روش های فروش بیت کوین در ایران

  پنجشنبه، 22 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های فروش بیت کوین در ایران
بزرگترین مزیت خرید از صرافی های آنلاین داخلی سهولت پرداخت و خرید از آن هاست. روش پرداخت در اکثر این سایت ها، با استفاده از درگاه های بانکی و کارت های بانکی عضو شبکه شتاب است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، روش فروش بیت کوین به صورت آنلاین رایج ترین روش برای آغاز تجارت بیت کوین است.

1- با یک شخص دیگر به صورت مستقیم وارد معامله شوید
2- مراجعه به یک صرافی ارز دیجیتال
3- فروش بیت کوین به صورت حضوری

مراجعه مستقیم به یک فرد خریدار بیت کوین

این روش نسبت به روش فروش به صرافی، ریسک های بسیار زیادی دارد و باید حتما احتیاط بیشتری را در کار اعمال کرد. تراکنش های بیت کوین برگشت ناپذیر هستند. یعنی اگر بیت کوین های خود را به فردی که نمی شناسید بدهید و او به شما پولی پرداخت نکند، پیگیری قانونی آن امکان پذیر است اما بسیار مشکل خواهد بود و ممکن است هرگز نتوانید به پول خود برسید.

فروش مستقیم بیت کوین به یک فرد حقیقی، خود به دو صورت قابل انجام است:

۱- فروش بیت کوین به فرد در سایت های معاملاتی: مراجعه به سایت های معامله بیت کوین، پیدا کردن فروشنده و برقراری ارتباط با آن – خریداران و فروشندگان معتبر را انتخاب کنید.

مثل سایت: Localbitcoins.com
مثل سایت: بید ارز bidarz
مثل سایت: بایننس

ویژگی بید ارز bidarz

  • خرید و فروش ارز دیجیتال با ریال
  • تامین امنیت خریدار و فروشنده
  • به صفر رسیدن احتمال کلاهبرداری
  • سرعت بالا در خرید و فروش و قیمت لحظه ای
  • قیمت مناسب به دلیل وجود رقابت
  • عدم نگرانی از بابت تحریم

ویژگی بایننس

  • امکان خرید و فروش بیش از 100 ارز دیجیتال
  • کارمزد پایین معاملات
  • ارزهای پایه: بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و Binancecoin
  • پایه گذاری شده در هنگ کنگ

۲- فروش بیت کوین به فرد خارج از سایت های معاملاتی: پیدا کردن فروشنده بدون استفاده از سایت های معاملاتی (مثل گروه های تلگرامی یا معرفی توسط دوستان) – به دلیل خطر کلاهبرداری توصیه نمی شود.

فروشندگان ارزان قیمت بیت کوین

فروشندگان بیت کوین ارزان قیمت نیز در یک سو به شدت به فریب مردم مشغولند و ضرورت دارد خریداران بیت کوین قبل از خرید، ابتدا تلاش کنند تا با ماهیت بیت کوین و نحوه انجام تراکنش های آن آشنایی پیدا کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را گرفته و از افراد سودجو که متاسفانه به دلیل عدم برخورد مراجع قانونی، تعداد آنان به سرعت در حال افزایش است، در امان بمانند.

اخیرا در کانال های موجود در شبکه های اجتماعی، بسیاری افراد سودجو و فرصت طلب با استفاده از غیبت نهادهای قانونی، با ارائه قیمت کمتر و یا خرید بیت کوین بدون نیاز به احراز هویت، مردم را تطمیع کرده و نهایتا با دریافت پول از مردم کلاهبرداری می کنند، البته ممکن است افرادی نیز واقعا وجود داشته باشند که ارز دیجیتال را به قیمت ارزان تری بفروشند ولی نباید دست به چنین ریسکی زد.

تعداد دیگری از افراد سودجو از بی اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن ها وعده ایجاد حساب بیت کوین را می دهند؛ در حالی که حساب بیت کوین بانک نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد بلکه بیت کوین تنها نیازمند کیف پول بوده که به آسانی می توانید با یک جست وجوی ساده از انواع کیف پول بهره ببرید.

مراجعه به یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال

همانطور که شما می توانید از یک صرافی ارز دیجیتال، بیت کوین بخرید، می توانید بیت کوین های خود را نیز در آن بفروشید.

شاید بزرگترین مزیت خرید از صرافی های آنلاین داخلی سهولت پرداخت و خرید از آن هاست. روش پرداخت در اکثر این سایت ها، با استفاده از درگاه های بانکی و کارت های بانکی عضو شبکه شتاب است.

مانند: صرافی اوکی اکسچنج
مانند: صرافی پی 98

اگر این سایت ها بخواهند به راحتی می توانند از شما کلاه برداری کنند. چرا که می توانند ادعا کنند که کیف پول مقصد متعلق به آن ها نبوده و کاربر به اشتباه بیت کوین ها را به کیف پول دیگری فرستاده است. در این صورت هیچ راهی برای اثبات خلاف ادعای آن ها و شکایت بر علیه شان وجود ندارد.

با افتتاح حساب در سرویس های پرداختی وب مانی و پرفکت مانی، می توانید در سایت هایی چون BestChange، OKChanger، Localbitcoins دلارهای پرفکت مانی و وب مانی خود را به بیت کوین تبدیل نمایید. در اکثر مواقع نیز قیمت های ارائه شده در حدود قیمت واقعی بیت کوین محاسبه می شوند.

تعدادی از معتبر ترین صرافی های جهانی رمزارز ها عبارتند از:

Coinbase
Kraken
Gemini
IO
Poloniex
Bitstamp
GDAX

توجه داشته باشید که بر خلاف صرافی های سنتی، صرافی ارز دیجیتال معمولا یک سایت آنلاین است. خرید و فروش های بیت کوین به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

به طور کلی فرایند فروش بیت کوین به یک صرافی ارز دیجیتال آنلاین به این شرح است:

۱- پیدا کردن یک سایت معتبر برای فروش بیت کوین های خود
۲- مراجعه به سایت و ثبت نام در آن
۳- ارسال بیت کوین برای صرافی
۴- دریافت پول رایج (مثل ریال) در حساب بانکی شما و یا یک ارز دیجیتال دیگر در کیف پول شما از جانب صرافی (یا فروشندگان فعال در صرافی)

به زبان ساده شما بیت کوین را برای صرافی ارسال می کنید و صرافی پس از دریافت بیت کوین، معادل نقدی یا یک ارز دیجیتال دیگر (زمانی که می خواهید مثلا بیت کوین بدهید و لایت کوین بخرید) را برای شما ارسال می کند.

پیدا کردن یک سایت صرافی که بتوانید ارز دیجیتال خود را بفروشید، کار سختی نیست و با یک جستجوی ساده می توان آن را یافت.

قبل از خرید یا فروش بیت کوین، حتما اعتبار و قیمت های موجود را بررسی کنید زیرا معمولا هر صرافی یک نرخ خاص (پایین ترین یا بالاتر از قیمت جهانی) دارد.

changer چنجر | تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر

فروش بیت کوین به صورت حضوری

فروش بیت کوین به صورت حضوری از بسیاری از جهات می تواند ساده ترین راه برای انتقال ارز دیجیتال باشد و احتمال کلاهبرداری به کمترین حد برسد.

بهتر است زمان هایی که در حال حمل یک مقدار زیادی از پول نقد هستید در مکان های عمومی ملاقات را انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (334 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (144 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (68 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (45 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (39 نظر) اتاق خواب اروپایی و امروزی بهاره رهنما با طراحی مدرن+عکس/ انصافا سلیقه خاصی داره! (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (32 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (26 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (25 نظر) محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (19 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (16 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (15 نظر)