روش تهیه چوب شور شکلاتی خانگی

  دوشنبه، 14 شهریور 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه چوب شور شکلاتی خانگی
چوب شور یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و پر طرفدار در کل دنیا می باشد که امروزه جایگاهی بر روی میزهای پذیرایی و میز مزه و همچنین تزیین غذا و دسر هم پیدا کرده است. امروز قصد داریم تا طرز تهیه چوب شور با روکش شکلاتی را به شما آموزش دهیم تا این خوشمزه پر کاربرد را بتوانید در منزل هم تهیه کنید.

تهیه چوب شور، سخت نیست و مواد لازم برای تهیه آن در هر آشپزخانه ای یافت می شود. حتی اگر از طعم ترد و نمکی آن خوشتان نمی آید، می توانید چوب شور شکلاتی درست کنید و از طعم بی نظیر آن با چای لذت ببرید. در این مقاله، طرز تهیه چوب شور شکلاتی را برایتان شرح داده ایم.

مواد لازم برای تهیه چوب شور با شکلات

  • شیر ۱ پیمانه
  • آرد ۳ پیمانه
  • شکلات تخته ای ۱ بسته
  • سفیده تخم مرغ ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱ ق چایخوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • کنجد به مقدار لازم

طرز تهیه چوب شور شکلاتی خانگی با فر و بدون فر

در کاسه مناسب شیر، بیکینگ پودر، نمک بریزید و آن ها را با همزن دستی به خوبی باهم مخلوط کنید. سپس آرد را در کاسه دیگر الک کنید و به آرامی به مواد اضافه کنید و با استفاده از قاشق آن را به طور مداوم هم بزنید و به همین ترتیب آرد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید. سپس با کمک دست خمیر را ورز دهید این کار را آن قدر ادامه دهید تا به یک خمیر نرم تبدیل شود. خمیر نباید به دست بچسبد۰ اگر این اتفاق افتاد مقداری آرد اضافه کنید. بسته به آب خور آرد ها باهم ممکن است مقدار آرد کمتر یا بیشتر از مقدار گفته شده باشد.

فر را با دمای ۱۷۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. سپس سینی فر را خارج کنید و روی آن کاغذ روغنی قرار دهید. برای درست کردن چوب شور ها، مقداری دست خود را چرب کنید و یک تیکه کوچک از خمیر بردارید و با دست به صورت رشته ای به آن ها فرم دهید. سپس رشته ها را روی کاغذ روغنی پهن شده داخل سینی فر با فاصله یکدیگر قرار دهید. داخل کاسه ای یک سفیده تخم مرغ را بریزید و قلم مو مخصوص آشپزی را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و همه چوب شور ها را رومال کنید و به دلخواه کنجد بریزید. سینی فر را به مدت زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا چوب شور ها طلایی و پخته شود. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا کمی خنک شود.

برای پخت چوب شور ها داخل تابه، ابتدا خمیر ها را به همان روش مرحله قبل فرم دهید و داخل بشقاب قرار دهید و باکمک قلم مخصوص آشپزی رومال کنید و روی چوب شور ها کنجد بریزید. داخل تابه ای مقداری روغن بریزید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا روغن گرم شود. سپس کنجد ها را داخل تابه بچینید و درب تابه را بگذارید تا آن ها سرخ و طلایی شوند. می توانید بعد از اینکه یک طرف خمیر ترد شد آن ها را برگردانید و طرف دیگر خمیر را کمی تفت دهید تا طلایی شود. سپس چوب شور شما آماده است. فقط کافی است آن ها را به شکلات آغشته کنید.

کتری را روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. در این هنگام شکلات تخته ای را با دست خرد کنید و کاسه را روی حرارت کتری قرار دهید تا شکلات ها ذوب و بنماری شود. سپس چوب شور های آماده شده را می توانید به طور کامل یا فقط نصف آن را به شکلات آغشته کنید و داخل لیوان قرار دهید تا شکلات ها روی چوب شور خودش را بگیرد. بعد از انجام این مراحل، چوب شور های شکلاتی آماده است. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه چوب شور خانگی با شکلات

  1. اضافه کردن زیاد آرد باعث می شود چوب شور ها بعد از پخته شدن سفت شوند.
  2. می توانید از هر رنگ و طعم برای چوب شور ها استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید برای تزئین از ترافل رنگی یا شکلات رنگی استفاده کنید.

چوب شور خانگی با شکلات

مواد لازم برای چوب شور شکلاتی روش دوم

  • شکلات سفید ۴۰۰ گرم
  • کره ۱ قاشق غذا خوری
  • چوب شور ۲۸۰ گرم
  • ترافل به مقدار لازم

طرز تهیه چوب شور شکلاتی روش دوم

سینی مسطحی را با کاغذ روغنی (کاغذ شیرینی پزی) بپوشانید و آن را کنار بگذارید.شکلات سفید را با حرارت غیرمستقیم، آب کنید : آن را در کاسه ای ضد حرارت و روی قابلمه ای پر از آب جوش قرار دهید.کره را اضافه کنید. گهگاهی آن را هم بزنید تا نرم شده و کاملاً آب شود.چوب شور ها را در شکلات فرو کنید و با کمک قاشق ¾ آن ها را به شکلات آغشته کنیدبا دقت چوب شور ها را روی کاغذ روغنی بگذاریدبلافاصله شکلات سفید را با پودر خوراکی و تزئینی سبز رنگ بپوشانید. برای باقی چوب شور ها هم همین کار را کنید. قبل از اینکه آن ها را از روی کاغذ پارشمان بردارید، اجازه دهید شکلات چوب شور هایتان کاملاً سفت شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود