روش تهیه املت مدیترانه ای

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه املت مدیترانه ای
املت مدیترانه‌ای یکی از جذاب‌ترین و خوشمزه و خوش آب و رنگ‌ترین انواع املت است که در مدت زمانی کوتاه آماده می‌شود. طعم بی‌نظیر انواع سبزیجات در کنار زیتون و تخم مرغ در این املت بسیار دلچسب و لذیذ است.

املت مدیترانه ای یک صبحانه یا عصرانه بسیار مقوی و کامل که از مدیترانه الهام گرفته است که متشکل از پنیر سفید و زیتون و گوجه و پیاز می باشد. یکی از مهم ترین وعده های غذایی که بسیار نادیده گرفته می شود همین صبحانه است که علت اصلی بسیاری از بیماری ها می باشد شاید درست کردن یک املت یا یک وعده سبک چند دقیقه ای بیشتر وقت شما را نگیرد ولی با خوردن آن روز خود پر انرژی آغاز می کنید و احساس ضعف و خستگی در طول کار ندارید. اجزای این املت ثابت نیستند شما می توانید اسفناج بریزید یا گل کلم اضافه کنید. املت مدیترانه ای به سرعت حاضر می شود و بسیار دلچسب و خوشمزه می باشد اگر یک بار این املت را تهیه کنید دیگر سراغ غذاهای دیگر نمی روید. امروز طرز تهیه املت مدیترانه ای بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه املت مدیترانه ای

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر ۲ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۱ حبه
  • پیاز ۱ عدد
  • بیبی اسفناج ۱/۲ پیمانه
  • گوجه گیلاسی ۵ عدد
  • پنیر فتا ۵۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه املت مدیترانه ای

ابتدا برگ اسفناج را خوب بشورید و داخل تابه بدون روغن ریخته و تفت دهید تا پخته شود. پیاز را شسته و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه سیر خرد شده داخل تابه که از قبل کمی چرب کردید بریزید و خوب تفت دهید. تمام مواد را کنار بگذارید تا خنک شوند. گوجه ها را نیز از وسط به دو نیم کنید.

تخم مرغ را به همراه شیر و نمک و فلفل سیاه و آویشن و اسفناج و پیاز و سیر داخل کاسه ریخته و با چنگال خوب هم بزنید تا مخلوط شوند و تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس داخل یک تابه مقداری روغن زیتون ریخته تا داغ شود سپس مایه تخم مرغی را داخل تابه ریخته به طوری که کل تابه را بگیرد.

وقتی تخم مرغ خودش را گرفت با کمک کفگیر آن را برگردانید تا طرف دیگر هم پخته شود سپس در مرکز املت مقداری گوجه و پنیر ریخته و طرف دیگر تخم مرغ را روی آن می آوریم و با کفگیر فشار دهید تا بهم بچسبند سپس با کاردک املت مدیترانه ای را از تابه خارج کنید و داخل ظرف مورد نظر قرار دهید و با پنیر و گوجه گیلاسی و زیتون تزئین کنید و به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

مواد لازم برای املت مدیترانه ای ؛ روش دوم

  • روغن زیتون ۱ قاشق چای خوری
  • گوجه فرنگی گیلاسی ۴ تکه شده ۱/۲ پیمانه
  • پیازچه خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
  • ارگانو یا آویشن به مقدار لازم
  • پنیر فتا درشت خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
  • زیتون سیاه خرد شده ۱ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ بزرگ ۲ عدد
  • نمک ۱/۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه املت مدیترانه ای ؛ روش دوم

روغن را در یک تابه کوچک روی دمای متوسط گرم کنید. گوجه فرنگی ها، پیازچه و ارگانو را بپزید تا زمانی که گوجه فرنگی ها نرم شوند، (حدود ۱ دقیقه). تابه را از روی شعله بردارید. پنیر فتا و زیتون را اضافه کنید.در یک کاسه کوچک تخم مرغ و نمک را بزنید تا کف کند. با افزودن ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون یا کره به تابه داغ شده املت را درست کنید.مخلوط گوجه فرنگی را لای تخم مرغ قرار دهید و املت را سرو کنید.

نکات طرز تهیه املت مدیترانه ای

  • رژیم غذایی مدیترانه ای بر پایه مقادیر زیاد سبزیجات، مغزها، دانه ها و چربی های گیاهی است و برای سلامت بسیار مفید است.
  • شما می توانید برای درست کردن املت مدیترانه ای از انواع سبزیجات متنوع دیگر مثل فلفل دلمه، قارچ، کدو، اسفناج، ریحان، گشنیز و جعفری تازه نیز استفاده کنید.
  • برای خوش طعم تر شدن املت مدیترانه ای می توانید مقداری سبزی خرد شده مثل گشنیز، جعفری، ریحان، پونه به تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. با این روش عطر و طعم سبزی ها به خورد تخم مرغ می شود و غذا طعم بهتری پیدا می کند.
  • برای تزئین این املت مدیترانه ای می توانید مقداری از انواع پنیر خرد شده به میل و سلیقه خودتان (از گودا گرفته تا پارمزان و …) و یا سبزیجات پخته شده روی آن بریزید.
  • برای خوشمزه تر شدن این املت مدیترانه ای می توانید در کنار پنیر فتا از پنیر ریکوتا هم استفاده کنید.
  • برخی از افراد در زمان مخلوط کردن تخم مرغ ها مقداری پنیر نیز به آن اضافه می کنند و این کار موجب مزه دار شدن و خوش طعم شدن املت می شود.

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (198 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (145 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (106 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (95 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (61 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (57 نظر) ژست‌های سیدمحمد خاتمی با بازیگران در سینما؛ از تعظیم در برابر مهتاب کرامتی تا پُفیلا خوردن در حال تماشای فیلم+عکس/ همراهی همسر سیدحسن خمینی و سام درخشانی با رئیس‌جمهور سابق (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (32 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (25 نظر)
منتخب روز   
طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....