روش تهیه لازانیای سبزیجات

  سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه لازانیای سبزیجات
لازانیا از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و لذیذ است، که به روش های مختلفی تهیه می شود، در ادامه این مطلب طرز تهیه لازانیا سبزیجات را به روش اصلی و مرحله به مرحله به همراهان عزیز آموزش می دهیم.

برای تهیه لازانیای سبزیجات از پنیر پروسس ورقه ای لازانیا استفاده می شود. این پنیر از ترکیب پنیرهای طبیعی تهیه می شود که در کنار هم طعمی فوق العاده می دهند. این پنیر منبعی سرشار از پروتئین، کلسیم، فسفر و ویتامین A و ویتامین D است. لازانیای سبزیجات از آن دسته غذاهایی است که طعم بسیار خوبی دارد و گیاه خواران می توانند آن را تهیه و نوش جان کنند.

مواد لازم برای لازانیا سبزیجات با سس ریکوتا

  • لازانیا :یک بسته
  • پیاز قرمز :1/2 پیاز
  • کلم بروکلی :به میزان لازم
  • کدو سبزخرد شده :یک عدد
  • قارچ دکمه ای :250 گرم
  • فلفل دلمه ای نارنجی، قرمز یا زرد خرد شده : 2 الی 3 عدد
  • هویج خرد شده : یک عدد
  • سیر : 6 عدد
  • روغن زیتون : به مقدار لازم
  • نمک دریا و فلفل سیاه : به میزان لازم
  • ریحان و پونه خشک : به مقدار لازم

لازانیا سبزیجات

مواد لازم برای سس ریکوتا

  • پنیر کورد : 300 گرم
  • پنیر موتزارلا رنده شده : 3-4 قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمسان رنده شده :3-4 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : یک عدد
  • نمک دریا و فلفل : به میزان لازم
  • پونه خشک و ریحان خشک یا تازه : به میزان لازم
  • جوز هندی : نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه لازانیا سبزیجات با سس ریکوتا

ابتدا فر را با دمای 400 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود.بعد کف سینی فر را با کاغذ فویل بپوشانید و روی آن را با کمی روغن زیتون چرب کنید.سپس قارچ اسلایس شده را به همراه پیازخرد شده ، فلفل دلمه ای ، کلم بروکلی ،هویج و کدو سبز به ترتیب داخل سینی میچنیم و روی آنها کمی نمک ، فلفل ،ریحان و پونه خشک می پاشیم و به مدت 20 دقیقه داخل فر گرم شده قرار میدهیم تا بپزند.در فاصله پختن سبزیجات در فر سس ریکوتا را هم آماده کنید.

برای درست کردن این سس باید در یک کاسه تخم مرغ را بشکونید و به همراه 4 قاشق غذاخوری پنیر موزارلا رنده شده ، 4 قاشق پنیر پارمسان ، و مقدار 300 گرم پنیر کورد به همراه جوز هندی و کمی نمک ، فلفل و پونه خشک و ریحان مخلوط کنید تا کاملا به خورد هم بروند.

لازانیا را هم طبق دستور روی جعبه اش داخل آب جوش میریزیم و بعد از چند دقیقه آبکشی میکنیم .بعد از اینکه سبزیجات در فر پخته شدند .آنها را از فر خارج کنید و دمای فر را به 350 درجه سانتی گراد برسانید و کف یک ظرف پیرکس یا شیشه ای مخصوص فر کمی روغن بمالید و کمی از سس مارینارا در کف ظرف بریزید و سپس یک ردیف از لازانیا را روی آن بچینید.روی لازانیا هم از سس درست شده ریکوتا بمالید و بعد مقداری از سبزیجات پخته شده را روی سس بریزید و این لایه ها را به همین ترتیب ادامه دهید. در لایه آخر که با لازانیا پوشیده شده است مقداری از سس مارینارا و سس ریکوتا بریزید و روی آنها هم مقداری از پنیر موزارلا و ریحان تازه خرد شده قرار دهید.ظرف لازانیا را به مدت نیم ساعت در فر قرار می دهیم تا لازانیا پخته شود و طعم سس و پنیر در هم ترکیب شوند.سپس شعله بالای فر را هم به مدت 5 دقیقه روشن میکنیم تا روی پنیر کمی طلایی شود. لازانیای آماده شده را از فر بیرون بیاورید و بعد از کمی خنک شدن برش دهید و سرو کنید.

 لازانیا سبزیجات

نکات کلیدی در تهیه لازانیای سبزیجات

  1. وقتی لازانیا را از فر خارج می کنید بگذارید از حرارت بیفتد سپس برش بزنید زیرا داغ برش زدن لازانیا باعث از هم ریختن لایه ها می شود.
  2. می توانید پنیر را حذف کنید تا لازانیا رژیمی داشته باشید.
  3. تا حد امکان برای تهیه مواد میانی لازانیا از روغن کمتری استفاده کنید.
  4. پیاز را خیلی ریز خرد کنید می توانید رنده بزنید.
  5. می توانید قبل از قرار دادن لازانیا سبزیجات داخل فر روی آن آب اسپری کنید تا سطح آن خشک نشود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (114 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (42 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (21 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403