دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

روش های درمان استخوان درد در دوران بارداری 

یکشنبه، 11 مهر 1400
درد مفصل و استخوان یکی از رایج ترین درد ها در دوران بارداری است و ممکن است در اواخر بارداری افزایش پیدا کند.در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه با انجام عادت های روزانه این درد را کاهش دهید.

در دوران بارداری برای پذیرایی از جنین درحال رشدتان، بدن شما تحت تاثیر دگرگونی ها و تغییرات فراوانی قرار می گیرد. تغییرات حالت بدنی و افزایش وزن بسیار آشکار است، اما دیگر دگرگونی ها ملایم تر و پنهان خواهند بود، مثل تاثیرات هورمونی برای نرم کردن پیوندها و وضعیت جنین در حال رشد. این دگرگونی ها فشار بیشتری روی مفاصل و ماهیچه های ستون فقرات و ناحیه لگنی وارد می آورد.

دلایل استخوان درد در دوران بارداری

استخوان درد دوران بارداری اساساً در ساق پا ، کمر و لگن اتفاق می افتد. علت آن تغییرات مختلف و اضافه وزن خانم هاست و اصلا جای تعجب نیست که استخوان ها، مفصل ها و عضلات شما در این دوران با درد مواجه شود. تجمع آب در بدن در دوران بارداری نیز می تواند عاملی برای اضافه وزن بیشتر و سندروم تونل کارپال شود که عاملی برای درد انگشتان است.

استخوان درمانی یا استئوپاتی در دوران بارداری

در استئوپاتی که از روش های پزشکی کل نگر است ، تمامی دستگاه های بدن با یکدیگر ارتباط داشته و تغییری نامطلوب در یکی از بخش های بدن، عملکرد سایر دستگاه ها را مختل می کند. متخصصین این رشته برای درمان دردهای ماهیچه ها نظیر کمردرد و گردن درد از دست های خود برای ماساژ چارچوب بدن برای ایجاد حرکت و عملکرد طبیعی استفاده می کنند.

روش های ایمن و موثر درمان استئوپاتی به متوازن کردن ساختار بدنی یاری می رساند تا مادر در همه حال در بارداری و زایمان راحت باشد و سازوکارهای ناحیه لگنی و پشت در بهترین وضعیت و کمترین تنش یا محدودیت قرار گرفته باشد . استئوپاتی برای مادر و فرزند ایمن و ملایم است و روش های استفاده شده در این دوران برای به حداقل رساندن خطرات به دقت بررسی شده اند. مادران باردار در این روش ها می توانند به درمانگر بگویند که در چه وضعیتی راحت تر هستند و در برخی از روش ها که باید روی قسمت جلوی بدنتان دراز بکشید، درمانگرها از بالشتک های ویژه ی دوران بارداری استفاده می کنند.

آیا درمان استئوپاتی پس از زایمان نیز کمک کننده است؟

بر اساس نوع زایمان، بانوان می توانند دچار طیف وسیعی از مشکلات پس از زایمان شوند. استفاده از روش استئوپاتی به بازسازی و برقراری تنظیمات طبیعی ناحیه لگنی و توانایی حرکتی مدد می رساند و در نتیجه، هر درد و ناراحتی احتمالی را مرتفع سازد. اگر در خصوص زایمان فرزندتان احساس نگرانی می کنید، این مسئله نه فقط می تواند موجب پشت دردهای مداوم شود، بلکه اختلال در عادت ماهیانه، بی اختیاری (ادراری) تنشی و مشکلات گوارشی مثل یبوست را نیز ایجاد می کند.

درمان استئوپاتیک به ناراحتی هایی که با حالت بدنی بد هنگام شیردهی، بلند کردن صندلی یا گهواره بچه، حمل نوزاد و خم شدن روی گهواره ی بچه مرتبط می شود را نیز بهبود می بخشد.به طور کلی، درمان های پس از زایمان به مراقبتهای پیشگیرانه دراز مدت کمک می کند و به شما اجازه می دهد تا با آرامش از وجود نوزادتان لذت برید.

چگونه استخوان درد را در دوران بارداری کاهش دهیم؟

بارداری دورانی است که با تغییرات زیادی روبه رو است که برخی از این تغییرات می تواند همراه با درد باشد مثل افزایش وزن که باعث استخوان درد می شود.

1. ورزش

انجام حرکات یوگا به کاهش درد استخوان کمک می کند.حرکات کششی نیز در این دوران مفید است و علت آن شامل موارد زیر است:

این حرکات به افزایش انعطاف مفصل ها و قدرت عضلانی کمک می کند.همچنین درد استخوان را کاهش می دهند.از طرفی باعث می شود که خانم ها وزن متعادل تری در دوران بارداری داشته باشند اما در هر صورت انجام هر گونه حرکت ورزشی از جمله پیاده روی، شنا و یوگا را با پزشک در میان بگذارید و از او اجازه بگیرید. شاید این حرکات برای شما مفید نباشند.

2. ماساژ

ماساژ ساق پا و کمر به آرامی و ملای م، به کاهش استخوان درد در دوران بارداری کمک می کند.اگر قرار است به بیرون از منزل مراجعه کنید و ماساژ انجام دهید، حتما پیش شخصی بروید که در انجام ماساژ خانم های باردار با تجربه و خبره است زیرا بسیار مهم است که این فرد شرایط شما را در نظر بگیرد و حرکات قوی شدید و سریع نداشته باشد.

3. در رژیم غذایی خود از امگا 3 استفاده کنید

مصرف منظم ماهی و آجیل به افزایش توان استخوانی و کاهش درد در دوران بارداری کمک می کند، زیرا طبق آخرین مطالعات اسیدهای چرب امگا 3 روی متابولیسم استخوانی تاثیرگذار هستند و به جلوگیری از بیماری های مفصلی، روماتیسم و پوکی استخوان کمک می کنند.

4. سرما یا گرما درمانی

اعمال سرما یا گرما می تواند به از بین بردن درد مفصلی کمک کند. کافی است یک حوله با یخ یا یک پد گرم را روی زانوها قرار دهید.

5. ساق پا را بالا نگه دارید

اگر از تجمع آب در بدن مخصوصا قسمت ساق پا رنج می برید ، متخصصان پیشنهاد می کنند که یک بار در روز ساق پای خود را بالا نگه دارید.معمولاً ترجیح ما این است که قبل از خواب این کار را انجام دهید تا جریان خون افزایش پیدا کند.برای انجام این کار به پشت بخوابید.یک عدد بالش زیر سر قرار دهید و باقی مانده بدنتان را مقابل دیوار بگیرید و حدود 10 دقیقه این پوزیشن را با ساق پای بالا انجام دهید.

6. به انداره کافی استراحت کنید

استراحت کردن و نایستادن به مدت طولانی به کاهش این ناراحتی ها و مشکلات کمک می کند . خواب بسیار مهم است.اگر چه فقط در دوران بارداری نیست که باید به اندازه کافی بخوابید.پس سعی کنید در این دوران بیشتر به کمر و پای خود استراحت دهید و حتماً مدتی در روز را به ریلکس کردن جسم و روح خود بپردازید.

7. کفش پاشنه دار نپوشید

همه ما می دانیم که کفش های پاشنه دار بسیار زیبا هستند اما اگر از استخوان درد در دوران بارداری رنج می برید ، بهتر است تا جایی که می توانید از این کفش ها خودداری کنید.به یاد داشته باشید که هیچ چیز مهم تر از سلامتی شما و کودکتان در دوران بارداری نیست.اگر با تمام راهکارهای بالا استخوان درد شما بهبود پیدا نکرد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید که احتمالاً در چنین شرایطی پمادهای موضعی برای شما تجویز می کند.خودتان هرگز از هیچ دارویی سر خود استفاده نکنید، زیرا بسیاری از این مواد دارویی برای افراد باردار مضر است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟