روش تهیه ی کیک گوشت

  سه شنبه، 25 خرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه ی کیک گوشت
کیک گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار مجلسی بین المللی است که می توانید از آن به عنوان پیش غذا هم استفاده کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

کیک گوشت غذایی خوشمزه، هیجان انگیز و متفاوت است. البته شاید در ظاهر کیک گوشت به نظر شبیه به هر کیک معمولی دیگری برسد ولی کافی است آن را برش بزنید یا کمی از آن را بخورید تا متوجه تفاوت آن با کیک های دیگر بشوید. بله این کیک شیرین نیست. در ضمن کیک گوشت، مغزدار است و مغز آن از گوشت، پیاز، قارچ و فلفل دلمه ای تشکیل شده است. یعنی ظاهر زیبای کیک با طعم فوق العاده یک غذای گوشتی خوشمزه ترکیب شده است و به این ترتیب کیک جای نان را در غذای شما پر می کند. کیک گوشت را نباید با لوف گوشت اشتباه گرفت. برخلاف لوف گوشت که به کلی از گوشت تهیه می شود، کیک گوشت فقط یک لایه میانی گوشتی دارد.

کیک گوشت را می توانید به شکل های مختلفی تزیین کنید. برای تزیین می توانید از سس کچاپ یا سس مارینارا استفاده کنید. برای دورچین هم می توانید از گوجه، فلفل و سبزیجات مختلف استفاده کنید. این کیک خوشمزه بدون شک هر کسی را جذب خود می کند. می توانید آن را برای مهمانی افطار یا شام تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه کیک گوشت

برای ساخت کیک گوشت ابتدا به شما عزیزان نحوه ساخت خمیر کیک گوشت را آموزش می دهیم که شما می توانید بعد از تهیه خمیر مورد نیاز کیک گوشت مواد میانی آن را نیز تهیه کنید و سپس کیک گوشت خوشمزه را برای سرو آماده کنید.

طرز تهیه خمیر کیک گوشت

خمیر کیک گوشت را می توانید به صورت رنگی تهیه کنید تا غذای شما خوش رنگ تر شود. در مطالب زیر روش ساخت خمیر کیک گوشت را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم برای خمیر کیک گوشت

  • آرد : ۲.۵ لیوان
  • ماست : ۱ لیوان
  • تخم مرغ : ۴ عدد
  • بیکینگ پودر : ۲ قاشق مربا خوری
  • روغن مایع : ۳/۴ لیوان
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم

روش تهیه خمیر کیک گوشت

ابتدا تخم مرغ ها را در درون ظرفی مناسب بشکنید سپس با کمک همزن آن ها را به خوبی هم بزنید.و بعد از این که به طور کامل تخم مرغ ها را هم زدید نمک و فلفل و روغن را به تخم مرغ ها اضافه نمایید و دوباره مخلوط تخم مرغ و ادویه ها را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده بیکینگ پودر و ماست را باهم مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به تخم مرغ ها اضافه نمایید و به خوبی مایه خمیر را هم بزنید بعد از مخلوط شدن همه مواد مایه خمیر کیک گوشت آرد را به خوبی الک کنید و به تدریج به مایه خمیر اضافه کنید.

طرز تهیه مواد میانی کیک گوشت

مواد میانی موجود در کیک گوشت همان مواد ماکارونی است فقط باید دقت کنید که آب این مواد به طور کامل تبخیر شود اگر مواد موجود در کیک گوشت آبدار باشد کیک گوشت شما حالت خمیری شکلی به خودش می گیرد.

مواد لازم مواد میانی کیک گوشت

  • فلفل دلمه ای : ۲ عدد
  • قارچ : به میزان لازم
  • فلفل دلمه ای : ۲ عدد
  • پیاز درشت : ۱ عدد
  • رب : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • ادویه جات دلخواه و فلفل : به مزان لازم
  • پنیر پیتزا : به میزان لازم
  • گوشت چرخ کرده : ۳۰۰ گرم

روش تهیه مواد میانی کیک گوشت

ابتدا پیاز ها را به شکل نگینی خرد کنید سپس آن ها را در درون تابه ای مناسب به کمک روغن مایع و زردچوبه به خوبی تفت دهید.و بعد از این که پیاز ها طلایی شدند گوشت چرخ کرده را به آن ها اضافه کنید.هنگامی که گوشت به خوبی تفت خورد و آبش گرفته شد رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه ها به مواد کیک گوشت اضافه کنید و بعد از تفت خوردن رب قارچ و فلفل دلمه ای های خرد شده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که مواد کمی پخته شوند و آب آن ها به طور کامل تبخیر شود.

دستور پخت کیک گوشت

برای ساخت کیک گوشت ابتدا درون قالب فر کاغذ روغنی را پهن کنید و دیواره های قالب فر را نیز به خوبی چرب کنید سپس ۱/۲ خمیر را در درون قالب فر بریزید و بعد از صاف کردن سطح خمیر کیک گوشت مواد میانی را روی خمیر ریخته و پینیر پیتزا را هم روی مواد میانی کیک گوشت بریزید.
بقیه خمیر گوشت را روی مواد میانی بریزید و روی خمیر کیک پنیر پیتزا را ریخته و قالب فر را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.بعد از مدت زمان ذکر شده گریل فر را به مدت ۵ دقیقه روشن کنید تا روی خمیر کیک هم طلایی شود.

کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت بدون نیاز به فر

طرز تهیه کیک گوشت دیگری را به شما آموزش می دهیم که با مواد گوشتی پر شده است. این کیک نیازی به فر ندارد و خیلی خوشمزه است.

مواد اولیه برای کیک گوشت بدون نیاز به فر

  • زعفران سائیده شده به میزان لازم
  • نمک 1 ق م
  • بیکینگ پودر 2 ق م
  • زردچوبه به میزان لازم
  • فلفل به میزان نیاز
  • روغن مایع 1/2 پیمانه
  • آرد 2 و 1/2 پیمانه
  • ماست 1 پیمانه
  • سس کچاپ برای سرو
  • تخم مرغ 4عدد
  • کنجد (به دلخواه) به میزان لازم

طرز تهیه کیک گوشتی

ابتدا تخم مرغها را کاملا مخلوط میکنیم بعد روغن رو اضافی میکنیم کامل هم می زینم بعد ماست را میریزیم و هم میزنیم بعد مواد خشک رو (آرد نمک بیکینگ پودر فلفل زردچوبه زعفران ساییده شده)که قبلا 3 بار الک کردیم آروم آروم و در 3 مرحله به مایع کیک اضافه میکنیم و دورانی هم میزنیم تا خوب مخلوط بشن.

بعد ته قابلمه نسوز (یا ماهیتابه با هر کدوم که راحتترین برای پختن و برگردوندن فقط اگه از تابه استفاده میکنین ارتفاعش خوب باشه که مواد به دمکنی نچسبه.من خودم توی قابلمه درست کردم و طرف دیگشو توی تابه برگردوندم اینطوری راحت میشه برام) رو چرب کردم نصف مایع کیک رو ریختم بعد روش مواد میانی رو میریزیم و بعد نصف باقیمانده ی مواد کیک رو میریزیم .میزاریم روی شعله کم گاز با شعله پخش کن.در قابلمه رو با دمکنی روش میزاریم اجازه میدیم بپزه.

برای من 15 دقیقه طول کشید این مدت در گازها فرق میکنه نسبت به شعلشون پس باید مراقب باشین.تشخیصش با خودتونه ولی به نظر من بیشتر از 30 دقیقه دیگه نزارین بمونه.بعد برشگردونین و طرف دیگش رو هم سرخ کنید وبا سس قرمز سروش کنید .من برای داخل کیکم از گوشت چرخ کرده با فلفل دلمه ای خرد شده و سیب زمینی نگینی خرد شده و سرخ شده به همراه 2 دونه خیار شور خرد شده و هویج نگینی خرد شده با نخود فرنگی استفاده کردم (همشو قبلا سرخ کرده و اماده کرده بودم)با رب و نمک و ادویه ها ی مورد علاقم

نکات مهم پخت کیک گوشت

  • داخل خمیر کیک می توانید از رنگ غذا استفاده کنید تا رنگ خمیر کیک شما طلایی شود
  • داخل مواد میانی کیک می توانید از ذرت و یا سوسیس هم استفاده کنید
  • برای تزئین کیک گوشت می توانید از سس کچاپ و خردل استفاده کنید
  • انتخاب قالب کیک سلیقه ای می باشد

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (226 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (137 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW