روش تهیه دست پیچ مرغ لذیذ

  دوشنبه، 01 آذر 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
روش تهیه دست پیچ مرغ لذیذ
دست پیچ‌ها جزء لقمه‌های پرطرفدار و خوشمزه‌ای هستند که از رول کردن انواع گوشت و سبزیجات درست می‌شوند و به سلیقه خود می‌توانید مواد داخل آن‌ها را تغییر دهید. دست پیچ انواع مختلفی دارد، از جمله دست پیچ مرغ، دست پیچ گوشت، دست پیچ بادمجان و دست پیچ سیب زمینی که از معروف‌ترین انواع آن هستند؛ در این مقاله با طرز تهیه دست پیچ با مرغ آشنا خواهید شد.

دست پیچ مرغ از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ هست. این غذا براحتی درست می شود. امروز به آموزش این غذا می پردازیم .با ما همراه باشید.

مواد اولیه برای دست پیچ مرغ

  • مرغ 200گرم (سینه)
  • اسفناج 50گرم
  • نان به میزان لازم (پیتا،تافتون یا لواش)
  • سیب زمینی 2عدد
  • سس مایونز به میزان لازم
  • خیارشور به میزان لازم
  • آبلیمو 2قاشق چایخوری
  • برگ بو 4عدد
  • زعفران به میزان لازم
  • کره به میزان لازم
  • زرشک به میزان لازم

طرز تهیه دست پیچ مرغ

جهت تهیه دست پیچ مرغ و سیب زمینی ابتدا مرغ را شسته و با مقداری کره کمی تفت دهید(خیلی کم)سپس به آن مقداری آب، آبلیمو، برگ بو و نمک و فلفل اضافه کرده و آن را به خوبی بپزید.سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت ورقه ای که کمی ضخیم باشد خرد کنید .داخل تابه مقداری کره ریخته و سیب زمینی ها را نمک زده و روی آن بچینید و کمی آب به آن اضافه کرده و با حرارت بسیار ملایم اجازه دهید سیب زمینی بپزد.زرشک را نیز شسته و با کمی آبلیمو و شکر سرخ کنید.اسفناج را شسته و بخار پز کنید و با مقداری کره آن را سرخ کرده و کمی نمک و فلفل بزنید.نان را به صورت نواری برش دهید.روی هر نان با قلمو مقداری کره زده و بعد سس مایونز بریزید.مرغ را بعد از پختن ریش ریش کرده و به آن زعفران دم شده بزنید و روی نان قرار داده و روی آن یک برگ سیب زمینی،مقداری اسفناج و کمی خیار شور و زرشک بریزید و دوباره کمی سس بزنید و آن را به صورت رولی ببندید.

مواد لازم برای دست پیچ مرغ با پوره آووکادو

  • سینه مرغ :200 گرم
  • برگ اسفناج :60 گرم
  • آووکادو متوسط :1 عدد
  • هویج بزرگ :1 عدد
  • سس مایونز :1 قاشق سوپ خوری
  • آب لیمو ترش :2 قاشق چای خوری
  • ترتیلا یا نان گندم کامل :4 عدد

طرز تهیه دست پیچ مرغ با پوره آووکادو

ابتدا سینه مرغ را آب پز و یا گریل کنید و بعد از پختن ریز خرد کنید.آووکادو را پوست کنید و بعد از جدا کردن هسته ، آن را له کنید تا به شکل پوره شود.سپس به همراه آب لیمو و سس مایونز داخل کاسه ای هم بزنید.هویج را پس از پوست کندن رنده کنید.یک عدد نان را روی یک سطح صافی پهن کنید و ¼ از مخلوط آووکادو را روی آن پخش کنید.بعد روی آن به ترتیب ¼ از سینه مرغ، هویج و اسفناج را بریزید و با مقداری از نمک و فلفل مزه دار کنید.سپس نان را رول کرده و محکم بپیچید تا مواد داخل آن نریزد.بعد نان رول شده را به 3 قسمت مساوی برش بزنید و به همین شکل بقیه لقمه ها را آماده کنید.برای اینکه از باز شدن لقمه ها جلوگیری کنید میتوانید با نخهای رنگی آشپزخانه ، دور لقمه ها را بپیچید و لقمه ها را زیباتر هم سرو کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (221 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (175 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (133 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (124 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (44 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (21 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...