روش تهیه فرنی بستنی لذیذ با نشاسته و ژلاتین

  چهارشنبه، 08 دی 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه فرنی بستنی لذیذ با نشاسته و ژلاتین
فرنی بستنی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و مخصوص بسن المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با سایت ساعد نیوز همراه باشید.

فرنی از جمله دسر های ایرانی پرطرفدار است که به سادگی و خیلی سریع آماده می شود و افراد بنا به ذائقه و سلیقه خود می توانند از مواد متنوعی در آن استفاده کنند. شما در مطالب قبل با طرز تهیه فرنی با نشاسته، فرنی با آرد ذرت و انواع فرنی برای نوزاد آشنا شدید و در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه فرنی بستنی آشنا سازیم. فرنی بستنی نوعی فرنی است که اغلب به صورت قالبی درست می شود و در میهمانی ها و دورهمی ها به عنوان دسر سرو می شود. فرنی بستنی را می توان با انواع میوه، شکلات و کارامل در طعم ها و رنگ های مختلف درست کرد و با ایجاد رنگ های جذاب، به سادگی و با حداقل هزینه دسری مجلسی در منزل درست کرد.

مواد لازم فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

  • زرده تخم مرغ چهار عدد
  • نشاسته ذرت سه قاشق غذاخوری
  • شیر ۷۰۰ میلی لیتر
  • بستنی وانیلی ۱۵۰ گرم
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • کره دو قاشق غذاخوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه فرنی بستنی با نشاسته

ابتدا شیر، نشاسته ذرت، شکر، نمک، کره و وانیل را در یک قابلمه مناسب ریخته و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا مواد آهسته به جوش آیند. بعد از این که شیر به جوش آمد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

زرده های تخم مرغ را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و شروع به هم زدن کنید تا زرده ها کرم رنگ شوند.مواد درون قابلمه را روی زرده تخم مرغ ریخته و هم بزنید.این کار باعث می شود زرده های تخم مرغ بدن این که بپزند، حرارت ببینند.

مایه را به قابلمه برگردانید و روی حرارت متوسط قرار دهید. آرام آرام مواد را هم بزنید تا حرارت آن زیاد شود. در این مرحله دقت کنید که مواد را باید از ته قابلمه هم بزنید تا ته نشین نشود و فرنی به غلظت مطلوب برسد.

بعد از ۵ دقیقه که فرنی به قوام آمد، مایه را از روی حرارت برداشته و بستنی را به آن اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید. فرنی آماده است در ظرفی مناسب سرو کنید و روی آن را با هر میوه ای که مایل هستید تزیین کرده و نوش جان کنید.

طرز تهیه فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

نشاسته را داخل نیم فنجان شیر سرد ریخته و خوب هم بزنید تا کاملا ذوب شود. نشاسته حل شده را با باقی مانده شیر داخل قابلمه بریزید. زرده تخم مرغ را داخل یک کاسه هم بزنید و همراه با شکر، گلاب، وانیل و خامه به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مایه را مرتب هم بزنید تا قوام آید و غلظتی مثل ماست پیدا کند سپس ژلاتین را به روش بن ماری ذوب کرده و داخل قابلمه بریزید تا مواد یکدست شوند.فرنی را از روی حرارت برداشته، بستنی را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس آن را در قالب مورد نظر ریخته و ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.در آخر فرنی را از یخچال بیرون آورده و در ظرف مورد نظر برگردانید و روی آن را با کارامل، شکلات یا هر میوه ای که مایلید تزیین کنید.

مواد لازم برای فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

  • بستنی وانیلی
  • ۲۰۰ گرم شکر
  • ۱۱ قاشق غذا خوری وانیل‏
  • نوک قاشق چای خوری نشاسته ذرت
  • ۷ قاشق غذا خوری پودر ژلاتین
  • ۳ قاشق غذاخوری سرخالی
  • گلاب ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر ۳ لیوان
  • خامه‏ صبحانه ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

ابتدا شکر و نشاسته و بستنی و شیر را باهم مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت ملایم و مداوم هم بزنید تا کمی غلیظ بشود.وقتی کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و به ان پودر ژلاتین را که به روش بنماری در کمی شیر حل کردید اضافه کنید.وقتی مواد کمی خنک شد به آن وانیل و گلاب و خامه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشود.و بعد داخل قالب چرب شده بریزید و بگذارید یخچال تا سفت بشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان