دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

روش های درمان اختلالات و ناتوانی جنسی در آقایان 

سه شنبه، 03 دی 1398
ناتوانی جنسی در آقایان که به آن اختلال عملکرد نعوظ ( Erectile Dysfunction, ED) هم گفته می شود، نوعی اختلال جنسی است که با ناتوانی جنس مذکر در ایجاد یا حفظ نعوظ (Erection) آلت به اندازه ای که برای نزدیکی جنسی کافی باشد شناخته می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل ازطب روز، درمان ناتوانی جنسی در مردان (male impotence) به روش طب سنتی و یا به وسیله متخصص ناتوانی مردان و از طریق تکنولوژی های پیشرفته و مدرن پزشکی انجام می شود . این درمان ها اغلب به درمان ناتوانی نعوظ در مردان بر می گردد.

بررسی اختلالات و ناتوانی در عملکرد جنسی مردان

ناتوانی جنسی در آقایان که به آن اختلال عملکرد نعوظ ( erectile dysfunction, ED) هم گفته می شود، نوعی اختلال جنسی است که با ناتوانی جنس مذکر در ایجاد یا حفظ نعوظ (erection) آلت به اندازه ای که برای نزدیکی جنسی کافی باشد شناخته می شود.

همچنین واژه ی ناتوانی جنسی (impotence) برای بیان وجود مشکلات دیگری که موجب تداخل با مقاربت و تولید مثل می شوند به کار می رود که از آن جمله، می توان فقدان میل جنسی ومشکلات انزال و یا ارگاسم را نام برد. ناتوانی نعوظ در مردان ، با عدم توانایی در سفت شدن آلت، یا حفظ سفتی آن به مدت کافی ، یا سفت نشدن آلت به مقدار کافی همراه است و می تواند موجب عصبانیت فرد یا احساس تقصیر و گناه و افسردگی وی شود.

علل زمینه ای مختلف می توانند در زوند نعوظ و در نتیجه، حصول مرحبه ی ارگاسم در مرد و زن ایجاد اختلال نمایند که برخی از آنها، مشکلات طبی قابل درمان هستند. مهم ترین علل عضوی ایجادکننده ی ناتوانی جنسی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت، اختلالات عصبی (مانند آسیب ناشی از عمل جراحی برداشتن پروستات )،؛ کمبودهای هورمونی (کم کاری غدد جنسی) و عوارض دارویی هستند. اختلال نعوظ می تواند نشان دهنده ی وجود بیماری قلبی عروقی باشد.

غالباًٌ یک مشکل روحی روانی به عنوان عامل اولیه یا عامل پیچیده کننده ی بروز ناتوانی جنسی وجود دارد. ناتوانی جنسی با منشا روانی هنگامی روی می دهد که نعوظ یا دخول به دلیل وجود افکار یا احساسات (دلایل روان شناختی) با شکست روبه رو می شود و نه در اثر مشکلات جسمانی و اغلب می توان به رفع این نوع ناتوانی جنسی کمک کرد.

نعوظ ممکن است حتی با وجود دوام تحریک جنسی، از بین برود؛

مثلاً علی رغم تحریک جسمی آلت تناسلی صدای بلند و ناگهانی یا تغییر شدید در نور و درجه ی حرارت می توانند به رفع کامل یا نسبی نعوظ منجر شوند.

امروزه درمان ناتوانی جنسی در مردان به روش های زیر انجام می شود :

۱٫ درمان جنسی- روانی

در مواردی که به نظر می رسد عوامل روانی یا عوامل ناشی از نحوه ی ارتبا زناشویی موجب ناتوانی جنسی شده اند، از درمان جنسی (sex therapy) یا زوج درمانی (couples therapy) استفاده می شود.

۲٫ پمپ آلت (Penile pump,vacuum pump)

پمپ پنیس، از یک استوانه ی پلاستیکی و یک پمپ تشکیل شده است و باعث رانده شدن خون به آلت و در نتیجه، نعوظ آن می شود.

با برداشتن پمپ ، نعوظ با لغزاندن یک حلقه ی فشارنده به دور قاعده ی آلت حفظ می شود.

از این پمپ باید بلافاصله قبل از نزدیکی استفاده نمود. این دستگاه با نام تجاری Erec Aid در دسترس قرار دارد و در بیش از ۹۰% افراد یا موفقیت عمل نموده است.

۳٫ تزریق دارو به تنه ی آلت

در این روش، پزشک یا پرستار به فرد مبتلا به ناتوانی جنسی آموزش می دهند که با تزریق دارو در تنه ی آلت (در جسم غاری) موجب نعوظ آن شود.

این روش در ۸۰% بیماران موثر است و بسیاری از مبتلایان به اختلال نعوظ سال ها از آن استفاده می کنند.

داروهای شل کننده ی عضلات صاف مانند پاپاورین ( Papaverine)، آلپروستادیل (alprostadil) و VIP و یا داروهای گشادکننده ی عروق، مثل فنتولامین (phentolamine) برای تزریق مزبور به کار می روند .

تمام داروهای مذکور خاصیت فعال کننده ی عروقی دارند.

در سال ۱۹۹۵، سازمان غذا و داروی آمریکا، داروی آلپروستادیل مصنوعی تزریقی، ساخت کارخانه ی UpJohn را با نام تجاری Caverject مورد تایید قرار داد.

در حال حاضر سایر داروهای فعال کننده ی عروقی برای ایجاد نعوظ در دست بررسی هستند.

تزریق به وسیله ی خود فرد و یا همسرش به سادگی انجام می شود. مهم تریم عارضه ی تزریق این داروها، احتمال تزریق مقدار بیش از حد آنها است که می تواند موجب بروز پریاپیسم ( نعوظ غیرطبیعی و مداوم آلت) شود.

این عارضه با تزریق داروی ضد داروی تزریق شده به آلت برطرف می شود ولی بهتر است با آموزش چگونگی تزریق مقدار صحیح، از ایجاد عارضه ی مزبور پیشگیری شود. سایر عوارض عبارتند از احتمال ایجاد اسکار (بافت جوشگاهی) در محل تزریق ، تشکیل هماتوم (تجمع خون) یا کبودی. و به ندرت ممکن است عفونت ایجاد شود. ممکن است در اثر تزریق، به ویژه Caverject در دوزهای بالا، درد در آلت ایجاد شود.

۴٫ دیگر روش های درمان ناتوانی جنسی شامل موارد زیر می باشد :

درمان از طریق پیشابراه، استفاده از داروهای بازدارنده PDES استفاده از ایمپلنت، جراحی ترمیمی عروق آلت و هورمون درمانی، برای درمان ناتوانی جنسی آقایان به کار می رود.


11 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی