روش تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

  پنجشنبه، 02 تیر 1401   زمان مطالعه 3 دقیقه
روش تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی
کباب مرغ چوبی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ چوبی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کباب مرغ چوبی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

  • ران و سینه ۳۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • زعفران غلیظ ۱ ق غذا خوری
  • آبلیموترش نوک ق چای خوری
  • آرد سوخاری یا پودر سوخاری ۱ ق غذا خوری
  • گوجه گیلاسی و فلفل دلمه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، سماق، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی مجلسی و خوشمزه

برای تهیه این غذا باید از مخلوط ران و سینه استفاده کنید تا کباب شما خشک نشود. ران و سنیه را با کمک یک چاقو تیز بدون استخوان کنیذ. پیاز و سیر را پوست بگیرید بشورید. شما می توانید برای میکس کردن یا پوره کردن از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید و اگر هیچکدام را ندارید مرغ را باید ساطوری خیلی ریز خرد کنید. ران و سینه و پیاز و سیر را داخل غذاساز ریخته و خوب میکس کنید و برای بدون دستگاه پیاز و سیر را رنده ریز بزنید و آب آن را بگیرید.

در ادامه زعفران و ادویه ها و آرد سوخاری و آبلیموترش را اضافه کنید و خوب مواد را میکس کنید تا مسنجم و یکدست شود. اگر خیلی مواد شل بود می توانید کمی بیشتر آرد استفاده کنید. مخلوط تهیه شده را برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

داخل تابه را با کره و روغن چرب کنید. سیخ چوبی را از قبل داخل آب قرار دهید تا نسوزد و بعد از مواد برداشته و روی سیخ چوبی بزنید و خوب با دست سر و ته کباب را به چوب متصل کنید و اگر مواد از روی سیخ افتاد می توانید بعد از سیخ زدن ۱۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد داخل روغن داغ سرخ کنید. داخل یک سیخ نیز گوجه و فلفل دلمه خرد شده را نیز سرخ کنید و در کنار کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای مرغ با سیخ چوبی

  1. سیخ را در حین سرخ شدن بچرخانید تا خوب یکدست سرخ شود و می توانید به دلخواه از کمی زعفران در هنگام سرخ شده استفاده کنید.
  2. آرد سوخاری یا پودر آن مانع وا رفتن کباب مرغ می شوند.
  3. افزودن سیر دلخواه است.

جوجه کباب تابه ای 

مواد لازم جوجه کباب تابه ای روش دوم

  • مرع مخصوص جوجه کباب : 500 گرم
  • نمک : به میزان لازم
  • روغن زیتون : 3 قاشق سوپ خوری
  • آبلیمو : به میزان لازم
  • زعفران ساییده شده : 1/2 قاشق چای خوری
  • پیاز : 2 عدد
  • فلفل دلمه ای : 1 عدد

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای روش دوم

  1. ابتدا پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید و سپس آب پیاز را بر روی جوجه های تمیز شده بریزید و سپس 3 قاشق سوپ خوری آبلیمو و زعفران آب کرده
  2. فلفل دلمه ای کاملا خرد شده را به جوجه ها اضافه کنید و همه مواد را در داخل ظرف در بسته ای قرار دهید و سپس ظرف را به مدت 3 ساعت در درون یخچال قرار دهید.
  3. بعد از مدت زمان ذکر شده در درون تابه ای نچسب روغن زیتون را بریزید و بعد از این که روغن زیتون داغ شد جوجه کباب ها را در درون روغن زیتون قرار دهید و درب تابه را ببندید
  4. هر 10 دقیقه یکبار جوجه کباب ها را پشت و رو کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید تا آب جوجه ها کشیده شود و به روغن بیفتند در این مرحله باید نمک را به جوجه کباب اضافه کنید و بعد از 2 دقیقه حرارت دادن تابه را از روی حرارت بردارید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (558 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان