روش تهیه فریتاتای کدو سبز لذیذ با 2 روش

  سه شنبه، 25 آبان 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه فریتاتای کدو سبز لذیذ با 2 روش
فریتاتا از جمله غذاهای خارجی می باشد که می توانید طرز تهیه آن را در آشپزخانه مجله اینترنتی ساعد نیوز مشاهده نمایید.

فریتاتا یک غذای ایتالیایی هست که شبیه به کوکو درست میشود ، فریتاتا با پایه تخم مرغ هست که با سبزیجات و یا گوشت ترکیب میشود و در تابه طبخ میشود و کمی هم ضخیم هست درست مثل کوکوی ایرانی. طرز تهیه فریتاتای کدو سبز ایتالیایی یک ترکیب خوب از تخم مرغ و خامه با کدوی سبز هست که بافت نرم و خامه ای این غذا همراه با طعم کدو بسیار خوشمزه میشود.

مواد لازم فریتاتای کدو سبز و گوجه فرنگی

  • روغن زیتون:1 قاشق غذاخوری
  • کدو سبز (خیاری) حلقه شده:3 عدد متوسط
  • پیاز ریز خرد شده:1 عدد کوچک
  • برگ آویشن تازه:1 قاشق غذاخوری
  • نمک:درشت و فلفل کمی
  • تخم مرغ:8 عدد بزرگ
  • شیر:¼پیمانه
  • پنیر چدار سفید رشته شده:¼ پیمانه
  • گوجه فرنگی نازک ورقه شده:450 گرم

طرز تهیه فریتاتای کدو سبز و گوجه فرنگی

ابتدای کار فر را با دمای 220 درجه سانتی گراد روشن کنید تا در طول آماده سازی مواد گرم شود.کدو را حلقه ای برش زده و پیاز را نگینی خرد کنید.تابه ای را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن بریزید ، زمانی که داغ شد کدوها را داخل آن سرخ کنید.سپس کدوهای سرخ شده را خارج کرده و پیاز را در همان روغن تفت داده و سرخ نمایید.کدوها را داخل پیاز سرخ شده بریزید و نمک ، فلفل و آویشن را افزوده و خوب مخلوط نمایید.برای چند دقیقه در تابه را بگذارید و اجازه دهید مواد بپزد و نرم شود.

در این فاصله 8 عدد تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و خوب مخلوط کنید. سپس شیر را افزوده و هم بزنید، نمک، فلفل و پنیر را هم اضافه کرده و همه مواد را مخلوط کرده و روی کدو ها بریزید.کدوها را کمی جابه جا کنید تا مخلوط تخم مرغ زیر آن ها برود، گوجه ها را حلقه ای خرد کرده و روی مواد بچینید. اجازه دهید فریتاتا با حرارت کم برای 15 دقیقه بپزد. سپس آن را به فری که از قبل گرم کرده اید منتقل کنید و برای 10 دقیقه اجازه دهید سطح آن خوب برشته شود. فریتاتای کدو آماده است، آن را از فر خارج کرده و بعد از خنک شدن برش بزنید و در ظرف مورد نظر سرو نمایید.

مواد لازم برای فریتاتای انگشتی کدو و هویج

  • کدو سبز رنده شده ۱/۲ پیمانه
  • هـویج رنده شده ۱/۲ پیمانه
  • پنیر پارمزان رنده شده ۴۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • تره فرنگی خرد شده ۲ عدد
  • جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
  • آرد ۱ قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ قاشق چای خوری
  • کره به مقدار لازم

طرز تهیه فریتاتای انگشتی کدو و هویج

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. یک ظرف مناسب فر مربعی شکل با ابعاد ۱۸ سانتی متر را با مقدار کمی کره چرب نمایید.کف ظرف و دیواره های آن را با کاغذ روغنی بپوشانید تا بیرون آوردن غذا از ظرف آسان شود.روغن را روی شعله متوسط گرم نمایید. کدو، هویج و تره فرنگی را اضافه کنید و آنها را به مدت ۴ الی ۵ دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات نرم شوند تفت دهید.ظرف را از روی شعله بردارید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه کناری قرار دهید تا خنک شود.سبزیجات تفت داده شده، تخم مرغ، پنیر، جعفری و آرد را با هم به خوبی مخلوط نمایید.این مخلوط را به ظرفی که از قبل آماده کرده اید اضافه کنید و سطح روی آن را صاف نمایید.آن را به مدت ۱۲ دقیقه داخل فر بپزید.اجازه دهید تا غذا در دمای اتاق به مدت ۱۰ دقیقه سرد شود سپس آن را به ظرف سرو منتقل نمایید تا کاملاً خنک شود و بعد آن را ۱۲ قسمت کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (253 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (198 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (157 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (140 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (64 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (54 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (46 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (45 نظر) (فیلم) دفاع جانانه پزشکیان از داماد حسن روحانی / به هر کشوری برود با کله قبولش می‌کنند! (39 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ترکیب توالت فرنگی با ایرانی حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ...