روش تهیه رولت مرغ و قارچ لذیذ

  دوشنبه، 01 آذر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش تهیه رولت مرغ و قارچ لذیذ
هر وقت از مرغ در آشپزی نام برده می شود سریعاً زرشک پلو با مرغ ، جوجه کباب ، باقالی پلو با مرغ و … به ذهن متبادر می شود.اما اگر قصد دارید یک غذای زیبا و چشم نواز و در عین حال خوشمزه و خوش فرم را یاد بگیرید و با گذاشتن آن وسط سفره مهمانی ، چشم مهمانان خود را متحیر کنید این دستورالعمل آشپزی که طرز تهیه رولت مرغ و قارچ است را دنبال کنید.

رولت ها اغلب خوراکی های شیرین هستند تشکیل شده از کیک و خامه ولی مدل های غذایی رولت هم وجود که از رول کردن گوشت و مغز سبزیجات تهیه می شوند. رولت مرغ را می توان به صورت لقمه ای به عنوان فینگر فود تهیه و برای مهمانی ها استفاده کرد. این رولت را با گوشت سینه بوقلمون چرخ شده هم می توان تهیه کرد. امروز در بخش آشپزی قصد داریم تا طرز تهیه رولت مرغ و قارچ را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای رولت مرغ و قارچ

  • سینه مرغ(کامل) 4 عدد
  • کشمش پلویی ½ پیمانه
  • قارچ تازه 500 گرم
  • پیاز متوسط 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • کره(آب شد) 2 قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن 1 قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • آرد 2 پیمانه
  • شیر یا آب ½ پیمانه
  • روغن 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم

طرز تهیه رولت مرغ و قارچ

سینه های مرغ را شسته و خشک کنید. سپس آن ها را روی سطح صافی قرار داده و به وسیله بیفتک کوب خوب بکوبید تا پهن و نرم شوند. روی مرغ ها را نمک، فلفل و پودر آویشن بپاشید.کشمش های پلویی را پاک کرده، بشویید. در تابه ای کمی کره ریخته روی حرارت قرار دهید. سپس کشمش ها را درون تابه اضافه کرده و تفت دهید. تا حدی که کشمش ها از خامی در بیایند. آغشته به کره شده و طعم بگیرند.

سینه های مرغ کوبیده و مزه دار شده را روی سطحی در کنار هم ردیف قرار دهید. حالا کشمش های تفت داده شده را روی سینه های مرغ بچینید. سینه مرغ را با کمک دست رول کنید و ببندید. حالا به وسیله خلال آن را محکم کرده تا رول باز نشود. سینه مرغ رول شده را درون تابه ای همراه با کره آب شده تفت دهید، زیر و رو کنید تا هر طرف آن طلایی شود. سپس زیر حرارت را خاموش کرده، اجازه دهید کمی خنک شود. حالا دور تا دور رول سینه مرغ را با فویل بپیچید. و آن را درون فر که آن را از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار داده تا برای مدت 40 دقیقه کامل مغز پخت شود.

برای تهیه خمیر رولت مرغ، درون کاسه ای آرد، نمک و روغن را مخلوط کرده. شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید. و با کمک دست مخلوط کنید تا خمیری حاصل شود که در نهایت به دست نمی چسبد. خمیر را درون کاسه قرار داده روی آن را بپوشانید، برای مدت 30 دقیقه اجازه دهید استراحت کرده تا به عمل بیاید.

در این فاصله می توانید قارچ مخصوص رولت مرغ را حاضر کنید. پیاز را نگینی و ریز خرد کنید. درون تابه ای کمی کره را روی حرارت قرار دهید، پیازها را درون تابه ریخته و تفت دهید. سپس سیرها را ریز خرد کرده و به پیازها اضافه کنید.(می توانید پیاز و سیر را رنده کنید) همچنین قارچ ها را که ریز خرد کرده اید به مواد اضافه کرده و تفت دهید. می توانید در این مرحله چند قطره آبلیموی تازه به قارچ ها بزنید. در نهایت نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و پس ازچند دقیقه از روی حرارت بردارید. می توانید برای داشتن بافت یکدست و نرم، مخلوط مواد قارچ را داخل دستگاه بلندر یا مخلوط کن ریخته و آن را به صورت یک پوره نرم درآورید. همچنین می توانید با استفاده از گوشت کوب آن را بکوبید تا یکدست شود.

پس از استراحت خمیر و به عمل آمدن، آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. روی سطح صافی را آرد پاشی کرده، یک قسمت از خمیر را روی آن پهن کنید. سپس رولت پخته و کباب شده را که از فر خارج کردید در میانه خمیر قرار دهید. حالا روی رولت را با مواد قارچی پوره شده خوب و کامل بپوشانید. زرده تخم مرغ را درون کاسه ای ریخته کمی بزنید. زعفران دم کرده را نیز با آن ترکیب کنید. سپس با کمک برس مخصوص آشپزخانه، دور تا دور خمیر را آغشته به زرده تخم مرغ و زعفران کنید. قسمت دیگر خمیر را نیز روی سطح صاف آرد پاش شده ای پهن کرده و صاف کنید. سپس آن را روی رولت مرغ و خمیز زیرین قرار دهید. لبه های هر دو خمیر را به کمک زرده تخم مرغ بهم بچسبانید. روی سطح خمیر را با استفاده از چنگال حفره هایی ایجاد کنید. در نهایت سطح خمیر رولت مرغ را با مخلوطی از زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده کامل رو مال کنید.

رولت را درون ظرف مناسبی قرار داده، آن را داخل فر که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید برای مدت 40 الی 60 دقیقه قرار دهید. تا خوب پخته شده و سطح رولت مرغ و قارچ طلایی شود. پس از پخت، رولت مرغ و قارچ خوشمزه و مخصوص را از فر خارج کرده، اجازه دهید خنک شود. سپس آن را به دلخواه برش بزنید. و در ظرف مناسبی همراه با سبزیجات خام یا پخته دلخواه سرو کنید. رولت مرغ با قارچ را می توانید با انواع دیپ و سس ها ، همچنین در کنار سیب زمینی تنوری یا سرخ کرده نوش جان کنید.

مواد لازم برای رولت مرغ و قارچ پنیری روش دوم

  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا رنده شده به مقدار لازم
  • سیر ۳ حبه
  • پیاز ۲ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • سینه مرغ کامل ۲ عدد
  • قارچ خرد شده ۱ لیوان

طرز تهیه رولت مرغ و قارچ پنیری روش دوم

هر سینه مرغ را از طول به ۳ قسمت برش بزنید و هر قسمت را کمی بکوبید تا نرم و پهن شود ( ۲ سینه کامل میشود ۶ سینه نازک ).داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و پس از اینکه داغ شد پیازهای خرد شده و سیرهای رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم و طلایی شوندسپس قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا مواد نرم شده و آب اضافی غذا کشیده شود ، پس از پخت کناری قرار دهید تاسرد شود.

روی سطح کار را کمی مرطوب کنید سپس سینه های مرغ را روی سطح کار قرار دهید و روی آنها نمک و فلفل بپاشید.مقداری از مخلوط قارچی که سرد شده است روی سینه مرغ قرار دهید و روی آن مقداری پنیر پیتزا بپاشید سپس سینه مرغ را رول کنید و با خلال چوبی در جای خود محکم نمایید ، به همین صورت تمام رول های مرغ را آماده کنید و بپیچید.

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود سپس رول های مرغ را داخل روغن داغ قرار دهید تا برشته و طلایی شوند ، پس از اینکه یک طرف طلایی شد برگردانید تا طرف دیگر نیز برشته و طلایی شود ( نیازی نیست روغن زیاد بریزید ).پس از اینکه رول ها سرخ شدند داخا ظرف بریزید و با سس و سالاد دلخواه رولت های مرغ را سرو کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (558 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (318 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (59 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (50 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (48 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (31 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (23 نظر) نگاهی به کلیپ ویژه مراسم ساده و بدون تجملات معمم شدن سیداحمد خمینی و خنده های از ته دل پدرش+ویدیو (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (21 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (19 نظر)
تیتر امروز   
جزئیات قرائت نماز ظهر عاشورای سالار شهیدان، امام حسین(ع)/ نماز خوف چه نمازی است؟
ویدیو/ باید فهم عاشورای تاریخی را به فهم دانش‌آموز امروزی پیوند بزنیم/ توصیه‌های کارشناس برنامهٔ صبحانهٔ ایرانی برای تبیین درست از واقعهٔ عاشورا
ویدئو/ تب استخوان‌شکن، اولین علامت بیماری پشهٔ آئدس
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 27 تیر 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 27 تیر 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 27 تیر 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 27تیر 1403
عمارت باشکوه خوش آب و هوایی که برای رهبر معظم انقلاب ساخته شد/ حضرت آقا: من یازده سال است اصلاً احساس هوای بد نکردم، من با بقیه مردم هیچ تفاوتی ندارم
بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید!
صبحانه ساده رهبر معظم انقلاب در حیاط امام زاده همراه نوه هایشان/ تصویری از خانواده دوستی حضرت آقا
نگاهی به گنجینه حرم حضرت ابوالفضل علیه السلام/ از قطعه های طلا تا ستاره بلورین
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟