رنگ مناسب برای آشپزخانه مدرن چیست؟

  پنجشنبه، 29 آبان 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
رنگ مناسب برای آشپزخانه مدرن چیست؟
زمانی که می‌خواهیم درباره طراحی رنگ آشپزخانه تصمیم بگیریم، رنگ‌های خاص و معینی مانند سفید، آبی، زرد، قرمز و سبز به ذهن ما می‌­رسند. رنگ سفید در آشپزخانه در سال‌­های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، اما گزینه­‌های بسیاری برای طراحی رنگ مناسب آشپزخانه مدرن وجود دارند که هنوز هم مورد توجه قرار دارند و می‌توان از آن‌ها به روش‌های بسیار جذابی برا

زمانی که می خواهیم درباره طراحی رنگ آشپزخانه تصمیم بگیریم، رنگ های خاص و معینی مانند سفید، آبی، زرد، قرمز و سبز به ذهن ما می ­رسند. رنگ سفید در آشپزخانه در سال ­های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، اما گزینه­ های بسیاری برای طراحی رنگ مناسب آشپزخانه مدرن وجود دارند که هنوز هم مورد توجه قرار دارند و می توان از آن ها به روش های بسیار جذابی برای طراحی رنگ مناسب آشپزخانه مدرن استفاده کرد.

اگر نمی خواهید رنگ های زیادی را در آشپزخانه مدرن ایرانی خود به کار ببرید، می توانید با اضافه کردن چند عنصر رنگی، به آشپزخانه خود رنگ و روح بدهید. در تصویر بالا، صندلی و کفگیرهای نارنجی، به اندازه کافی رنگ این آشپزخانه مدرن را زیبا کرده اند.

آشپرخانه مدرن و شیک، و این کابینت های آبی اسمانی، یکی از روح بخش ترین ترکیبات رنگ در دکوراسیون آشپزخانه های مدرن است. این آبی روشن احساس تمیزی و بزرگی را به فضا منتقل می کند. کف کرم رنگ این آشپزخانه، در هماهنگی کامل با کل فضا است.

دیوار رنگارنگ بالای کابینت های پایینی این آشپزخانه مدرن، رنگ و روح کافی به این آشپزخانه مدرن استیل رنگ داده است. پیام این ترکیب رنگ این است که برای روح بخشیدن به یک فضا نیاز نیست بیش از حد از رنگ های تند استفاده کنیم.

استفاده از رنگ های یکنواخت در آشپزخانه مدرن، باعث می شود که فضا بزرگ تر به نظر برسد. این ترکیب رنگ برای آشپرخانه های کوچک یکی از بهترین گزینه ها است.

یکی از ایده های جالب در ترکیب رنگ آشپزخانه مدرن، استفاده از توناژهای مختلف یک رنگ است. در تصویر بالایی، با بهره گیری از توناژهای متفاوت رنگ بنفش، در عین جداسازی عناصر آشپزخانه از هم، فضایی منحصر به فرد را بوجود آوریم. همیشه اضافه کردن کمی سفید به چنین ترکیب رنگی، تاثیری مثبت بر کلیت دکوراسیون می گذارد.

قواعد انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه

قوانین انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه همیشه گوشزد می کنند که رنگ های تاریک و خنثی، و همه رنگ های سرد مثل آبی و سبز، و دیگر خانواده های رنگ های سرد و خنثی، مثل طوسی و خاکستری، مانع از ایجاد حس گرسنگی می شود. بنابرین از این رنگ ها برای آشپزخانه استفاده می شود تا مانع از پرخوری افراد شود.

با توجه به این نکته، می توان گفت رنگ مناسب آشپزخانه بهتر است با توجه به نیاز و سلیقه افراد خانواده انتخاب شود. برای مثال، بیشتر افراد تصور می کنند که سیاه، رنگ مناسب آشپزخانه نیست. ولی همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ترکیب رنگ سیاه، با رنگی کاملا مخالف آن، مثل رنگ سفید میز و لامپ های آویز یا رنگ استیل جزیره آشپزخانه، زیبایی بی نظیری را ایجاد کرده است.

استفاده از رنگ های گرم برای آشپزخانه

با استفاده از نورپردازی و رنگ بندی مناسب، می توان هر رنگ خنثی ای را به تعادل رساند. منتها مساله این است که از نظر شما رنگ متعادل چیست. اگر نگران این هستید که رنگ آشپزخانه تان را اشتباه انتخاب کنید، پس حتما از رنگ های خنثی کمرنگ تر استفاده کنید. این رنگ ها هیچ وقت از چشم نمی افتند و همه را راضی نگه می دارند.

شاید بیشتر افراد تصور کنند که رنگ های خنثی، کمی خسته کننده و خواب آور باشند. ولی واقعا این طور نبوده و قرار هم نیست اینگونه باشد. با اضافه کردن رنگ های شاد به دکوراسیون آشپزخانه، می توان رنگ های خنثی را به تعادل رساند و کمی شادشان کرد. و همچنین رنگ های آبی، سبز، یاسی، و از این دست رنگ ها، آشپزخانه را خنک و آرام بخش می کنند. برای مثال در تصویر بالا رنگ شتری برای کابینت ها و کف و دیوار هایی با رنگ کرم، باعث شده فضایی گرم و آرامش بخش ایجاد شود، و همچنین کابینت ها زیبایی خود را دو چندان نشان دهند.

استفاده از رنگ هایی با توناژ قرمز برای آشپزخانه

ممکن است همه افراد برای انتخاب رنگ مناسب آشپزخانه، به سراغ رنگ های قرمز نروند. ولی شاید رنگ قرمز برای اضافه کردن روح و نشاط به آشپزخانه، مناسب باشد. در آشپزخانه هایی که رنگ های تیره زیادی در آن ها به کار رفته است، همانند آشپزخانه هایی با کابینت مشکی، قرمز می تواند بر تیرگی فضا غلبه کند. همچنین قرمز و رنگ هایی از خانواده قرمز، با رنگ های استیل، ترکیبی زیبا و شیک و مدرن بوجود می آورند. البته استفاده نادرست از رنگ قرمز می تواند فضا را غیر قابل تحمل کند. اگر می خواهید از رنگ های خانواده قرمز استفاده کنید، حتما از متخصصان طراحی دکوراسیون، مشورت بگیرید.

تصویر

استفاده از رنگ های تجملی، مانند بنفش تیره یا زرشکی تیره، و ترکیب آن ها با رنگ های خنثی مانند سفید با کرم، زیبایی فضا را دو چندان می کند. همانطور که می بینید، با استفاده درست از این رنگ ها، می توان از خسته کننده بودن فضا جلوگیری کرد

ترکیب کابینت های سفید با درهای نارنجی، و کانبیت های طرح چوب روحی مدرن و شیک به آشپزخانه داده است. این آشپزخانه با استفاده از طرح چوب، حس زندگی را به فضا بخشیده است.

این ترکیب رنگ فوق العاده است! زرد و طوسی همیشه همراهان خوبی برای دکوراسیون خانه بوده اند. در این آشپزخانه نیز، این ترکیب رنگ محبوب و زیبا، فضا را روح بخش و متفاوت کرده است.

رنگ بنفش روشن انتخابی مناسب برای فضاهایی مثل اتاق نشیمن و حتی اتاق خواب است، اما استفاده از این رنگ در آشپزخانه به ذوق و خلاقیت و همچنین علاقه فرد بستگی دارد. این رنگ به نوعی آرامش و زیبایی خاصی به همراه دارد. همچنین رنگ بنفش رنگی با شکوه و روح بخش است. و مانند رنگ صورتی شهامت بسیاری برای استفاده از آن در طراحی رنگ آشپزخانه مدرن نیاز است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (168 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (132 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (61 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (33 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (31 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (26 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (25 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (24 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (23 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (19 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (19 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز