دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / متفرقه /

روش تهیه باواریا زعفرانی خوشمزه 

دوشنبه، 11 مهر 1401
باواریا زعفرانی، نوعی دسر ژله ای محسوب می گردد که به عنوان یک دسر کلاسیک بسیار خوشمزه می توانید در میان وعده های غذایی خود و در مهمانی ها، مورد استفاده قرار دهید. طرز تهیه دسر باواریا به سوئیسی ها نسبت داده شده است. اما تقریبا در همه جا روش آماده کردن این دسر خوشمزه از خیلی وقت پیش رواج پیدا کرده است.

باواریا زعفرانی یکی از انواع دسر ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است. این دسر بیشتر به صورت قالبی در دو رنگ یا سه رنگ تهیه می شود. شما می توانید فقط به صورت تک رنگ نیز این دسر را تهیه کنید و در انتها با میوه دلخواه تزئین کنید. این دسر از شیر و زرده تخم مرغ و ژلاتین که به صورت خامه فرم است تهیه می شود. خامه باورایا یا کرم باوریا یک دسر کلاسیک است که در قرن ۱۹ کشف شده است ولی در ایلات متحده اولین بار در کتاب آشپزی توسط fannie farmer در سال ۱۸۹۶دیده شود. می توانید در این سر از انواع مغزیجات نیز استفاده کنید. بافت این دسر فوق العاده نرم و لطیف است و به کاسترد شباهت دارد. شما حتی می توانید این کرم را به صورت ساده یا شکلاتی تهیه کنید و در انواع شیرینی ها و تارت ها استفاده کنید.

مواد لازم برای باواریا زعفرانی

  • شکر ۱ لیوان
  • شیر ۴ لیوان
  • وانیل‏ ۱/۴ قاشق چای خوری
  • تخم مرغ (زرده) ۳ عدد
  • پودر ژلاتین ۳ قاشق غذا خوری
  • خامه صبحانه ۱.۵ پاکت
  • زعفران به مقدار لازم
  • آب سرد ۱/۲ لیوان

طرز تهیه باواریا زعفرانی

ابتدا زرده ها و وانیل و نصف شکرها را باهمزن با دور کند بزنید تا کشدارشود سپس مابقی شکر را اضافه کرده و بادور تند میزنیم تا کرم سفید و کشداری بدست آید. سپس شیر را در ظرفی ریخته روی حرارت میگذاریم تا جوش بیاید ، سپس شعله را کم کرده ومایع زرده را به شیر اضافه میکنیم..و هم میزنیم..جوش اول ر که زد شعله راخاموش کرده. بعد پودر ژلاتین وآب سرد را که به روش بن ماری حل کردیم، و زعفران را به موادمان اضافه میکنیم بعد که خنک شد خامه را به موادمان اضافه میکنیم و با مفتول بهم میزنیم تا یکدست بشود. بعد دسر را درقالب ریخته و در یخچال به مدت سه ساعت گذاشته... و بعد به دلخواه تزیین کنید.

بعد از آن دسر شما آماده است و می توانید روی دسر باواریا را به دلخواه خود تزیین نمایید. طرز تهیه دسر باواریا بسیار راحت است و این دسر خوشمزه را می توانید به عنوان جایگزین مناسب کرم کارامل برای انواع مهمانی ها تهیه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان