دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / شیرینی خشک /

روش تهیه دیلایت زعفرانی خوشمزه 

سه شنبه، 18 مرداد 1401
شیرینی دیلایت زعفرانی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که در کشورمان هم شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دیلایت زعفرانی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

شیرینی دیلایت زعفرانی برای مهمانی یکی از شیرینی های بسیار ساده است این شیرینی در کمترین زمان ممکن آماده می شود و برای مهمانی ها می توانید به سرعت آن را تهیه کنید. آشپزی کردن در مواقعی که مهمان دارید کار بسیار سختی می شود و دوست دارید در کمترین زمان یک شیرینی یا دسر ساده ولی خوشمزه داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این شیرینی می باشد که برای مهمانی و دورهمی به خصوص ایام نوروز بسیار مناسب است.

مواد لازم برای پخت دیلایت زعفرانی

  • پودر بیسکویت وانیلی ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم
  • شیر عسلی الفجر ۱۵۰ گرم
  • پودر هل یک قاشق سوپخوری سرپر
  • شکلات سفید ذوب شده ۳۵ گرم
  • خلال پسته سه قاشق سوپخوری
  • زعفران غلیظ دمکرده ۹۰ گرم
  • خلال پسته جهت تزیین

روش تهیه دیلایت زعفرانی

برای تهیه شیرینی دیلایت زعفرانی در ابتدای کار یک کاسه متوسط بر می داریم. شیر عسلی و زعفران را به آن می افزاییم و با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس خلال پسته را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بیسکوییت را با استفاده از دستگاه آسیاب یا غذا ساز له و پودر می کنیم. سپس پودر بیسکوییت را به مایه شیر عسلی کم کم اضافه می کنیم و مرتب مخلوط می کنیم تا مواد خمیری مانند شود. برای این مواد اول ۲۰۰ گرم بیسکوییت را اضافه می کنیم.

اگر کم بود مابقی را کم کم اضافه می کنیم تا خمیر شود. برای بهتر شدن شیرینی می توان پودر بیسکوییت را از الک رد کرد تا اگر تکه های بیسکوییت درشت باقی مانده بود، داخل شیرینی نشود. شکلات سفید را درون یک کاسه یا قابلمه کوچک می ریزیم.سپس روی بخار کتری قرار می دهیم تا کم کم آب شود. سپس شکلات آب شده را به مواد خمیری اضافه می کنیم. مواد را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود. سپس پودر هل را اضافه می کنیم. سپس با دست ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

در نهایت خمیر بسیار نرم و لطیفی بدست می آید که به دست نمی چسبد. در این مرحله، قالب سیلیکونی نیم کره نیاز داریم. این قالب با قطر ۴ سانتی متر انتخاب می شود. کف نیم کره ها را چند خلال پسته قرار می دهیم.سپس از مواد خمیری توپ های کوچک با دست بر می داریم و توی دست گرد می کنیم. سپس درون قالب فشرده می کنیم. اضافات خمیر را می گیریم. قالب را به مدت ۵ ساعت درون فریزر قرار می دهیم. بعد از ۵ ساعت قالب را از فر خارج کنیم.

سپس شیرینی ها به راحتی از قالب جدا می شود. اگر از شیر عسل ایرانی استفاده شود نیاز به بیسکوییت بیشتری است. رنگ شیرینی بستگی به مقدار زعفران دارد. همچنین برای پودر بیسکوییت از هر بیسکوییت ساده و بدون کرمی می توان استفاده کرد.

در این مطلب شما عزیزان خوش سلیقه با دستور تهیه دیلایت زعفرانی با طعمی نو و جذاب آشنا شدید. امیدواریم مورد توجه و پسند شما علاقمندان به آشپزی واقع شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری