دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

روش های درمان آلرژی و حساسیت در بارداری 

شنبه، 31 خرداد 1399
بهترین راه مقابله با حساسیت، دوری از محرک هاست. اگر به موی حیوانات حساسیت دارید، از نزدیک شدن به حیوانات خانگی دوری کنید تا باعث تحریک شما نشود. هوای بیرون را نمی توانید کنترل کنید اما صبح زود و تا نزدیکی ظهر پنجره ها را بسته نگه دارید زیرا این زمانیست که تعداد گرده ی گل ها و گیاهان به حداکثر می رسد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، انواع آلرژی های گوناگون در دوران بارداری مانند آلرژی فصلی، آلرژی پوستی، کهیر حاملگی، آلرژی فصل بهار در دوران بارداری بر اثر تغییرات هورمونی باردرای ایجاد می شوند و می توانند به جنین آسیب برسانند، از اینرو پیشگیری و درمان آلرژی و حساسیت در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، مصرف انواع داروهای ضدحساسیت مانند قرص آنتی هیستامین (Antihistamine)، لوراتادین (Loratadine) و ستیریزین (Cetirizine) می توانند هم مفید باشند و هم عوارضی در پی داشته باشند، به همین دلیل باید حتماً آلرژی دوران بارداری تحت نظر پزشک درمان شود.

آلرژی در دوران بارداری

حتی اگر هرگز آلرژی نداشته اید، مشکلی به نام «ورم غشاء مخاطی بینی» وجود دارد که با بارداری در ارتباط است و احتمال دارد فقط زمانی که باردار هستید، به حساسیت و آلرژی در بارداری مبتلا شوید، زیرا علت بروز آن هورمون های موجود در بدن مادر باردار است که در دوران بارداری به اوج خود می رسند. جنین، موجودی بیگانه در بدن شماست و باعث بروز تغییر در سیستم ایمنی شما می شود، به همین دلیل خود بارداری و وجود جنین نیز می تواند باعث آلرژی شما شود. از طرف دیگر ممکن است، آلرژی شما طی بارداری بهبود یابد و زمانی که فرزندتان متولد شد، دوباره باز گردد.

داروهای ضد حساسیت مجاز در بارداری کدامند؟

آنتی هیستامین های بلعیدنی مانند ستریزین و لوراتادین برای استفاده در دوره ی بارداری تأیید شده اند. همچنین می توانید از آنتی هیستامین های دیگر مانند دیفن هیدرامین و کلرفنیرآمین هم استفاده کنید. بعضی از خانم های باردار ممکن است از اسپری های بینی برای مقابله با حساسیت استفاده کنند که عموما در دوره ی بارداری مشکلی به وجود نمی آورند.

استفاده از اسپری محلول آب نمک یا اسپری های استروئیدی مانند Rhinocort هم مجاز است. اسپری های رفع گرفتگی بینی مانند Afrin (اکسی متازولین) هم ممکن است در کنترل حساسیت مؤثر باشد اما در دوران بارداری باید با احتیاط مصرف شود. این دارو ها با تنگ کردن مجرای جریان خون در سینوس ها کار می کنند، و حالا تصور می شود که می توانند جذب سیستم بدن بشوند. اگر از این نوع دارو استفاده می کنید، بیش از سه روز متوالی این کار را انجام ندهید.

اگر ترجیح می دهید که دارو مصرف نکنید، راه های دیگری هم برای مقابله و کنترل حساسیت وجود دارد

بهترین راه مقابله با حساسیت، دوری از محرک هاست. اگر به موی حیوانات حساسیت دارید، از نزدیک شدن به حیوانات خانگی دوری کنید تا باعث تحریک شما نشود. هوای بیرون را نمی توانید کنترل کنید اما صبح زود و تا نزدیکی ظهر پنجره ها را بسته نگه دارید زیرا این زمانیست که تعداد گرده ی گل ها و گیاهان به حداکثر می رسد.

در خانه هنگام گردگیری یا استفاده از جاروبرقی از ماسک استفاده کنید و برای اتاق خوابتان یک دستگاه تصفیه هوا تهیه کنید. همچنین می توانید از یک دستگاه مخصوص جهت کاهش رطوبت هوا استفاده کنید و به این ترتیب رطوبت هوای خانه را زیر ۵۰ درصد نگه دارید تا در مقابل حساسیت گرد و غبار و حشرات ذره بینی در امان بمانید.

آیا می توانید از داروهای ضد حساسیت در دوران بارداری استفاده کنید؟ بله، اما پیش از شروع مصرف هر دارویی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. و اگر می توانید، از محرک ها دوری کنید تا وابستگی تان به مصرف دارو به حداقل برسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم