دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نوشیدنی های گرم وسرد /

روش تهیه اسموتی هویج و چغندر لذیذ 

دوشنبه، 17 مرداد 1401
اسموتی یک نوشیدنی فوق‌العاده‌ مقوی است که از ترکیب میوه‌های تازه تهیه می‌شود. در واقع اجزای میوه را به حالت طبیعی می‌شکنند تا به نوشیدنی ایده‌آل تبدیل شود.

اسموتی ها نوشیدنی های فوق العاده سالم و پرانرژی هستند که برای تمامی فصول به ویژه روزهای گرم و آفتابی برای تازه شدن و بازگشت انرژی یک انتخاب ایده آل هستند. اسموتی ها از ترکیب انواع میوه ها، سبزیجات و یخ آماده می شوند و تفاوت اسموتی با آب میوه در غلظت و بافت است و آبکی نیست. اما آب میوه به عصاره میوه گفته می شود که هیچ گونه فیبری ندارد و غلظت بسیار کمی دارد.

تفاوت بین ارزش غذایی آبمیوه و اسموتی

آبمیوه منبعی از ویتامین ها است که برای بیماران و افرادی که توان غذا خوردن ندارند، بسیار تجویز می شوند و نقش مهمی در سلامت بدن دارند. دلیل اصلی تجویز آبمیوه، راحت نوشیدن آن است و بدن نیازی ندارد برای جذب ویتامین و هضم آن فعالیتی انجام دهد. درمان خیلی از بیماری ها با نوشیدن آبمیوه طبیعی انجام می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی انواع آبمیوه های طبیعی را بخوانید و با آنها بیشتر آشنا شوید و اما اسموتی، یک وعده ی غذایی خوب برای بعد از ورزش است. در واقع با نوشیدن آن، هم انرژی می گیرید و هم تشنگی و گرسنگی که در اثر ورزش به وجود آمده را برطرف می کند. اسموتی همین طور برای افرادی که تصمیم گرفتند، رژیمی غذایی گیاه خواری را آغاز کنند، توصیه می شود. چون طعم خوب اسموتی و تأمین انرژی آن، خیلی کمک می کند که احساس خوبی داشته باشند و بتوانند به خوبی از پس رژیم خود برآیند. همان طور که می دانید فیبر موجود در اسموتی به دفع شدن سموم بدن کمک می کند. روده همیشه در معرض سموم بدن است. اسموتی مسئولیت تمیز کردن روده را برعهده می گیرد.

مواد لازم برای اسموتی هویج و چغندر

  • چغندر قرمز متوسط 2 عدد
  • سیب سبز متوسط 1 عدد
  • هویج متوسط 2 عدد

طرز تهیه اسموتی هویج و چغندر

چغندر ها را پوست بگیرید و دم و سر آنها را جدا کنید. هویج و سیب را نیز پوست بگیرید و هسته های سیب را جدا کنید. برای راحت تر مخلوط شدن مواد و جلوگیری از خراب شدن مخلوط کن می توانید آنها را به قطعات کوچکتری ببرید. مخلوط کن برقی را حاضر کنید و به ترتیب چغندر، سیب و هویج ها را داخل آن بریزید و باهم مخلوط کنید. از این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.مصرف این اسموتی به شدت برای سلامتی توصیه میشود. با مصرف روزانه یک پیمانه اسموتی چغندر و هویج در روز 8 درصد از فیبر مورد نیاز بدن تامین میشود.

خواص هویج و اسموتی آن

هویج گیاهی پر خاصست و خوش طعم و محبوب است که در تمامی جهان کاربرد دارد؛ وجود مواد معدنی، فیبر، ویتامین و آنتی اکسیدان های طبیعی است که فواید بسیاری برای بدن دارا می باشد:

  • دفع سموم بدن
  • مانع از جذب کلسترول
  • کاهش وزن
  • مفید برای مشکلات گوارشی از جمله یبوست و اسهال
  • کمرنگ کننده ی لکه های پوستی

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی