روش تهیه آرد سوخاری خانگی

  جمعه، 31 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه آرد سوخاری خانگی
"آرد سوخاري" معمولا از نان‌هاي حجيم مثل نان باگت تهيه مي‌شود. در کارخانجات، این نان‌ها به نحوي حرارت مي‌بينند که رطوبت آنها کاملا گرفته شده و به صورت خشک درمي‌آيند. در واقع، آرد سوخاري و نان سوخاري دو محصول از يک خانواده هستند که در اثر حرارت مجدد، رطوبت خود را از دست داده و خشک، قهوه‌ای و برشته مي‌شود.

آرد سوخاری یک اصل مهم در آشپزی خانگی به سبک جدید است که رنگ و طعم بسیاری از غذاها را دلچسب می کند. این آرد در حقیقت تکه های ریز شده و خشک شده نان هستند که برای طعم دار کردن و شکل دادن به غذاها از آن استفاده می شود. طرز تهیه آرد سوخاری خانگی در عین سادگی سرگرم کننده هم است. کافی است در ظرف نان خود را باز کنید و اولین نانی که به دستتان می رسد بیرون بیاورید یا حتی از خمیر داخل نان استفاده کنید. اینکه چه نوع نانی باشد اصلا مهم نیست. نان بربری، نان های حجیم و حتی نان های سبوسدار و سبزیجات. با روشی ساده می توانید آرد سوخاری تهیه کنید و برای برای درست کردن کروکت، انواع غذاهای سوخاری مثل مرغ، ماهی و گوشت، قارچ از آن استفاده کنید.

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی

آرد سوخاری که معمولاً برای سرخ کردن مرغ، ماهی یا میگو از آن استفاده می شود، فرمول تهیه پیچیده ای ندارد. خیلی از خانم های خانه دار از آرد سوخاری در تهیه کوفته، کتلت و شامی کمک می گیرند.آرد سوخاری از آسیاب کردن نان های حجیم خشک یا نان های سوخاری که کاملا خشک هستند، به دست می آید. شما هم می توانید برای پایین آوردن هزینه های سبد خانوار، به جای تهیه آردهای سوخاری آماده، اگر نان باگت خشک شده دارید، آن را کنار بگذارید و در صورت تمایل، خمیر وسط نان های حجیم را هم دربیاورید و آن ها را هم خشک کنید. سپس با آسیاب کردن این نان ها یا خمیرهای خشک یا ترکیب آن ها با پودر حاصل از نان های سوخاری، آرد سوخاری خانگی آماده کنید.
اگر دوست دارید آرد سوخاری خانگی کمی درشت تر باشد و بتوانید از آن برای سرخ کردن مواد گوشتی استفاده کنید، می توانید به جای آسیاب کردن نان ها و خمیرهای خشک، آن ها را در هاون بکوبید تا به اندازه دلخواهتان خرد بشوند.ضمن اینکه می توانید آرد سوخاری خانگی را با ادویه هایی مانند فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر کاری و پودر سیر و کمی نمک طعم دار کنید. برخی از افراد، عصاره سبزی ها یا مرغ و گوشت هم به پودرهای سوخاری خانگی می افزایند. در این صورت، باید پودر افزودنی کاملا خشک باشد و در جای خشک و خنک نگهداری شود. در غیر این صورت، امکان کپک زدن و فساد پودر سوخاری خانگی وجود خواهد داشت.

 آرد سوخاری خانگی

طرز تهیه آرد سوخاری خانگی در فر

برای تهیه آرد سوخاری به روش سوم به هیچ ادویه ای نیاز ندارید. تنها کاری که باید بکنید این است که تکه هایی از هر نوع نان حجیم یا غیر حجیم را که بیات شده و مناسب خوردن نیستند، را تکه تکه کرده و داخل سيني فر قرار دهید و حدود 15 تا 20 دقیقه فر را با دمای 150-160 درجه سانتی گراد روشن کنید.نان ها در این مرحله نیازی به تغییر رنگ ندارند و همین که کاملا سفت و خشک بشودن و وقتی که به آن ها دست ميزنيد نرم نباشند کافی است.وقتی نان ها حسابی برشته شدند، آن ها را از فر درآورده و کمی صبر کنید تا خنک شوند. معمولا نانی که داخل فر تست مي شود، چنان پوک و ترد است که با دست هم مي توانيد به سادگی آن ها را به اندازه دل خواه پودر کنيد.برای پودر کردن نان های تست شده از یکی از راه های زیر که مطلوب تان است استفاده کنید:

  • پودر کردن با دستگاه: مناسب برای مرحله اول سوخاری کردن مواد غذایی
  • ريز و درشت با دست: برای مرحله نهایی تهیه غذاهای کرانچی

بعد از آماده کردن آرد سوخاری خانگی به هر روشی که راحت تر بودید، می توانید ادویه های دل خواه خود را به آرد اضافه کرده و آرد را داخل ظرف دردار یا زیپ لاک قرار دهید و داخل یخچال نکهداری کنید. همچنین می توانید آرد را به صورت ساده نگهداری کنید و در زمان استفاده، انواع ادویه جات را به آن اضافه کنید. این به سلیقه شما بستگی دارد.

تهیه آرد سوخاری خانگی طعم دار

نان ها را به تکه های کوچک تقسیم کنید و با کمک خردکن یا غذاساز ریز کنید. سپس سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهی تابه بزرگ بریزد و تکه های نان را داخل روغن با حرارت متوسط تفت بدهید.حدود 10 تا 12 دقیقه زمان لازم است تا ترد و طلایی شوند. البته می توانید ابتدا خرده نان ها را تست کنید و در مرحله بعد با روغن زیتون ترکیب کنید. ولی وقتی خرده های نان با روغن زیتون تفت داده می شوند، روغن بهتر به خورد نان می رود.

کمی نمک دانه ریز به نان اضافه کنید و سپس خرده نان های تست شده را روی یک حوله کاغذ قرار دهید تا خنک شوند. برای اینکه تکه های ریزتری داشته باشد می توانید پس از خنک شدن دوباره آنها را در غذاساز خرد کنید.اگر دوست دارید در این محله می توانید سبزیجاتی مثل جعفری خرد شده یا حتی پودر سیر و آویشن یا رزماری به آرد سوخاری تان اضافه کنید و در طرز تهیه آرد سوخاری از آنها کمک بگیرید. از این آرد می توانید برای تهیهپنیر کممبر سوخاری استفاده کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (194 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (78 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (35 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (27 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر) داریوش ارجمند: خودم را سرباز سردار سلیمانی میدانم+عکس (10 نظر) صبحانه عاشقانه رامبد جوان برای سلطان قلبش/ چه میزی چیده برای نگار خانوم+ عکس (9 نظر) نگاهی به بازیگران و سلبریتی‌هایی که حیوان خانگی دارند+عکس/ از گربه محمدرضا گلزار و نفیسه روشن تا سگ پاکوتاه بهرام رادان و بهاره افشاری (8 نظر) مراسم تشییع پدر سحر ولدبیگی، بازیگر فوت شده سریال مختارنامه با حضور بازیگران و چهره های سرشناس/ روحش شاد و مسیرش پرنور+عکس (8 نظر) جشن تولد ساده و خلوت فرزاد فرزین، آرشام سریال قطب شمال با دو کیک زیبا/ مبارکا باشه+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) 15 گونه از زیباترین حیواناتی که بسیار بدبو هستند/ امیدوار باش که فقط در همین عکسها ببینیشون
قاب زیبایی از تولد 26 سالگی مریم مومن با کیک مینیمال سفیدرنگ و تزئینات نقره‌ایش/ چه پیراهن خوشرنگ و شادی!/ کامنت تبریک تولد دوستان مافیا باز مریم مومن زیر پست تولدش
زیباترین نگاه‌های عاشقانه محبوبترین بازیگران سینمای ایران که نمی‌شه ازشون چشم برداشت/ شهاب حسینی و پریناز ایزدیار هم که استاد سکانس‌های عاشقانه و تاثیر‌گذارن👌
مهم‌ترین چالش‌های به ارث رسیده از دولت قبل برای پزشکیان
حمله گسترده اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان
پزشکیان: باید کابینه‌ای تشکیل دهیم که جلوه وفاق ملی باشد
اردوغان اسرائیل را تهدید به حمله نظامی کرد
احتمال دیدار پوتین و پزشکیان در ماه اکتبر در قازان
لایو خانم بلاگر از لحظه زایمانش در اتاق عمل! / همینو کم داشتیم!
دانش‌آموختگان ملزم به دریافت کد صحت دانشنامه شدند/ جزئیات
فراخوان اولین دورۀ جایزۀ «دکتر اکبرزاده» برای پایان‌نامه‌های برتر هوش مصنوعی
ویدیو/ تدریس حاضر جوابی در صدا و سیما با آموزش ضرب‌المثل‌های فراموش شده...
ویدئو/ شگفتی‌های تکنولوژی؛ ربات‌هایی که به جای مربیان مهدکودک آمدند/ آیا کودکان آماده این آینده هستند؟!
از لج شوهرم با مرد غریبه به خانه مجردی رفتم و ...
ویدیو/ حفاری تونل‌های غول‌پیکر در دل کوه‌های هلند با کمک ماشین‌های صنعتی عظیم
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌