور برقراری عدالت آموزشی در میان دانشجویان این دانشگاه و نیز ارتقا کیفیت شیوه های آموزشی راه اندازی شده تا دانشجویان بتوانند با ورود به این سامانه از مباحث آموزشی ارائه شده برای هر درس رشته های تحصیلی مختلف استفاده نمایند.

به همین منظور جهت استفاده از محتواهای آموزشی الکترونیکی سامانه کاتب متناسب با تعداد واحدهای درسی ارائه شده در سامانه آموزشیار لازم است داوطلبان ابتدا در این سایت ثبت نام نمایند تا با دریافت نام کاربری (ایمیل) و نیز رمز عبور خود دسترسی به مباحث آموزشی ارائه شده را داشته باشند. با ورود به سامانه کاتب برای دانشجویان مقطع کارشناسی دوره ها و محتواهای آموزشی دروس مختلفی از رشته های تحصیلی قابل مشاهده بوده و داوطلبان می توانند در سه گروه علوم پایه، فنی و مهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی متناسب با رشته تحصیلی خود محتوای الکترونیکی ارائه شده را انتخاب نمایند.

در واقع دانشجویان می بایست به آدرس سامانه کاتب sea.iau.ir مراجعه نموده تا با مشاهده لیست دروس ارائه شده بر روی محتوای آموزشی مورد نظر کلیک کرده تا با انتخاب رشته تحصیلی به جلسات درسی و تمرینات دسترسی داشته باشند. در پایان دانشجویان می توانند به منظور ارتقا کیفیت تولید محتوای آموزشی و نیز یادگیری عمیق دروس هر رشته تحصیلی فرم نظرسنجی ارائه شده بر روی سایت کاتب را تکمیل و نیز ارسال نمایند.

نحوه ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه آزاد

بر اساس توضیحات ذکر شده از سوی معاونت دانشگاه آزاد از سال جاری امتحانات دانشجویان مقطع کارشناسی برخی استان ها به صورت آزمایشی هماهنگ برگزار می شود و به منظور ایجاد عدالت آموزشی دانشگاه آزاد قصد دارد سوالات آزمون پایان ترم تحصیلی هر گروه را خود طراحی نماید تا دانشجویان بتوانند به صورت سراسری به سوالات یکسانی پاسخ دهند.

از این رو این افراد می توانند برای آمادگی بیشتر در آزمون پایان ترم تحصیلی از محتواهای آموزشی و نیز برنامه ریزی درسی ارائه شده در سامانه کاتب استفاده نمایند. همانطور که توضیح داده شد برای استفاده و بهره گیری از امکانات مختلف سایت کاتب لازم است متقاضیان دانشجو ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند تا فرصت استفاده از خدمات ارائه شده را داشته باشند. در ادامه جهت راهنمایی شما داوطلبان در نظر داریم راهنمای تصویری ثبت نام در سامانه کانب دانشگاه آزاد را در اختیار شما قرار دهیم تا در روند ثبت نام دچار مشکل نشوید.

  • دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور استفاده از محتواهای آموزشی ارائه شده و نیز مشاهده دوره های آموزشی کارآمد می توانند به آدرس الکترونیکی سامانه کاتب sea.iau.ir مراجعه نمایند تا بتوانند بعد از ثبت نام خود به کلیه کلاس های درس و برنامه های آموزشی دسترسی داشته باشند.

ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه ازاد

  • با ورود به سایت کاتب دانشجویان می توانند بر روی عبارت ثبت نام در قسمت بالای صفحه کلیک نمایند تا به صفحه ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه آزاد منتقل شوند.

ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه ازاد

با مشاهده صفحه ثبت نام سامانه کلاس استاندارد تکمیلی برنامه ریزی درسی (کاتب) دانشجویان می توانند آدرس ایمیل و رمز عبور مورد نظر خود را وارد نموده تا در مواقع ورود به این سامانه دچار مشکل نشده و به راحتی از امکانات سایت کاتب بهره مند شوند. علاوه بر این لازم است کلیه مشخصات فردی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی خود را در فرم ثبت نام وارد نمایید.

ثبت نام در سامانه کاتب دانشگاه ازاد

سپس متقاضیان می توانند بعد از تکمیل اطلاعات مورد نظر بر روی عبارت ثبت نام کلیک نمایند تا مرحله ثبت نام خود را به پایان برسانند و اجازه ورود به سامانه کاتب را داشته باشند. توصیه می کنیم داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سامانه ساهم دانشگاه آزاد مقاله زیر را نیز مطالعه نمایند.

سایر امکانات سامانه کاتب دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد علاوه بر ارائه سامانه های آموزشی متفاوت با اهداف مختلف مانند سامانه سیدا دانشگاه ازاد در نظر دارد در راستای تحول و تعالی دانشگاه ازاد و یادگیری عمیق دانشجویان سامانه ای مجزا به عنوان سامانه کاتب را راه اندازی نماید تا برای دانشجویان رشته های تحصیلی متفاوت محتواهای آموزشی مرتبط با دروس ارائه شده در هر ترم تحصیلی واحد دانشگاه آزاد را ارائه دهد.

به همین منظور جهت بهره گیری از محتواهای آموزشی دانشجویان می توانند به آدرس سامانه کاتب مراجعه نموده تا با ورود به سامانه از طریق نام کاربری خود از محتواهای الکترونیکی ارائه شده متناسب با گروه آموزشی مانند علوم پایه، فنی ومهندسی و کشاورزی و منابع طبیعی استفاده نمایند.

دانشجویان می توانند از سایر امکانات سامانه کاتب دانشگاه آزاد، مانند امور پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، برنامه ریزی آموزشی و درسی، امور آموزشی و ... در اختیار ایشان قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با ورود به سایت کاتب از مباحث ذکر شده در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نمایند. همچنین دسترسی به نشریات علمی منتشر شده از سوی دانشگاه آزاد امکان پذیر بوده و دانشجو می تواند با ورود به آرشیو نشریات معتبر به مطالعه مقالات منتشر شده بپردازند.

بر اساس توضیحات ذکر شده از سوی معاونت علوم، مهندسی و کشاورزی از سال جاری در برخی از استان ها شاهد برگزاری آزمون پایان نیمسال تحصیلی می باشیم. از این رو شیوه برگزاری آزمون پایان ترم به صورت حضوری و هماهنگ در هر واحد دانشگاهی اعلام شده و به منظور ایجاد عدالت آموزشی در میان دانشجویان سوالات امتحانی توسط معاونت دانشگاه ازاد طراحی می شود. به همین منظور جهت آمادگی بیشتر در دروس امتحانی برخی دانشجویان می توانند با استفاده از کلاس های محتواهای آموزشی ارائه شده و تمرین های کلاسی سامانه کاتب شانس قبولی بیشتری در آزمون پایان ترم داشته باشند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (78 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (34 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (22 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (21 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید (ویدئو) این بار با کمک هوش مصنوعی سیمپسون‌ها پا به دنیای واقعی گذاشتند!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...