دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع سالاد و دسر / انواع خاگینه /

روش تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور 

دوشنبه، 11 مهر 1401
خاگینه مغزدار یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لاکچری کشورمان است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه مغزدار در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

خاگینه یکی از میان وعده های قدیمی و اصیل ما ایرانی ها می باشد که بسیار مقوی و مفید است. خاگینه در تبریز به اسم قیقاناخ نیز گفته می شود که معمولا در گذشته از خاگینه به عنوان میان وعده و یا دسر در مهمانی استفاده می شد. می توان از خاگینه به عنوان صبحانه برای کودکان نیز استفاده کرد. خاگینه را می توان هم در قالب و هم در ماهیتابه درست کرد. خاگینه انواع مختلفی دارد که ما امروز درساعد نیوز یکی از بهترین نوع خاگینه یعنی خاگینه مغزدار با شیره انگور را با هم یاد می گیریم.

مواد لازم برای تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۴ ق غذا خوری
  • ماست ۴ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • زعفران دم کرده ۲ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • دارچین و پودر گل محمدی ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • شیره انگور به مقدار لازم

طرز تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

ابتدا تخم مرغ را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا یکدست شود و حجم آن دو برابر شود. می توانید از همزن دستی استفاده کنید و در ادامه ماست را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد یکدست شود. زعفران را از قبل بسابید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوشرنگ شود.آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و الک کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. می توانید از همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شود. روغن مایه را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا کاملا داغ شود، دقت کنید از تابه نچسب استفاده کنید.

درب تابه را قرار دهید و برای چند دقیقه صبر کنید و تا خودش را بگیرد. در هم حین باید برای تهیه مواد میانی باید گردو خرد شده را به همراه گل محمدی و دارچین مخلوط کنید و به آن کمی گلاب اضافه کنید و هم بزنید. وقتی یک طرف مواد خودش را گرفت باید موادمیانی را روی خاگینه بریزید.

مواد خاگینه باقی مانده را روی مواد میانی بریزید و از شعله پخش کن استفاده کنید و تابه را روی شعله پخش کن بگذارید تا خاگینه حسابی پف کند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و بعد همان طور که داغ است باید شیره انگور را بریزید و صبر کنید تا جذب شود و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خاگینه مغزدار با شیره انگور

  1. از آرد سفید استفاده کنید.
  2. می توانید از مواد میانی مختلف برای آن استفاده کنید.
  3. می توانید تمام مراحل را با همزن دستی استفاده کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه