دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / حلواجات /

روش تهیه حلوا رولی ساده با نان میکادو 

دوشنبه، 17 مرداد 1401
حلوای رولی میکادو یکی از انواع حلواهای ساده و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی در مراسم های مهم درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای میکادوی رولی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

حلوا یک خمیر شیرین و متراکم است که از آرد گندم تفت داده شده، کره یا روغن، شکر، زعفران، هل و گلاب تهیه می شود و عطر و بوی مطبوعی دارد. حلوا در اصل یک دسر عربی است که معنی لغوی آن “شیرین” است و امروزه در هند، ایران، یونان و ترکیه انواع حلوا پخته می شود. حلوا رولتی یک نوع حلوا است که با نان میکادو درست می شود و ظاهر مجلسی تری دارد.

فوت و فن مهم در طرز تهیه حلوا رولتی

رنگ آرد بستگی به سلیقه شما دارد. اگر دوست داشتید رنگ حلوا تیره باشد آرد را بیشتر تفت بدهید. انتخاب آرد یکی از مهمترین نکاتی است که باید در تهیه حلوا مدنظر قرا دهید. توصیه های مختلفی برای انتخاب آرد وجود دارد اما ما به شما توصیه می کنیم از آرد سنگک استفاده کنید زیرا آرد سبوس دار باعث می شود طعم و رنگ حلوا بهتر شود. برای رنگ دادن به حلوا می توانید 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن آرد به روغن بریزید، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست!

براساس نوع حلوایی که تهیه می کنید، می توانید برحسب دستور از شکر، پودر شکر، شکر قهوه ای، عسل، شیره خرما یا شیره انگور استفاده کنید. البته این سلیقه ای است اما طرز تهیه حلوا معمولا با شکر معمولی است. برای جلوگیری از شل شدن حلوا، شربت را به یکباره به آرد اضافه نکنید. این کار را باید در چند مرحله انجام دهید تا قوام حلوا خراب نشود.

مواد لازم برای تهیه حلوا رولی با نان میکادو

  • آرد نانوانی ۲ پیمانه
  • شکر ۲ پیمانه
  • آب ۱.۵ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • زعفران به مقدار لازم
  • روغن جامد و مایع در کل ۱ پیمانه ( ۱/۳ جامد و ۲/۳ مایع)
  • نان میکادو ۲ عدد

طرز تهیه حلوا رولی با نان میکادو مجلسی

ابتدا باید شربت را تهیه کنید. برای این کار شکر و آب را روی حرارت قرار دهید و بعد از ذوب شدن شکر گلاب و زعفران را اضافه کنید و روی حرارت ملایم برای چند دقیقه قرار دهید تا مواد یکدست شود. حرارت باید کم باشد و مواد نجوشد و در حدی باشد که شکر حل شود و محض اینکه شربت از گوشه های قابلمه شروع به جوشیدن کردن حرارت را خاموش کنید.

در ادامه آرد را داخل تابه الک کنید و مخلوط روغن ها را اضافه کنید و حالا باید برای ۴۵ دقیقه آرد را داخل روغن سرخ کنید تا رنگ آرد کم کم تیره شود. هرچقدر بیشتر آرد تفت دهید حلوا تیره تری خواهید داشت و هرچقدر کمتر تفت دهید رنگ حلوا روشن شود. وقتی بوی خوش حلوا به مشام رسید.

شربت را تست کنید اگر سرد شده بود کمی روی حرارت قرار دهید تا گرم شود و بعد زیر آرد را کم کنید و شربت را کم کم اضافه کنید و تا حلوا جمع شود. حلوا را سریع هم بزنید تا جمع شود. بهتر است آن را گهواره کنید، برای این کار دو دسته تابه را بگیرید و حلوا را به سمت چپ و راست ببرید تا حلوا شکل بگیرد. برای ۵ الی ۶ دقیقه صبر کنید تا حلوا از داغی بیفتد.

روی سطح نان میکادو کمی آب اسپری کنید ( مخصوصا گوشه های نان را) حلوا که از داغی افتاد روی نان پهن کنید و به کمک یک پالت یا چاقو خوب صاف کنید، دقت کنید نیم سانت آخر نان میکادو را حلوا نریزید تا جا برای رول کردن داشته باشید. حالا نان را از یک طرف رول کنید و داخل سلفون بپچید و ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از یخچال خارج کنید و با چاقو اره ی برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا رولی با نان میکادو خوشمزه و مجلسی

  1. اگر حلوا سرد شود به نان میکادو نمی چسبد.
  2. هر رول نان ۱۵ عدد رول تک نفره می دهد.
  3. اگر موقع رول کردن احساس کردید نان شکننده است کمی آب زیر نان اسپری کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم