دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / غذاهای سنتی / خوراک ها /

روش تهیه کاچی دارچینی 

یکشنبه، 04 اردیبهشت 1401
کاچی، از انواع دسرهای سنتی ایرانی هاست که سرشار از ویتامین است و می‌تواند در میز عصرانه یا صبحانه جا خوش کند یا اینکه جایگزین یکی از وعده های اصلی شود. کاچی از نظر مادربزرگ‌ها یک داروی خانگی و معجزه‌بخش است و وقتی با روغن حیوانی و زعفران فراوان و انواع مغزها تهیه شود می‌تواند حال هر مریضی را بهتر کند.

کاچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا به عنوان یک غذای کمکی و تقویتی محسوب می شود. کاچی دستورهای تهیه بسیار متنوعی دارد و می توانیم آنرا به روش های بسیار متنوعی و مواد مختلفی تهیه کنیم، مثلا می توانیم در تهیه کاچی به جای استفاده از آب از شیر استفاده کنیم تا در پایان کاچی خوشمزه تری داشته باشیم. البته مهم ترین استفاده کاچی در میان ما ایرانیان برای خانم ها می باشد که بعد از زایمان یا در دوران قاعدگی از این غذای کمکی استفاده می کنند تا توان جسمی خود را بازیابی کنند که البته دستور هر کدام متفاوت می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاچی دارچینی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای کاچی دارچینی

  • آرد گندم ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۳ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع ۸ قاشق غذا خوری
  • دارچین ۱ قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه کاچی دارچینی

ابتدا آرد را در قابلمه ریخته و روی شعله کم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود ، در این مرحله آرد را الک کرده و دوباره داخل قابلمه بریزید . در این مرحله کره را به آرد اضافه کرده و مخلوط کنید و روغن مایع را اضافه کرده مخلوط کنید ، مرتب هم بزنید تا به رنگ دلخواه برسید . در مرحله آخر شربت را در سه مرحله اضافه کرده با همزن فنری به سرعت هم بزنید ، وقتی غلظت کاچی مانند فرنی شد شعله را خاموش کنید . ابتدا شکر و آب را روی شعله کم قرار دهید وقتی شکر آب شد دارچین ، زعفران و گلاب را اضافه کرده و مخلوط کنید و شعله را خاموش کنید .


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل سابمیت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی