دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

روش تهیه کیک شیره خرما و دارچین  

دوشنبه، 11 مهر 1401
کیک شیره خرما و دارچین از کیک های ساده و خوشمزه خانگی با بافت اسفنجی مانند است و به دلیل اینکه در پخت آن از شکر استفاده نمی شود جزو کیک های رژیمی به حساب می آید. همان طور که می دانید این کیک با شیره خرما درست می شود. البته به جای شیره خرما از شیره انگور هم میشود استفاده کرد. در ادامه با طرز تهیه کیک شیره خرما و دارچین با ساعد نیوز همراه باشید.

کیک شیره خرما و دارچین یکی از کیک های بسیار خوشمزه و رژیمی می باشد که شیرین کننده اصلی این کیک شیره انگو و یا شیره خرما می باشد. کیک شیره خرما و دارچین به دلیل بافت منجسم و مواد مغذی که دارد می تواند به عنوان میان وعده ای مناسب برای کودکان شما باشد و به خاطر نبود شکر یک کیک رژیمی می باشد در تهیه این کیک از کمی گردو به دلخواه استفاده شده است که می توانید با انواع مغز ها جایگزین کنید این کیک هم با فر و هم بدون فر تهیه می شود که می توانید به راحتی روی گاز و داخل قابلمه نیز تهیه کنید. امروز قصد داریم تا طرز تهیه کیک شیره خرما و دارچین را به شما آموزش آموزش دهیم.

مواد لازم کیک شیره خرما و دارچین

  • تخم مرغ۳ عدد
  • شیره ی خرما۱ پیمانه
  • آرد قنادی۲ پیمانه
  • روغن مایع¾ پیمانه
  • شیر¾ پیمانه
  • پودر نارگیل½ پیمانه
  • بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
  • جوش شیرین½ قاشق چایخوری
  • پودر دارچین۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیره خرما و دارچین

برای تهیه کیک شیره خرما و دارچین خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه پودر دارچین درون یک کاسه مناسب می ریزیم.حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شوند. در ادامه شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.در ادامه شیره خرما را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و جوش شیرین درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم.در این مرحله مواد خشک را به همراه پودر نارگیل به تناوب به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا مایه کیک را درون قالب می ریزیم.
در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشته باشید ۳۰ دقیقه ابتدایی پخت به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید که منجر به خوابیدن پف کیک می شود.
پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرد برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کیک را به دلخواه با پودر قند تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود