روش تهیه کیک عسل و بادام لذیذ

  دوشنبه، 20 دی 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه کیک عسل و بادام لذیذ
کیک بادام و عسل یکی از خوشمزه ترین کیک هاست. بادام سرشار از پروتئین برای تقویت کننده عضلات، کلسیم برای تقویت کننده استخوان، آهن برای تشکیل خون و چربی های سالم است. علاوه بر این، آنها غذای مغز هستند، زیرا محتوای بالای منیزیم، فسفر، ویتامین E و نیاسین تأثیر مثبتی بر سلول های عصبی ما دارد. برای تهیه کیک بادام و عسل با ما همراه باشید.

عسل و بادام درختی، این کیک ساده بدون گلوتن را بسیار خوشمزه می کنند. این کیک به همراه چای بعدازظهر یا به عنوان یک دسر بهاری ایده آل است.حواستان باشد که سفیده های تخم مرغ را بیش ازحد نزنید. آنها باید سفید و کف آلود باشند اما نباید سفت شوند. اگر آنها را بیش از حد بزنید، با سرد شدن کیک ممکن است وسطش فرو برود.

مواد لازم کیک عسل و بادام

  • تخم مرغ ۳عدد
  • آرد۱۰۰ گرم
  • عسل ۱۱۰ گرم
  • وانیل یک هشتم قاشق مربا خوری
  • بادام پرک یک چهارم پیمانه
  • خامه فرم گرفته یک پیمانه
  • بیکینگ پودر یک دوم قاشق مربا خوری
  • عسل اضافه برای تزیین یک چهارم پیمانه

طرز تهیه کیک عسل و بادام

ابتدا تخم مرغها را در ضرفی شکسته و حدود ۳ دقیقه میزنیم .بعد عسل و وانیل را اضافه کرده و به زدن ادامه میدهیم .بیکینگ پودر و آرد را سه بار الک کرده وآرام آرام به مرحله قبل اضافه میکنیم.حتما دقت کنید آرد را با لیسک و به حالت دورانی بهم بزنید تا پف کیک نخوابد.قالب کیک را کاغذ روغنی میگذاریم و خمیر را در قالب ریخته و بادام پرک را روی کیک میپاشیم. و کیک را در فر ۱۸۰ درجه در طبقه وسط به مدت ۲۵ دقیقه میپزیم تا روی کیک طلایی شود.کیک را از فر در آورده و میگذاریم خنک شود سپس کیک را از وسط دو نیم کرده و میان آن خامه میمالیم.عسل اضافه را در صورت تمایل روی حرارت قرار داده و کمی گرم میکنیم بهد با قاشق روی کیک میریزیم.

مواد لازم کیک عسل و بادام روش دوم

  • کره مارگارین , نرم شده : ۱۵۰ گرم
  • شکر قهوه ای نرم : ۵۰ گرم
  • آرد بکینگ پودردار : ۱۷۵ گرم
  • بکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری
  • عسل بدون موم : ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر : ۴ قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • بادام پرک شده : ۵۰ گرم
  • عسل بدون موم : ۱۵۰ میلی لیتر
  • آب لیمو : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک عسل و بادام روش دوم

قالب کیک گردی به قطر ۱۸ سانتی متر را چرب نموده و کف آن کاغذ روغنی بیاندازید .در یک کاسه بزرگ مارگارین , شکر قهوه ای , تخم مرغ ها , آرد , بکینگ پودر , شیر و عسل را با هم مخلوط نمایید و به مدت یک دقیقه با قاشق چوبی آن ها را هم بزنید تا تمام مواد کاملا ترکیب گردند .مخلوط آماده شده را با قاشق درون قالب کیک ریخته و با پشت قاشق یا چاقو روی آن را صاف نمایید و ورقه های بادام را روی آن بپاشید.

قالب را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت و یا عدد ۴ فرهای گازی به مدت ۵۰ دقیقه قرار دهید تا زمانی که کیک خوب پف نماید و اگر یک سیخ را وسط کیک فرو ببرید , مواد کیک به آن نچسبند .در همین فاصله , شربت را آماده نمایید . عسل و آب لیمو را درون یک شیر جوش کوچک مخلوط نموده و به مدت ۵ دقیقه حرارت دهید تا بجوشد و شربت به غلظتی برسد که پشت قاشق بچسبد .به محض این که کیک را از فر بیرون آوردید , شربت را روی آن بریزید و بگذارید شربت به وسط کیک نفوذ نماید . حداقل به مدت ۲ ساعت بگذارید کیک خنک شود , سپس آن را برش بزنید .


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (126 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (86 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (65 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (56 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه