دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پیش غذا /

روش تهیه دونات سیب زمینی بدون پنیر  

شنبه، 18 تیر 1401
دونات سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که به عنوان پیش غذا هم سرو می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

دونات سیب زمینی یکی از دونات های بسیار خوشمزه است که به دلیل شکل ظاهری آن به اسم دونات مشهور شده است. دونات سیب زمینی یک غذای فوق العاده می باشد که می توانید برای مهمانی و تولدها خود تهیه کنید و در کنار دیگر غذاهای سرو کنید. دونات سیب زمینی نیازی به فر ندارد و می توانید به راحتی داخل روغن سرخ کنید ولی اگر دوست دارید رژیمی تر باشد داخل قالب های دونات داخل فر طبخ کنید.

مواد لازم دونات سیب زمینی بدون پنیر

  • سیب زمینی 2 عدد
  • شیر خشک 5 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق غذاخوری
  • ارد 2 لیوان
  • اب نصف لیوان
  • روغن مایع 1/2 استکان
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • گرد خرد شده 1 قاشق غذاخوری

روش تهیه دونات سیب زمینی بدون پنیر

ابتدا و در شروع تهیه دونات سیب زمینی سراغ ماده اصلی غذا یعنی سیب زمینی ها می رویم. دو عدد سیب زمینی را خوب با اب می شوریم و تمام گل های ان را پاک می کنیم.سپس سیب زمینی ها را پوست می کنیم و با چاقو انها را خرد و ریز می کنیم . سپس با نصف لیوان اب انها را داخل قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی شعله گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم .سپس 2 قاشق غذاخوری شیر خشک نیز به قابلمه سیب زمینی اضافه می کنیم. اجازه می دهیم تا سیب زمینی ما بپزد و نرم شود. وقتی سیب زمینی پخت ان را له می کنیم و به شکل نرم و پوره ای در می اوریم.

سپس در این مرحله داخل یک ظرف 1 عدد تخم مرغ را می شکنیم و ان را همراه با 1 قاشق غذاخوری خمیر مایه و 3 قاشق غذاخوری شیر خشک و 1 قاشق غذاخوری شکر و نصف استکان روغن مایع را به ان اضافه می کنیم و با چنگال همه مواد را هم می زینم و انها را خوب مخلوط می کنیم.

سپس در این مرحله سیب زمینی له شده و پوره شده را به مواد داخل کاسه در مرحله دوم ( تخم مرغ و روغن و شکر و شیر خشک و خمیر مایه) اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم و هم می زینم.

سپس در این مرحله 1 قاشق غذاخوری نمک و 2 لیوان ارد را کم کم به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم و همه مواد را خوب هم می زینم تا گلوله نشوند و مخلوط شوند.سپس خمیر را با دست به مدت 5 دقیقه خوب مرز می دهیم. اکنون باید به خمیر استراحت دهیم . روی خمیر را با یک نایلون و یا پارچه می پوشانیم و به ان به مدت 2 ساعت در جای گرم استراحت می دهیم تا حجم خمیر ما دوبرابر شود.

سپس در این مرحله 1 خمیر را بعد از دو ساعت استراحت در جای گرم از ظرف بیرون می اوریم و روی یک سطح صاف کمی ارد می پاشیو و خمیر را با وردنه روی ان باز می کنیم و ان را با لیوان و با سر بطری به شکل دونات قالب می زینم ( در صورت تمایل به قالب ان را قالب می زینم).سپس دوباره به دوناتها استراحت می دهیم تا هنگام سرخ کردن در روغن وا نشود.سپس در این مرحله داخل یک تابه کمی روغن مایع ریخته و تابه را روی گاز می گذاریم و زیر گاز را روشن می کنیم و وقتی روغن داغ شد دوناتها را در روغن از هر دو طرف خوب سرخ می کنیم. سپس در این مرحله وقتی دوناتها سرخ شد ان را در ظرف مناسب می ریزیم وتزیین می کنیم و میل می کنیم. نوش جان.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله !