دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

رانندگان سواری کرایه و اتوبوس‌های بین شهری نیازمند توجه بیشتر مسئولین 

چهارشنبه، 04 مهر 1403
کد خبر: 410156
ساعدنیوز: رانندگان سواری کرایه و اتوبوس‌های بین شهری به دلیل بی توجهی جامعه و مسئولین، از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند. هیچ نهادی در کشور از رانندگان سواری کرایه و اتوبوس‌های بین شهری حمایت نمی‌کند، چه سازمان حمل ونقل وچه بیمه تامین اجتماعی وچه پلیس راهور و صنعت حمل و نقل کشور در بخش‌های مختلف .

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، در این بین، رانندگان فعال در شرکت‌های مسافربری بین شهری بیشترین آسیب را از بی توجهی مسئولین دیده‌اند. رانندگان از بنیادی‌ترین و اصلی‌ترین کارکنان صنعت حمل ونقل کشور محسوب می‌شوند. به طوری که اگر این قشر زحمت‌کش و رنج‌ کشیده نباشند به جرئت می‌توان ادعا کرد که بخش قابل توجهی از امور این صنعت بویژه در مراسمات ملی و مذهبی سیاسی اجتماعی برای شهروندان و سایر اصناف نیز مشکلات جدی ایجاد می‌شود. بویژه در ایام عید نوروز ودیگر اعیاد ودر ایام اربعیین ...

واز طرفی رانندگان سواری کرایه و اتوبوس چه مالک وسایل کار باشند و چه نباشند، چالش‌های زیادی در کار خود دارند. از مهم‌ترین مشکلات این است که شغل آنها علی رغم فشارهای روحی و جسمی، شامل سختی کار نمی‌شود و به همین دلیل در کشور و استان ها رانندگانی داریم که بیش از سی سال مشغول به کار رانندگی هستند که از سویی مشکلات جسمی و روحی فراوانی برای آنها و خانواده‌هایشان به وجود می‌آید و از سوی دیگر سلامت مسافران به خطر می‌افتد. این در حالی است که مسئولین به چنین موضوع مهم و حیاتی سالیان سال بی توجه بوده‌اند. مشکل دیگر قرار نگرفتن رانندگان ذیل قرارداد کار است و همچنین برای بیمه تکمیلی کردن خود به بیمه خویش‌فرمای سازمان تامین اجتماعی متوسل شوند. پس حمایت‌های شغلی نمی شوند.

مزایا و حمایت‌های شغلی، رویایی است که رانندگان سواری کرایه و اتوبوس فاصله زیادی با آن دارند.

رانندگان این صنف همواره در خصوص تامین لاستیک، روغن و سایر قطعات و لوازم مشکلات زیادی دارند چرا که از سوی نهادهای دولتی و بخصوص انجمن صنفی رانندگان حمایتی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که طبق گزارش‌ها به دلیل تحریم‌ها این شغل مورد هدف واقع شده است. ستاد سوخت با کاهش سهمیه بنزین پیمایشی و حذف و کاهش گازوئیل و راهور بدون توجه به مشکلات جامعه وخرابی جاده ها و با افزایش رقم جریمه ها، دلال بازی بعضی از واسطه ها و دخالت در امور شرکت های مسافری با اخذ کمیسیونهای بی حد و نصاب و بی حساب و کتاب که بیشتر در شرکتهای اتوبوس گزارش شده است، ضبط دفترچه های ثبت وساعت رانندگی به دلیل‌های مختلف وغیر منطقی از جمله مشکلات رانندگان بین شهری است.

علیرضا محمدی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کار فرمایی شرکت ها وشعب حمل ونقل مسافر بین شهری سواری کرایه ومینی بوس استان خراسان جنوبی


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 06 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "مادر بی‌مسئولیت" این «کودک رها شده» را در 4 ثانیه طلایی پیدا کنند
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پردیس احمدیه، ساحل پوست شیر: من افغانی نیستم؛ مراغه به دنیا آمدم و با فرهنگ تبریز و تُرک‌ها بزرگ شدم+ویدیو
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟