دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / خوراک ها /

روش تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت 

دوشنبه، 21 شهریور 1401
حلیم بادمجان از غذاهای قدیمی و خوشمزه ایرانی است که امروزه معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلیم بادمجان کشدار در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

حلیم بادمجان یک غذای خوشمزه ایرانی است و کمتر پیش می آید که کسی آن را دوست نداشته باشد. حلیم بادمجان بیشتر اصالتی شیرازی، کرمانی و اصفهانی دارد، اما امروزه در تمام نقاط کشورمان پخته می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده حلیم بادمجان شامل بادمجان، گوشت، برنج و عدس است که در شهرهای مختلف موادی به آن اضافه یا کم می شوند. حلیم بادمجان غذایی با ارزش تغذیه ای بالا است. این غذا مانند میرزا قاسمی و کشک بادمجان طرفداران بی شماری دارد. حلیم بادمجان را به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و یا غذای اصلی همراه با نان می توان در مهمانی ها سرو کرد. این غذای خوشمزه را با برنج یا نان می توانید، میل کنید.

مواد لازم برای تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

  • بادمجان ۶ عدد
  • عدس ۲/۳ پیمانه
  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • کشک گیاهی ۱ پیمانه
  • نعنا داغ و پیاز داغ به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت

بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت نواری برش بزنید. داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه بگذارید تا بماند این کار باعث گرفتن تلخی بادمجان می شود. بعد از ۳۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی کنید و روی یک پارچه قرار دهید و صبر کنید تا آب اضافی آن کشیده شود و بعد داخل یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و کنار قرر دهید.

در ادامه عدس را باید از ۱ ساعت قبل خیس کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ آن راحت تر نیز پخته شود. سپس به همره کمی آب بگذارید تا پخته شود و نرم شود. بهتر است میزان آب را زیاد نریزید و بگذارید تا آب اضافه آن تبخیر شود. سیر را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ی شود و بعد بادمجان و عدس و سیر را اضافه کنید و هم بزنید و یک لیوان آب روی مواد بریزید و درب تابه را قرار دهید و برای نیم ساعت بگذارید تا پخته شود. وقتی آب اضافه مواد تبخیر شد. درب تابه را برداشته و بگذارید تا غلیظ شود. سپس به کمک یک گوشتکوب دستی مواد را خوب بکوبید تا له شود و مجدد روی حرارت قرار دهید تا جا افتاده شود و بعد کشک رقیق شده را به همراه کمی نعنا داغ اضافه کنید و صبر کنید تا حلیم بادمجان بدون گوشت غلیظ شود. سپس خوراک خوشمزه را داخل دیس کشیده و با کشک و پیاز داغ تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت با عدس و کشک گیاهی

  1. می توانید خودتان در خانه کشک گیاهی تهیه کنید بدین صورت که ۲ ق غ بادوم زمینی خالص را با کمی آبغوره و نمک مخلوط کنید (با قاشق یا چنگال) تا به طعم و غلظت دلخواه برسید.
  2. می توانید از کشک پاستوریزه استفاده کنید.
  3. برای جذب روغن کمتر بادمجان بهتر است از کمی ماست برای رومال بادمجان ها استفاده کنید.

همراهان عزیز ساعد نیوز اگر شما هم تجربه ی مشترکی دارید لطفا نظرات خود را با ما در مورد تهیه حلیم بادمجان بدون گوشت به اشتراک بگذارید ...


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله !
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل سابمیت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی