ساعدنیوز
ساعدنیوز

روش تهیه قهوه بیرجندی خوشمزه

  یکشنبه، 24 بهمن 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
روش تهیه قهوه بیرجندی خوشمزه
“قهوه بیرجندی” خستگی یک روز سخت را از بدن شما بیرون می کند و کاکائوی درون آن انرژی لازم برای ادامه کارها را تأمین می کند.

وقتی اسم قهوه می آید معمولا یاد شب بیداری های امتحان و یا بیدارماندن برای اتمام پروژه های کاری میفتیم. قهوه به دلیل وجود کافئین باعث هوشیاری بیش تر و کاهش خستگی می شود. همچنین آزمایش های کنترل شده ی بسیار روی انسان ها، نشان می دهد قهوه، جنبه های مختلفی از عملکرد مغز را بهبود می بخشد، برای نمونه: حافظه، خلق و خو، هشیاری، انرژی، زمان واکنش و عملکرد شناختی.

ترکیبات موجود در قهوه ازجمله منیزیم و پتاسیم به سوخت و ساز قند در بدن کمک می کند. برای قهوه خواص زیادی ازجمله ضدافسردگی، ضد سردرد، ضدپوسیدگی دندان و… عنوان می کنند و این ها موجب شد تا به تعداد طرفداران قهوه و قهوه ساز هر روز افزوده شود و ابتکارات زیادی در این خصوص صورت بگیرد.

گاهی قهوه برای کاهش وزن هم استفاده می شود زیرا مطالعات نشان داده است که کافئین موجود در قهوه می تواند میزان سوخت و ساز و چربی سوزی را به اندازه ی ۱۰ درصد در افراد چاق و ۲۹ درصد در افراد لاغر، افزایش دهد.برای تهیه نوشیدنی قهوه، آن را می توان به صورت های مختلف دم کرد. در ادامه با طرز تهیه قهوه بیرجندی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای قهوه بیرجندی

  • قهوه ۴ قاشق سوپ خوری
  • پودر کاکائو ۳ قاشق سوپ خوری
  • آب سرد ۳ پیمانه
  • شکر ۱۰ قاشق سوپ خوری
  • هل ۲ دانه
  • گلاب ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه قهوه بیرجندی

قهوه و کاکائو را مخلوط ودر آب سرد حل کنید؛ روی حرارت بگذارید تا جوش آید و کمی غلیظ شود.سپس شکر را به آن اضافه کنید و دانه های هل را در آن بریزید تا با بقیه مواد بجوشد. گلاب را بریزید و در پایان قهوه را داخل قوری ریخته و روی سماور بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
رهبر معظم انقلاب : به یک مجلسی دعوت شدیم که در آن شراب سِرو می‌شد و ما نرفتیم بعد پیام دادند که شما بیایید و شراب نخورید+ویدیو (244 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا نجّار برای طراحی درِ توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (200 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (122 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (105 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (98 نظر) نگاهی به بنز جی ال اس 580 هفتاد میلیاردی بهرام رادان با رنگ سبز زمردی +فیلم/ سلیقه علی سنتوری حرف نداره (90 نظر) آزیتا حاجیان مهریِ سریال کیمیا: من 20 سال زندگی خیلی خوبی با آقای شریفی‌نیا داشتم، پدر بچه‌هامه و بعد از طلاق هم دوستیمون ادامه داره+ ویدیو (75 نظر) جشن تولد مجلل رضا گلزار، همسر جنتلمن آیسان آقاخانی/تزئین زیبای کیک شکلاتی با توت فرنگی (74 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده است که الان نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (62 نظر) (فیلم) خوش آمد گویی ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه‌ای به احمدی‌نژاد در کنسرتش / هر چقدر مردم ایران منو دوست داشته باشن من دو برابر اون‌ها رو دوست دارم (59 نظر) الهام چرخنده: اگر خواهران منصوریان چادر سر کنند به آنها خانه و ماشین می‌دهم!+فیلم (56 نظر) رضا رویگری: 12 ساله پسرم رو ندیدم عکسش رو بغلم نگه می دارم که بهش بگم دلم براش تنگ شده ، منو اینقدر تنها نگذارید، من هیچکس رو ندارم دیگه (51 نظر) بهنوش طباطبایی: من و مهدی دائم باهم دعوا میکردیم و از همدیگر خسته شده بودیم!+عکس (46 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (45 نظر) هادی چوپان: به من میگن بمون آمریکا نیا ایران آیندت رو همونجا بساز اما من میگم آینده بدون ایران بسوزه بهتره/ ما 8 هزار سال تمدن داریم هیچ وقت بد ایران رو نخوایم (45 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سری جدید شام ایرانی با حضور هنرمندان و همسرانشان در فضایی خانوادگی
آغاز ثبت‌نام در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1404 از 29 مهرماه/ شرایط و جزئیات
اعلام نتایج نهایی آزمون مهرماه تمامی رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی/ شرایط و جزئیات ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان
نگاهی به 5 تن از مشهورترین و قدرتمندترین ملکه‌های تاریخ ایران باستان/ از آتوسا دختر کوروش کبیر گرفته تا آماستری، همسر خشایارشا+ تصاویر
بازی فکری؛ اگه تو تیزبینی دست "شرلوک هلمز" رو از پشت بستی زود بگو «پر» کجا قایم شده
جوکر دیدن شاهرخ استخری و دخترهاش در بلژیک در حواشی داغ امروز جمعه 27 مهر 1403
(ویدئو) گریه‌های تلخ عمو رشید در نقش«هیتلر اصفهانی» در جوکر2/ رودخانه "زاینده راین "را گرفتند/ فقط دلداری مجید یاسر و علی صادقی دیدنیه😁
رونمایی «علی شادمان»، کیوان سریال پرمخاطب "کیمیا" از پدر استاد دانشگاه و مادر معلم فرهنگی‌اش+ عکس
بازی فکری؛ اگه تو بچگی زیاد آب‌هویج خوردی الان چشات فول اچ دی می‌بینه بگو «ماهی» کجا قایم شده
(عکس) شاهکار دست‌ساز هخامنشی؛ قاشقی با طراحی پیچیده، الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران و روایت‌گر داستانی جاودانه از هنر، قدرت و نمادهای باستانی
(ویدئو) آموزش حماسی هندسه و مثلث قائم‌الزاویه توسط «جواد خیابانی» در مافیا/ «بهرنگ علوی» ترکید از خنده/ "فرزاد فرزین" چه سری تکون میده😁
(ویدئو) نعیمه نظام دوست: شوهرم وقتی از سمینار میاد خونه بوی کباب میده، ساعت 2 نصف شب میره سمینارِ اورژانسی/ بهنام تشکر: اون مقوله مثبت‌اندیشی رو کلا فراموش کن!
ویدیو/ درس ویژۀ جغرافیا با تدریس ترکیبی فیزیک و شیمی ورژن آپدیت شدۀ «حامد آهنگی» در جوکر/ «امین حیایی» قانع شد آب کم میخوره
(ویدئو) هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو: اگر مبینا نعمت زاده در دانشگاه تهران پزشکی می‌خواند، از سهیمه دانشگاه کم نمیشد/ مبینا خودش بیخیال رشته پزشکی شد!
(عکس) تغذیه مدرسه سالم پناه و نبات، دختران سپیده بزمی‌پور و شاهرخ استخری، بازیگر جدید جوکر2/ have a nice day
منتخب روز   
پادشاه سگ ها با مو های بلند ابریشمی/افسانه ای ترین سگی که میتوانید ببینید! تصاویر عجیب و جالب از ناپدید شدن استانبول ترکیه در مه غلیظ/شهر زیر مه گم شد! انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم!