دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / خوراک ها /

روش تهیه فلافل اردنی خوشمزه 

دوشنبه، 11 مهر 1401
فلافل یکی از انواع غذاهای بسیار محبوب و ارزان قیمت در سراسر جهان است که در میان مردم کشور عزیزمان ایران هم از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فلافل اردنی با نخود در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار جنوب کشورمان است که به دلیل طعم بسیار خوبش در تمام کشور فراگیر شده است. البته اصالت فلافل متعلق به کشورهای عربی می باشد و یکی از غذاهای پر مصرف در این کشورها می باشد. این غذای خوشمزه با روش های مختلفی طبخ می شود ، در برخی مناطق فلافل را با گوشت چرخ کرده طبخ می کنند. دلیل محبوبیت فلافل این است که خیلی فوری آماده می شود و نسبت به غذاهای دیگر قیمت بسیار مناسبی دارد شما می توانید مایه فلافل را در فریزر نگهداری کنید تا هر موقع دلتان هوس فلافل کردید به صورت این غذای جنوبی خوشمزه را آماده کنید. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر فلافل تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری فلافل تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی فلافل اردنی با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم فلافل اردنی

  • نخود۳۰۰ گرم
  • سیر۲ حبه
  • پیاز۱ عدد
  • گشنیز۲ پیمانه
  • جعفری۱ پیمانه
  • آرد۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  • پودر تخم گشنیز و زیره سبز به مقدار کافی

طرز تهیه فلافل اردنی

برای تهیه فلافل اردنی به روش خانگی در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۱۲ ساعت الی ۱ روز درون آب بماند تا نفخ آن کاملا گرفته شود.در طی این مدت آب درون کاسه را چندین مرتبه تعویض می کنیم تا نفخ نخود به حداقل ترین حد ممکن برسد. پس از گذشت این زمان پوسته نخودها را جدا کرده و به همراه سیر و پیاز درون غذاساز می ریزیم.حالا گشنیز و جعفری را شسته، سپس به همراه آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز و زیره سبز درون غذاساز می ریزیم. در ادامه مواد را به خوبی میکس می کنیم تا کاملا ترکیب یکدست شوند.حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که فلافل ها غوطه ور بمانند به آن روغن مایع می افزاییم. در ادامه اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس با دست مرطوب مقداری از مواد فلافل بر می داریم.حالا فلافل ها را به شکل دلخواه درون دست فرم داده سپس درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم فلافل ها به خوبی سرخ شوند. در نهایت فلافل ها را روی دستمال گذاشته تا روغن اضافی شان خارج شود. نوش جان.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI