دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع شکلات /

روش تهیه فاج شکلاتی با بیسکویت 

پنجشنبه، 18 فروردین 1401
فاج شکلاتی یکی از خوشمزه ترین شکلات یا شیرینی هایی است که در زمان کوتاهی تهیه می شود و نیازی به پختن در فر ندارد . فاج را به عنوان یک شکلات می توان سرو کرد و یا به عنوان شیرینی نیز می توان با آن از مهمانان پذیرایی نمود. برای تهیه فاج شکلاتی به مواد اولیه خیلی زیادی نیاز ندارید پس در ادامه همین مطلب با ساعد نیوز همراه شوید .

فاج شکلاتی با بیسکویت یک نوع شیرینی بسیار خوشمزه است که نسبتا نرم و سنگین است . فاج شکلاتی همراه با انواع رنگ ها، شکلات ها و یا مغزهای مختلف تهیه می شود که هر کدام مزه و طعم خاص خود را دارند فاج ها یک میان وعده کامل هستند که می توانید آن را تهیه کنید و برای مهمانی و دورهمی خود استفاده کنید. فاج شکلاتی نیاز به فر و پختن ندارد و خیلی سریع و راحت تهیه می شود و نیاز به مواد زیادی ندارد شما به دلخواه خود می توانید از هر درصد از شکلاتی که دوست دارید این فاج را تهیه کنید و یا می توانید با دانه های انار برای شب یلدا تهیه کنید و یا به صورت تک نفره برش بزنید و یا مانند تبلت های شکلاتی با انواع میوه ها تهیه کنید. امروز در ساعد نیوز فاج شکلاتی با بیسکویت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای فاج شکلاتی با بیسکویت

  • کره ۱۱۰ گرم
  • بیسکویت ساده ۷۰ گرم
  • شکلات تلخ ۳/۴ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • شکر قهوه ای دانه ریز ۱ پیمانه
  • پودر نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه فاج شکلاتی با بیسکویت

در یک ظرف روی حرارت ملایم کره و شکر را با هم مخلوط کنید و آنها را حرارت دهید تا کره آب شود. سپس از روی شعله بردارید شکلات را تکه تکه کرده و درون کره داغ بیندازید تا آب شود. اگر دوست دارید می توانید ۱ قاشق پودر کاکائو هم در این مرحله اضافه کنید و دائم هم بزنید بیسکویت ها را به تکه های ۲ سانتی متری خرد کنید بعد از این که مخلوط کره و شکلات یکدست شد، شیر ولرم را به آن اضافه می کنیم. اگر شکلات کامل حل نشده بود ظرف را روی بخار کتری قرار دهید و دائم هم بزنید تا حل شود مخلوط را کامل مخلوط کنید و روی یک ورقه سلفون ۲ یا ۳ لایه ریخته و به شکل یک استوانه با طول ۲۵ سانتی متر و قطر ۷ تا ۸ سانتی متر رول کنید. سلفون را محکم دور مواد پیچیده و سر و ته آن را بپیچید و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از گذشت این زمان فاج را از یخچال بیرون آورده و آنها را به قطعاتی با ضخامت ۱ تا ۱.۵ سانتی متر برش بزنید. می توانید قبل از برش زدن رول روی آن پودر نارگیل یا پودر پسته یا بادام ریخته و بعد آن را برش بزنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب