روشهای برتر کسب درآمد از یوتیوب

  دوشنبه، 03 مرداد 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
روشهای برتر کسب درآمد از یوتیوب
کسب درآمد از یوتیوب آرزوی خیلی از علاقه مندان به کسب درآمد اینترنتی است.کسب درآمد از یوتیوب بسیار جذاب است. خصوصا چون پای ویدیو در میان است.ویدیو که یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی در دنیاست.در این مقاله قصد دارم در مورد روش های کسب درآمد از یوتیوب صحبت کنم.سوالی که این روزها خیلی از دوستان از من می پرسند این است که چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشم؟

خیلی از دوستان قصد کسب درآمد دلاری از یوتیوب را دارند و می خواهند داشتن کسب و کار در یوتیوب را تجربه کنند. ولی فکر می کنند چون در ایران هستند و ما ایرانی هم از جانب یوتیوب تحریم هستیم، این کار برای ما غیر ممکن خواهد بود. در صورتی که اصلا اینطور نیست! کسب درآمد از یوتیوب بسیار جذاب است. خصوصا چون پای ویدیو در میان است. ویدیو که یکی از بهترین ابزارهای ارتباطی در دنیاست. یوتیوب به ازاری دیده شدن ویدیوهای شما حاضر است به شما پول بدهد. جالب است نه؟ ولی آیا این واقعیت داره؟ آیا تنها این را برای کسب درآمد از یوتیوب مناسب است؟ در این مقاله قصد دارم دقیقا در مورد روش های کسب درآمد از یوتیوب صحبت کنم. سوالی که این روزها خیلی از دوستان از من می پرسند این است که چگونه از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟ البته تا پای کسب درآمد از یوتیوب به میان می آید همه فکر می کنند حتما باید کانالی بزنند و از طریق افزایش دیده شدن ویدیو هایشان کسب درآمد کنند. شاید این راه سختی باشد ولی شدنی است و این که این روش فقط تنها راه کسب درآمد از یوتیوب نیست! همراه من باشید تا شما را با تمام روش ها و راه کارهای کسب درآمد از یوتیوب آشنا کنم.

تعرفه درآمد از یوتیوب

یوتیوب به ازای هر بازدید چقدر پول می دهد؟ یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما به وجود بیاید همین است. ممکن است افرادی را در یوتیوب دیده باشید که از امکانات حرفه ای و زندگی مرفه خود فیلم می گذارند و این سوال برایتان پیش بیاید که این افراد چه مقدار درآمد دارند. به طور دقیق نمیتوان گفت دقیقا چند دلار یوتیوب پول می دهد؛ یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می دهد. اما به این موضوع دقت کنید که یوتیوب در ازای دیدن تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد. گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود، یا از ابزارهای مسدودکردن تبلیغ استفاده می کنند و یا از نسخه premium یوتیوب استفاده می کنند، در این صورت یوتیوب برای این بازدیدها به شما پولی پرداخت نخواهد کرد. شاید با خود بگویید این مبلغ ناچیز و کم است اما اجازه دهید با جزئیات بیشتری توضیح دهیم؛ حتما دیده اید که اکثر فیلم ها حداقل دو تبلیغ دارند، شما می توانید چندین تبلیغ را در فیلم خود قرار دهید. ۱۰۰۰ بازدید که بالاتر گفته شد، فقط برای یک تبلیغ است، اما اگربه طور مثال ۴ تبلیغ در ویدئو خود قرار دهید، یوتیوب در ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۴ تا ۸ دلار به شما پول می دهد. اگر هر فیلم شما تقریبا ۱۰۰ هزار بازدید داشته باشد و ۴ تبلیغ در آن قرار دهید، در ازای هر فیلم تقریبا ۴۰۰ دلار درآمد خواهید داشت، دقت کنید در ازای هر یک فیلم! نکته ای که وجود دارد این است که یوتیوب بابت فیلم های علمی بیشتر پول می دهد. در صورتی که بتوانید فیلم های آموزشی جذاب و پرمخاطب تولید کنید، درآمد شما از سایرین بیشتر است.

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

آموزش کسب درآمد از یوتیوب خیلی ساده است و یوتیوب یکسری شرایط دارد برای اینکه یک کانال بتواند کسب درآمد کند. اگر شما قصد کسب درآمد از یوتیوب را دارید باید این شرایط را داشته باشید. شما باید ۱۰۰۰ مشترک (Subscribe) و ۴۰۰۰ ساعت نمایش فیلم داشته باشید. به این موضوع دقت داشته باشید که شما باید در ۱ سال اخیر این آمار را داشته باشید و ۱۲ ماه گذشته برای یوتیوب ملاک است، یعنی برای فعال شدن قابلیت کسب درآمد از یوتیوب باید در ۱۲ ماه اخیر، هزار سابسکرایب و ۴ هزار ساعت نمایش داشته باشید. به دست آوردن ۴ هزار ساعت نمایش راحت تر از ۱۰۰۰ مشترک است، شما باید تمرکز اصلی تان را بر روی رسیدن به هزار مشترک بگذارید. بعد از اینکه شرایط بالا را داشتید، می توانید به یوتیوب استودیو خود مراجعه کنید و درخواست بررسی دهید، بعد از بررسی و تایید کانال شما توسط یوتیوب، شما می توانید کسب درآمد خود را آغاز کنید و برای فیلم های خود تبلیغ بگذارید.

کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب در ایران

همانطور که گفته شد به دلیل تحریم هایی که وجود دارد کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوار است. شما برای اینکه بتوانید از یوتیوب پول برداشت کنید و کارهای مالی خود را با یوتیوب انجام دهید، نیاز به حساب Google AdSense دارید. در حال حاضر امکان ساخت این حساب برای افراد ساکن ایران وجود ندارد. شما می توانید اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید از او بخواهید تا حساب را به نام خود ایجاد کند تا شما بتوانید از آن استفاده کنید. در این حین مراقب افراد سودجو نیز باشید چرا که می توانند پول شما را ندهند، بنابراین سعی کنید فردی قابل اعتماد پیدا کنید. افتتاح حساب گوگل ادسنس نیازمند حساب بانکی و آدرس است و متاسفانه آدرس از کشور ایران را تایید نخواهند کرد و همچنین حساب های بانکی ایرانی. سعی کنید از روش های درست و قانونی کار خود را پیش ببرید، چون در صورتی که یوتیوب متوجه شود که او را دور زده اید، ممکن است کانال شما را ببندد و تمام زحمات شما هدر رود. نه تنها در قسمت تایید حساب، در کل فعالیت خود فکر دور زدن یوتیوب را از سر خود بیرون کنید. شاید همان لحظه متوجه نشود اما الگوریتم های یوتیوب روز به روز در حال توسعه و پیشرفته شدن هستند و بالاخره یک روزی متوجه می شود که شما قصد داشتید یوتیوب را فریب دهید!

کپی رایت در یوتیوب

یکی از مسائل مهمی که باید در مورد کسب درآمد با یوتیوب با آن سروکار داشته باشید، قانون کپی رایت می باشد؛ قانون کپی رایت در سراسر دنیا بسیار سخت گیرانه است. اکثر اوقات بابت دانلود غیرقانونی، جریمه نقدی زیادی در انتظار آن فرد است. یوتیوب در سال های اخیر بسیار هوشمند و پیشرفته شده و در بحث کپی رایت بسیار سخت گیرانه عمل می کند. اگر شما تنها برشی از یک آهنگ را در فیلم خود قرار دهید، یوتیوب به راحتی تشخیص می دهد و اجازه کسب درآمد را به شما نمی دهد. اگر از محتوای فرد دیگری در فیلم خود استفاده کنید، آن فرد می تواند به یوتیوب درخواست دهد تا درآمد شما از آن فیلم را برای خودش واریز کند و یا می تواند درخواست حذف ویدئو شما را بدهد و یوتیوب هم این کار را انجام می دهد و فیلم شما را حذف می کند. یوتیوب بعد از تشخیص کپی بودن، به صاحب اثر نیز اطلاع می دهد که شما در ویدئوتان از او کپی کرده اید. نکته ای که بسیار جالب است ادیتور پیشرفته این شبکه اجتماعی است. یوتیوب این امکان را به شما می دهد که آن قسمتی که کپی است را یا حذف کنید، یا بیصدا کنید و یا جایگزین کنید.

شیوه ساخت کانال یوتیوب

تا به اینجای مقاله تلاش کردیم دلایل اهمیت ساخت کانال یوتیوب را با هم بررسی کنیم. در واقع باید گفت یوتیوب یک رسانه عالی برای افزایش فروش و جذب مخاطبان بیشتر است و می تواند رشد و رونق ویژه ای به کسب و کار شما بدهد. بنابراین لازم است شیوه ساخت کانال در یوتیوب را یاد بگیرید و سپس کانال خود را در این رسانه ایجاد کنید. در ادامه به صورت گام به گام روش ساخت کانال یوتیوب را توضیح می دهیم:

گام اول: یک جیمیل برای خود بسازید

برای ایجاد کانال در یوتیوب باید ابتدا یک اکانت جیمیل (ایمیل) در گوگل بسازید. شاید این سوال در ذهنتان پیش بیاید که یوتیوب چه ربطی به گوگل دارد؟ شرکت یوتیوب در نوامبر سال 2006 به مبلغ 1.65 میلیارد دلار از سوی شرکت گوگل خریداری شد و به همین خاطر یکی از سرویس های شرکت گوگل به حساب می آید. شرکت گوگل کاربران را ملزم کرده است که برای استفاده از خدمات آن حتماً اکانت جیمیل بسازند. چنانچه از قبل یک حساب جیمیل دارید پس می توانید سراغ گام دوم بروید ولی اگر اکانت جیمیل ندارید یا با روش ساختن آن آشنا نیستید، می توانید با مراجعه به مقاله ساخت اکانت جیمیل به صورت گام به گام و تصویری روش ساخت اکانت جیمیل را یاد بگیرید و جیمیل خود را در سریع ترین زمان ممکن بسازید.

گام دوم: در سایت یوتیوب Sign in کنید

اکنون که حساب خود را در جیمیل ایجاد کردید، زمان آن رسیده که به Youtube بروید تا بتوانید در آنجا کانال یوتیوب خود را بسازید. توجه داشته باشید که قبل از ورود به یوتیوب، حتماً ابزار تغییر آی پی خود را روشن کنید؛ چون در حال حاضر سایت یوتیوب در ایران دچار محدودیت شده است و امکان ورود عادی و آزاد به آن وجود ندارد. پس از اینکه ابزار تغییر آی پی را روشن کردید و وارد سایت یوتیوب شدید، باید روی دکمه ورود (Sign in) کلیک کنید. این دکمه در سمت راست و بالای سایت قرار دارد. وقتی این دکمه را زدید، به صورت خودکار یوتیوب به اکانت جیمیل شما متصل می شود.

یوتیوب برای چه محتوایی هزینه پرداخت می کند؟

با توجه به موارد گفته شده در اینجا می­ خواهیم به مواردی که باعث می ­شود به بیشترین درآمد از یوتیوب در ایران رسید بپردازیم:

  1. ویدئوهای آموزشی
  2. ویدئوهای درسی
  3. ویدئوهای نقد و بررسی
  4. ویدئوهای معرفی محصول و رویداد
  5. ویدئوهای پوشش خبری
  6. ویدئوهای معرفی مکان های گردشگری

۴ روش برتر درآمدزایی از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب آرزوی خیلی از علاقه مندان به کسب درآمد اینترنتی است. برای فعالیت در هر محیطی، راه های طلایی وجود دارد که با پرداختن به آن ها می توانید فعالیت خود را بیش از پیش گسترش دهید و سریع تر به اهداف خود دست پیدا کنید. برای کسب درآمد از یوتیوب هم چنین راه هایی وجود دارد که چهار مورد از آن ها را در اینجا معرفی خواهیم کرد پس در ادامه همراه ما باشید :

۱. گوگل ادسنس

اگر برای شما هم سؤال شده است که گوگل ادسنس چطور کار می کند باید بگوییم مقدار درآمد در یوتیوب علاوه بر دیده شدن ویدئوهای شما به دیدن تبلیغات ابتدایی ویدئوها نیز بستگی دارد. اگر دقیق تر به قضیه نگاه کنیم، می توانیم بگوییم بخش اعظم کسب درآمد از یوتیوب به دیده شدن تبلیغات شما بستگی خواهد داشت. این ویدئوها به وسیله وصل کردن حساب گوگل ادسنس به کانال یوتیوب تان امکان پذیر خواهد بود. اکثر کاربران یوتیوب برسر این موضوع اتفاق نظر دارند که بدون گوگل ادسنس برای ایرانیان کسب درآمد از یوتیوب بسیار پایین خواهد بود. بنابراین بهتر است همانطور که قبلاً اشاره کردیم، بلافاصله پس از فعال سازی سیستم درآمدزایی یوتیوب، گوگل ادسنس برای ایرانیان را نیز فعال کرده و به کانالتان متصل کنید.

گوگل ادسنس

۲. همکاری در فروش

همکاری در فروش می تواند بسیار سودمندتر از سایر گزینه های کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها باشد. در این روش شما با شرکت های بزرگ یا فروشنده های محصولات خاص همکاری می کنید. برای مثال می توانید یک بازرگانی لوازم خانگی را در نظر بگیرید. شما می توانید در کانال خود محصولات این بازرگانی را معرفی کرده و خرید آن ها را به اعضای کانال خود پیشنهاد دهید. هر فروشی که از طریق ویدئوی شما برای آن بازرگانی رقم بخورد، درصدی از سود آن به شما تعلق می گیرد. در این روش دیگر نیازی به کسب درآمد از یوتیوب و باز کردن حساب بانکی خارجی هم نیست چون مقدار کسب درآمد از راه یوتیوب، شما به فروش بازرگانی موردنظر بستگی خواهد داشت نه تعداد بازدیدهای یوتیوب. همکاری در فروش سایت های بزرگ ایرانی مانند دیجی کالا می تواند یکی از نمونه های این روش باشد.

۳. عضویت ویژه

اگر محتوایی که برای یوتیوب تولید می کنید تخصصی است، بهتر است بخش عضویت ویژه کانال خود را فعال کنید. شما می توانید ویدئوهای اختصاصی خود را در بخش عضویت ویژه کانالتان منتشر کنید تا تنها اعضای ویژه بتوانند آن ها را تماشا کنند. افراد برای پیوستن به عضویت ویژه کانال شما باید ماهانه مبلغ مشخصی را پرداخت کنند. این روش برای آموزش های تخصصی که ارائه می کنید، می تواند بسیار ایده آل باشد.

۴. فروش محصول

اگر شما تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات خاصی هستید، می توانید در ویدئوهای خود همان محصول یا خدمت خود را معرفی کرده و مخاطبین تان را ترغیب به خرید یا استفاده از آن ها کنید. در این صورت معیار کسب درآمد شما خرید محصول یا خدمت شما خواهد بود. در این روش هم اگر به درستی عمل کنید، دیگر کسب درآمد از یوتیوب در اولویت تان نخواهد بود. مثلاً اگر شما تولید کننده کیف های چرمی باشید، می توانید از طریق کانال یوتیوب تان ویژگی های محصولات خود را معرفی کرده و اعلام کنید اگر کسی از طریق کانال با محصولتان آشنا شده باشد و بخواهد خرید کند، می توانید برای او تخفیف ویژه در نظر بگیرید. در این صورت مخاطبین برای سفارش محصول به شماره همراه شما، سایت یا ایمیلتان رجوع کرده و در صورت خرید، هزینه را به شماره کارت شخصی تان واریز می کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (684 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (178 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (72 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (58 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر) کریم باقری: در صف نان بربری و سنگگ شاطرها خارج از نوبت می‌خواهند لطف کنند و نان بدهند اما نمی‌گیرم و می‌گویم دوست دارم در صف بایستم+عکس (37 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (34 نظر)
تیتر امروز   
قتل مرد میانسال در خانه فساد / یک زن 28 ساله دستگیر شد
فال روزانه امروز یکشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 12 شهریور 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
رضا رویگری: اگر بهاره رهنما و پیمان قاسم خانی تمایل به زندگی مشترک داشته باشند ادامه می دهند/ این امری عادی است!
فال انبیاء روزانه دوشنبه 12 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 12 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 12 شهریور 1403 + فیلم
این آقای جذاب عشق اول "جورجینا رودریگز" است!
شیک ترین و خاص ترین مدل های شومیز مجلسی با طراحی ساده ترند 2024
درخشش هاپکیدوکاران ورزقانی در مسابقات کشوری
امیر حسین سلیمانی رتبه نخست کنکور ریاضی 1403؛ در گفتگوی کوتاه با ساعدنیوز: به احتمال قوی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل خواهم کرد
خانواده ی نیکوکار مرندی موجب آزادی سه زندانی جرایم غیرعمد شد
نیمه کاره ماندن سفر شمال سید محمد خاتمی و تماس مکرر وزیر بهداشت پزشکیان با او / تماس قبل از ساعت 8 صبح یعنی اتفاق بدی افتاده ...
لطف بزرگ دولت احمدی‌نژاد در حق آقازاده سید محمد خاتمی / پول پراید پسر خاتمی چطوری جور شد؟
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو