دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

روش هایی برای نگهداری از موهای بلند 

جمعه، 01 آذر 1398
موی سالم یکی از زیبایی‌های هر خانمی است. برای دست‌یابی به چنین جذابیتی، نگه‌داری و محافظت صحیح از موها امر بسیار مهمی است. موهای بلند اگر که به‌خوبی نگه‌داری شوند و ظاهری سالم داشته باشند زیبا و جذاب هستند و در غیر این صورت ظاهری نامناسب و حتی شلخته به انسان می‌بخشد. اما برای نگه‌داری صحیح از آن‌ها چه روش‌هایی موجود است؟
  • استفاده از شامپوی مناسب

وجود مقداری چربی در موها برای محافظت از آن ضروری است. خشکی مو موجب مشکلاتی چون موخوره در موها می شود. مواد شیمیایی چون رنگ، دکلره شامپوهایی که چربی های مو را از بین می برند یا وسایلی چون سشوار و اتوی داغ که آب موجود در ساقه مو را تبخیر می کنند همگی در خشک شدن مو و آسیب رساندن به آن نقش اساسی دارند. برای جلوگیری از این اتفاق می توان در قدم اول یک شامپوی ملایم که چربی موها را زیاد از بین نبرد انتخاب کرد.

البته لازم به ذکر است که این نوع شامپوها برای افراد با مو و پوست خیلی چرب مناسب نیست و مو را به اندازه کافی تمیز نخواهد کرد. به این دسته از افراد شامپوهای دوکاره ۲*۱ را پیشنهاد می کنیم که علاوه بر اینکه مواد قوی تری دارند، شامل نرم کننده و عوامل چرب نیز هستند و از بروز مشکلات گفته شده جلوگیری می کنند. در خرید شامپو برند ایرانی یا خارجی اهمیت چندانی ندارد آنچه که مهم است مواد مورد استفاده در شامپو است.

تبلیغاتی که درباره وجود انواع مواد مؤثر در رشد و تقویت مو چون ویتامین ها، کافئین، گزنه، ماینوکسیدیل و … تأثیری بر موها ندارند زیرا پوست سر قابلیت جذب آن چنانی ندارد. لذا همین که شامپو به اندازه لازم چربی پوست و موی سر شما را بگیرد کافی است.

  • شست و شوی صحیح

پس از خرید شامپوی مناسب قدم بعدی شست و شوی صحیح موها است. افرادی که موهای بلند دارند گاهی موهای خود را چون کهنه ای به هم سابیده و چنگ می زنند و به خیال خود این گونه موهایشان تمیز تر می شود. چنین کاری کاملاً غلط است. برای شستن موها تنها کافی است مقداری شامپو کف سر بریزید و همان را با مقداری کف که به وجود آمده به ساقه مو برسانید. و بدون چنگ زدن تنها کمی انگشتان خود را در بین موها با ملایمت حرکت دهید و سپس موها را آبکشی نمایید. پس از این کار از نرم کننده و سرم بعد از حمام استفاده نمایید.

محصولات مراقبت از موهای خشک و آسیب دیده چون ماسک های مو، نرم کننده ها و سرم های مو حاوی موادی چون سیلیکون، گلیسیرین، دایمتیکون یا روغن آرگان هستند و با ایجاد یک لایه چربی بر روی مو، آن را از آسیب های محیطی محافظت می کند. این محصولات با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند و شما به راحتی می توانید آن ها را تهیه کنید. همان طور که درباره شامپوها گفته شد لزومی ندارد هزینه بیشتری برای موادی که حاوی ویتامین ها و کافئین و … هستند صرف کنید زیرا پوست سر آن ها را جذب نمی کند.

حتی یک سس مایونز یا روغن های طبیعی چون روغن زیتون، بادام، کنجد و … نیز کار همین ماسک ها را برای شما انجام می دهند. اگر از ماسک های داخل حمام استفاده می کنید نباید مدت زمان زیادی بر روی موهای شما بمانند زیرا به لحاظ چربی سنگین تر از مواد خارج از حمام هستند و بهتر است آن ها را به سرعت آبکشی نمود تا بیش از اندازه موهایتان را چرب نکنند.

  • شانه کردن موهای بلند

موهای بلند بیشتر از موهای کوتاه گره می خورند و شانه کردن آن ها به مراتب سخت تر است. اما با نکاتی که در ادامه می خوانید این کار بسیار راحت می شود و همچنین موهایتان کمتر آسیب می بینند.

برای شانه کردن موها بهتر است از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید و موها را آرام آرام و از پایین ترین قسمت شانه کنید. شانه کردن از بالا موجب وارد شدن فشار بر ریشه مو و در نهایت کندن آن می شود با این کار موهایی که در فاز استراحت قرار دارند و به طور طبیعی تا سه ماه بر روی سر می مانند را به راحتی از ریشه بیرون می کشید. اگر موهایتان گره خورده اند قبل از شانه کردن مقداری نرم کننده یا روغن به آن ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا گره ها باز شوند. در غیر این صورت موجب قطع شدن مو از ریشه یا از نصفه ی ساقه می شوید.

برای پیشگیری از گره خوردن موهایتان قبل از خواب آن ها را بدون کشیدگی و به صورت شل ببندید و یا ببافید.

از دیگر نکاتی که برای محافظت از موهایتان بهتر است انجام دهید یکی استفاده از کلاه غیر قابل نفوذ آب در هنگام شنا کردن در استخر است تا از پوسیدگی مو بر اثر تماس ب کلر جلوگیری کنید. همچنین کوتاه کردن مقدار کمی از پایین مو در فاصله های دو یا سه ماهه موخوره های احتمالی مویتان را می گیرد و ظاهری سالم تر و زیبا تر به موهایتان می بخشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله