روش تهیه کاپ کیک اسفناج خانگی

  دوشنبه، 14 شهریور 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه کاپ کیک اسفناج خانگی
کاپ کیک اسفناج یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاپ کیک اسفناج در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

اگر طعم اسفناج را در کنار هم دوست دارید، باید این کیک های کوچک و بامزه ی اسفناج کوچک را امتحان کنید. فرق این کاپ کیک با دیگر کیک ها در شور بودن آن است که به همین علت به آن شورینی گفته می شود. کاپ کیک اسفناج سرشار از ویتامین ها و پروتئین های مقوی یک گزینه ی عالی برای برای صبحانه یا عصرانه است.

مدت زمان تهیه کاپ کیک اسفناج Spinach Muffin حدود 30 دقیقه می باشد و در صورتی که به همین میزان مواد اولیه را تهیه نمایید 15 مافین متوسط خواهید داشت. برای تهیه کاپ کیک اسفناج به پوره اسفناج احتیاج خواهید داشت.

کاپ کیک اسفناج

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک اسفناج

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • برگ اسفناج ۲۵۰ گرم
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • آب لیموترش تازه ۱ ق غذا خوری
  • آرد شیرینی پزی ۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ چای خوری
  • خامه قنادی و شکلات چیپسی به مقدار لازم

طرز تهیه کاپ کیک اسفناج خانگی

ابتدا برگ اسفناج ها را پاک کنید و داخل غذاساز یا آسیاب کنید تا پوره شود باید در انتها شما ۳/۴ پیمانه پوره اسفناج داشته باشید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط و سه بار الک کنید تا هوادهی آرد انجام شود. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. خامه قنادی را در دمای محیط قرار دهید تا نیمه یخی شود.

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا حجیم و کرمدار شود سپس در ادامه اسفناج پوره شده و آب لیموترش و روغن مایع را داخل غذاساز یا با کمک گوشتکوب برقی بزنید تا مخلوط و پوره شود این مخلوط را به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.در ادامه ۱ دقیقه مواد را هم بزنید تا یکدست شوند سپس مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و با هر مرحله افزودن با لیسک خوب مواد را هم بزنید سپس قاب مافین خود را از قبل کپسول کاغذی قرار دهید و تا ۲/۳ کپسول ها را پر کنید شما می توانید از کپسول های مقوایی استفاده کنید تا نیازی به قالب مافین نداشته باشید.در ادامه قالب مافین را در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر به مدت ۳۵ دقیقه به دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کاپ کیک ها پف و پخته شوند سپس از قالب خارج و با خامه قنادی زده شده تزئین کنید و در انتها روی آنها شکلات چیپسی بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاپ کیک اسفناج خوشمزه و مقوی

  1. قبل از خارج کردن از فر حتما با خلال دندان چک کنید تا خوب پخته شده باشد زیرا دماهای مختلف فر وجود دارد.
  2. می توانید در فر برقی و یا توستر نیز این کاپ کیک را تهیه کنید ولی باید ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. این مواد را می توانید مانند کیک داخل یک قالب گرد به قطر ۲۲ سانت بریزید.

کاپ کیک اسفناج

ارزش غذایی اسفناج

ارزش غذایی اسفناج بسیار بالاست و آگاهی از آن باعث گنجاندن بیشتر این سبزی در رژیم غذایی شود. مصرف این نوع مواد غذایی به علت مغذی بودن یک ضرورت بسیار مهم است اما بهترین زمان برای مصرف آن ها میان وعده هست چراکه سبک، زودهضم و مغذی است.اسفناج خام حاوی:

  • کالری: اسفناج از مواد غذایی کم کالری است و بیشتر کالری موجود در این سبزی از پروتئین و کربوهیدرات های آن نشأت گرفته است.
  • پروتئین: در هر 100 گرم اسفناج خام حدود 3 گرم پروتئین گیاهی وجود دارد که می تواند یکی از منابع خوب تأمین پروتئین برای گیاهخواران نیز باشد.
  • کلسیم: اسفناج دارای کلسیم فراوانی است که برای جلوگیری از پوکی استخوان مفید است.
  • آهن: آهن موجود در اسفناج می تواند بر میزان انرژی بدن تأثیرگذار باشد.
  • منیزیم: منیزیم برای متابولیسم انرژی، حفظ عملکرد عضلانی و عصبی، ریتم قلب منظم، سیستم ایمنی سالم و حفظ فشارخون ضروری است .
  • ویتامین A: اسفناج سرشار از کارتنوئیدها است که بدن می تواند آن را به ویتامین A تبدیل کند. 100 گرم اسفناج خام 53 درصد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند.
  • ویتامین K: این ویتامین برای لخته شدن خون ضروری است، یک برگ اسفناج حاوی بیش از نیمی از نیاز روزانه بدن هست.
  • فیبر: اسفناج حاوی فیبر نامحلول است که به خصوص برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید بوده و خطر ابتلا به یبوست را کاهش می دهد.
  • قند: قند موجود در اسفناج اغلب به شکل قندهای گلوکز، فروکتوز و ساکارز هست و حدود 0.4 گرم از 100 گرم اسفناج خام را تشکیل داده است.
  • کربوهیدرات: بیشتر کربوهیدرات های موجود در اسفناج به صورت فیبر هست که از مواد مغذی فوق العاده سالم محسوب می شود. مقدار کمی از آن نیز به شکل قندهای گلوکز و فروکتوز در این سبزی ذخیره شده است
  • پتاسیم
  • فسفر
  • تیامین
  • فولات

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان